×
×

سرپرست گروه آوای مهربانی:

  • کد نوشته: 31437
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۰ام اسفند ۱۳۹۱
  • ۰
  • سرپرست گروه “آوای مهربانی” اصلی‌ترین دلیل‌اش برای برگزاری کنسرت را دور کردن جوانان هنرمند از بی‌راهه‌ها و سفره خانه‌ها دانست. سهیلا پورگرامی، خواننده و سرپرست گروه “آوای مهربانی” در مورد اجرای شب گذشته خود در تالار وحدت به خبرنگار مهر گفت: در ابتدا قرار بود این کار را دو شب به صحنه ببریم که متاسفانه […]

  • سرپرست گروه “آوای مهربانی” اصلی‌ترین دلیل‌اش برای برگزاری کنسرت را دور کردن جوانان هنرمند از بی‌راهه‌ها و سفره خانه‌ها دانست.

    سهیلا پورگرامی، خواننده و سرپرست گروه “آوای مهربانی” در مورد اجرای شب گذشته خود در تالار وحدت به خبرنگار مهر گفت: در ابتدا قرار بود این کار را دو شب به صحنه ببریم که متاسفانه به علت تعدد برگزاری کنسرت‌ها در اسفندماه این کار تنها برای یک شب، اجرا شد.

    وی درباره اینکه آیا تمامی کنسرت‌های آوای مهربانی نظیر شب گذشته تنها ویژه بانوان برگزار می شود، اظهار کرد: “آوای مهربانی” در طول سال کنسرت‌هایی در قالب موسیقی سنتی یا پاپ – سنتی برگزار می‌کند که تعداد آنها به چهار، پنج اجرا می‌رسد و از بین این اجراها تنها یک اجرای آن ویژه بانوان است.

    سرپرست گروه “آوای مهربانی” در مورد اعضای گروه اجرای شب گذشته خود گفت: گروه ۶۰ نفره “آوای مهربانی” را ۲۵ دف نواز، ۱۵ نفر نوازنده تنبور، هشت نفر سماع‌کننده و هفت نفر نوازنده سازهای ملودیک چون تار، رباب، قانون و همچنین نوازنده تبک و خواننده تشکیل می‌دهد.

    وی با توجه به حضور پررنگ “آوای مهربانی” در جشنواره‌ها در مورد عدم حضور این گروه در بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر نیز گفت: من و گروه آوای مهربانی بسیار مشتاق حضور در جشنواره بودیم و حتی نمونه کار هم ارائه دادیم که متاسفانه عوامل برگزارکننده جشنواره کمبود بودجه را بهانه کردند تا ما نتوانیم در این دوره از جشنواره حضور داشته باشیم.

    پورگرامی با تاکید بر این که فعالیت موسیقایی‌اش به‌خاطر عشق به جوانان است، گفت: من کنسرت‌های متعددی برگزار می‌کنم و اصرار هم بر این مهم دارم تا هنرمندان جوان، سر از بی راهه و سفره‌خانه‌ها در نیاورند.

    وی با ایراد این پرسش که کدام گروه بانوان است که ۶۰ نفر را راهی صحنه کند، ادامه داد: متاسفانه مسوولان و متصدیان فرهنگی ما دست یاری به گروه‌های ویژه بانوان نمی‌دهند. اما با این همه من وظیفه خود می‌دانم تا جوانان را برای برگزاری کنسرت، دور خود جمع کنم تا در حد خودم، پاسخگوی عشق آنها به موسیقی باشم؛ آن هم جوانانی که در حوزه موسیقی سالم و غیر زیرزمینی فعالیت می‌کنند.

    این خواننده در مورد تاسیس نهادی برای حمایت از موسیقی بانوان، گفت: به شخصه بسیار مشتاقم تا نهادی برای حمایت از موسیقی بانوان تاسیس کنم اما حقیقت این است که به تنهایی نمی‌توان این کار را انجام داد و نیاز به کمک مسوولان برای این مهم بسیار محسوس است و در واقع آنها هستند که باید تشکیل چنین نهادی را کلید بزنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=31437
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *