×
×

اجرای زنده لیان در ویژه برنامه تحویل سال ۱۳۹۲

  • کد نوشته: 32160
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۹ام اسفند ۱۳۹۱
  • ۲ دیدگاه
  • گروه لیان در ویژه برنامه تحویل سال ۱۳۹۲ در شبکه یک جام جم جمهوری اسلامی ایران به اجرای زنده می‌پردازد و بخشی از شادیانه‌های استان بوشهر را معرفی می‌کند.

    اجرای زنده لیان در ویژه برنامه تحویل سال ۱۳۹۲
  • 26569.0ebd91570af8909de56abca25a6ff2afموسیقی ایرانیان – سودا مولائی: گروه لیان در ویژه برنامه تحویل سال ۱۳۹۲ در شبکه یک جام جم جمهوری اسلامی ایران به اجرای زنده می‌پردازد و بخشی از شادیانه‌های استان بوشهر را معرفی می‌کند.

    محسن شریفیان، سرپرست گروه لیان با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار موسیقی ایرانیان گفت: «در ویژه برنامه تحویل سال که به صورت زنده و از ساعت ۱۳ تا ۲۴ پخش می‌شود، بهاریه‌ای از شاعر معاصر، منوچهرآتشی به اجرا درمی‌آید و گروه به خوانندگی آکا صفوی به معرفی بخشی از شادیانه‌های استان بوشهر می‌پردازد.»

    نوروزخوانی یا نوروزی، گونه‌ای موسیقی آوازی در ایران است که پیشینه آن به قبل اسلام برمی‌گردد. در این گونه آوازی نوروزخوانان، اشعاری در ستایش اهورامزدا و وصف طبیعت و بهار می‌خواندند؛ اشعاری که پس از اسلام با مفاهیم مذهبی آمیخته شد.

    نوروزخوانی که روزگاری نماد خیر و شادی و برکت بوده در دنیای امروز، جای چندانی ندارد و گروه لیان در ادامه فعالیت‌های خود در زمینه حفظ، گردآوری و معرفی نغمه‌ها و آواهای محلی به نسل جوان براین است تا چه در برنامه تحویل سال نو و چه در «جشن‌های نوروزی ایران» به اجرای شادیانه‌های بوشهر بپردازد.

    شایان ذکر است که«جشن‌های نوروزی ایران» با کنسرت گروه لیان در تالار وحدت آغاز می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت با تخفیف ویژه به سایت نت برگ مراجعه کنند؛ این برنامه اول و دوم فروردین، ساعت ۲۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=32160
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *