×
×

اپرایی به زبان ایتالیایی با بازیگرانی ایرانی

  • کد نوشته: 31538
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۱ام اسفند ۱۳۹۱
  • ۰
  • آنسامبل تهران دراجرایی بی‌نقص و در مقابل استقبال خوب تماشاچیان و علاقه مندان به اپرا، اپرای نمایشی اسکیکی اثر جیاموکو پوچینی را با سرپرستی و کارگردانی هادی قضات در تالار وحدت به روی صحنه برد.

    اپرایی به زبان ایتالیایی با بازیگرانی ایرانی
  • موسیقی ایرانیان – سمیه ملک: آنسامبل اپرای تهران دراجرایی بی‌نقص و در مقابل استقبال خوب تماشاچیان و علاقه مندان به اپرا، اپرای نمایشی اسکیکی اثر جیاموکو پوچینی را با سرپرستی و کارگردانی هادی قضات در تالار وحدت به روی صحنه برد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، هادی قضات پس از ۱۲ سال توانست در کشور خودش برای نخستین بار طی سالهای پس از انقلاب، اپرایی به زبان ایتالیایی را با استفاده از بازیگرانی ایرانی به اجرا درآورد.

    همراهی موسیقی و لحن اپرایی بازیگران و به تعبیر بهتر خوانندگان سولو همراه با طراحی خوب صحنه و لباس، هماهنگی بسیار خوبی را برای تاثیرپذیری هر چه بیشتر تماشاچیان و علاقه مندان این سبک از موسیقی فراهم آورده بود.

    هادی قضات علاوه بر ایفای نقش جان اسکیکی در این نمایش طراحی دکور کار را نیز خودش انجام داده است و از دکوری آگوستیک بهره برده است. دکور اتاق خواب دوناتی در فلورانس را نشان می‌دهد که با توجه به این موضوع طراحی صورت گرفته است.

    هادی قضات که فارغ‌التحصیل دانشگاه موسیقی و هنرهای زیبای شهر گراتس است در حال حاضر دانشجوی فوق لیسانس اپرا در وین است. او سال گذشته کمدی «اسکیکی» را در جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه برد و امسال از ۱۹ تا ۲۳ اسفند ماه این اپرا به نمایش عموم در آمده است.

    در این اپرا مهتاب کشاورز، حمید خسروشاهی، شیوا سروش، یاشار احمدی، مجید گرامیان، مهرداد بابایی، ویدا محمودی، سپیده اسلامبولچی، مهرداد ناصحی و نیما فاتحی، علیرضا عبدالکریمی، آرمین باباییان، مهرداد طلایی، مانی فرزانه ثابت، و پارسا ناظری از جمله خوانندگان این اپرای نمایشی هستند.

    ستاره شفیعی و نگین اسمعیل بغدادی هم نوازندگان پیانو در اجرای این اپرای نمایشی بودند.

    لازم به ذکر است هادی قضات کارگردان و سرپرست آنسامبل تهران در انتهای نمایش با تشکر از تمامی بازیگران و دوستانی که وی را در انجام و اجرای این برنامه یاری نمودند، بطور خاص از آقای پاشایی سرپرست محترم دفتر موسیقی تشکر و قدردانی کردند و خاطر نشان کردند که این برنامه بدون مساعدت و همیاری خاص ایشان هرگز به اجرا در نمی‌آمد و این امر در خدمت به اپرای ایران ماندگار و جاودانه خواهد بود.

    اجرای این برنامه تا ۲۳ اسفند ماه در تالار وحدت ادامه دارد.

    در ادامه می توانید عکسهای کورش جوان از این اجرا را ببینید.

    https://musiceiranian.ir/?p=31538
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *