×
×

حامی در گفتگو با مهر:

  • کد نوشته: 32368
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۴ام فروردین ۱۳۹۲
  • ۰
  • حمید حامی ریشه‌کن شدن موسیقی غیرمتفکر و بازاری به همراه تمامی عوامل آن از بدنه موسیقی ایران را آرزوی خود برای سال جدید در حوزه موسیقی دانست. حمید حامی خواننده موسیقی پاپ در گفتگو با خبرنگار مهر درباره استقبال خود از نوروز باستانی گفت: همواره و همیشه دوست داشتم و دارم که در کنار خانواده‌ام […]

  • حمید حامی ریشه‌کن شدن موسیقی غیرمتفکر و بازاری به همراه تمامی عوامل آن از بدنه موسیقی ایران را آرزوی خود برای سال جدید در حوزه موسیقی دانست.

    حمید حامی خواننده موسیقی پاپ در گفتگو با خبرنگار مهر درباره استقبال خود از نوروز باستانی گفت: همواره و همیشه دوست داشتم و دارم که در کنار خانواده‌ام باشم و تاکنون زیباترین روزها را در عید نوروز کنار خانواده‌ام گذرانده‌ام.

    وی افزود: بزرگ‌ترین آرزویم این است که تا نفس می‌کشم کنار خانواده‌ام باشم و تا به حال به ندرت در ایام عید نوروز در کنار خانواده‌ام نبوده‌ام. تعداد نوروزهایی که نزد خانواده‌ام نبوده‌ام به بیش از چهار مورد نمی‌رسد و علت آن هم این بود که دو نوروز را در برنامه تلویزیونی حضور داشتم و دو بار دیگر را خارج از ایران بودم.

    خواننده آلبوم “یک لحظه عاشق شو” امکان سفر به شمال را در تعطیلات عید نوروز مطرح و در مورد بزرگ‌ترین آرزویش در حوزه کاری‌اش اظهار کرد: آرزو دارم ریشه موسیقی غیرمتفکر، بازاری به همراه تمامی عوامل آن از بدنه موسیقی ایران کنده شود تا مردم بتوانند موسیقی خوب گوش کنند و مجبور نباشند گوش به موسیقی اجباری بسپارند که توهین به شعور آدمی است.

    وی در توضیح موسیقی اجباری توضیح داد: نتیجه مافیای موسیقی که تنها ۵-۶ نفر را تافته جدا بافته می‌داند و آثار آنان را از رسانه ملی پخش می‌کند، این است که مردم مجبور می‌شوند هر موسیقی‌ای که از تلویزیون پخش می‌شود، گوش کنند.

    آرزوی صلح برای همه جهان

    حامی در ادامه برای هموطنان در سال جدید آرزوی سلامتی کرد و افزود: در درجه اول آرزو می‌کنم امسال، سال برقراری صلح و آرامش در تمام دنیا بدون توجه به رنگ پوست و قدرت مالی انسان‌ها باشد و نیز برای خانواده، دوستان و همه هموطنانم سلامتی آرزو می‌کنم.

    این خواننده به عنوان عضوی از جامعه هنرمندان، پیشنهاد نوروزی خود برای هموطنان را چنین مطرح کرد: برای تمامی هموطنانم نه برای نوروز بلکه برای تمامی لحظه‌هایشان پیشنهاد می‌کنم زندگی را سخت نگیرند و دم را غنیمت شمرده و از اینکه سلامت هستند لذت ببرند و به جای خشم و اخم و جنگ و… با همدیگر مهربان باشند.

    موسیقی آرام‌بخش گوش کنید

    حامی در تکمیل سخنان مربوط به پیشنهاد نوروزی‌اش در حوزه موسیقی گفت: آنهایی که به موسیقی بد گوش نمی‌دهند و شنیدن موسیقی‌ای را تجربه می‌کنند که آرامش‌بخش است، نیازی به پیشنهاد من ندارند. ولی به عنوان یک پیشنهاد نوروزی گوش دادن به موسیقی‌های آرام‌بخش و دوری از موسیقی‌های تند را پیشنهاد می‌کنم.

    وی در توضیح علت دوری از موسیقی‌های تند تصریح کرد: موسیقی‌های اکتیو به مرور زمان آدم را خسته می‌کنند، حال چه آنها را در کنسرت تجربه کنیم و چه در میهمانی‌ها. همچنین در طول زمان مضراتی را برای سلامتی آدمی به دنبال دارند، بنابراین ناگزیر مردم به سمت موسیقی آرام کشیده می‌شوند.

    حامی در پایان گفتگوی نوروزی خود، مصداق‌هایی برای موسیقی خوب و آرام‌بخش ذکر کرد و گفت: گوش دادن به موسیقی‌های کلاسیک و یا موسیقی سنتی ایرانی به آدمی آرامش می‌بخشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=32368
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *