×
×

کنسرت شهرام ناظری در سالن میلاد نمایشگاه تهران برگزار شد

  • کد نوشته: 30756
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۲ام اسفند ۱۳۹۱
  • ۰
  • در ابتدای برنامه ناظری به دشواریهای اجرای شاهنامه خوانی در ایران اشاره کرد و بدرستی افزود که اغلب هنرمندان عرصه آواز بنا بدلایل متعدد از ورود به این مقوله ابا داشتند. اما در واقع پیام فردوسی که برمبنای صلح و زوال تیرگی و ظلم و گام نهادن در مسیر انسانیت و خردگرایی میباشد موجب ماندگاری شاهنامه و جاودانگی این منظومه در نزد ایرانیان میباشد

    کنسرت شهرام ناظری در سالن میلاد نمایشگاه تهران برگزار شد
  • 634977321205464531موسیقی ایرانیان – مجید پازوکی: سومین اجرای گروه فردوسی شب گذشته ۱۱ اسفندماه در سالن میلاد نمایشگاه بین امللی تهران برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، در بخش اول کنسرت؛ شاهنامه خوانی برمبنای مقامات تنبور کردی وداستان ضحاک و برافراشتن درفش کاویانی اجراشد و درین قسمت فرید الهامی آهنگسازی و نواختن تنبور و شور انگیز را برعهده داشت و فرنود الهامی، مهراب اسرافیلی، آرمان دکه ای با تنبور و صابرنظرگاهی با تار، سعید نایب محمدی با بربط، یونس پاکنژاد با کمانچه، فرهاد صفری به عنوان نوازنده سازهای کوبه ای و شهریار نظری با دف و دهل، شهرام ناظری را همراهی کردند.

    در بخش دوم کنسرت هم ابتدا شهرام ناظری با سه تار بخشی از شعر مهتاب نیما یوشیج را اجرا کرد و سپس گروه موسیقی ایرانی دو قطعه در دستگاه نوا براساس اشعار مولانا و شعری از شهرام ناظری اجرا کردند که در پایان ناظری تصنیف معروف آتش در نیستان را برای انبوه جمعیت حاضر اجراکرد.

    در کنسرت دیشب شهرام ناظری هنرمندان مطرح عرصه موسیقی همچون صدیق تعریف و پری ملکی حضور داشتند.

    لازم به ذکر است که در ابتدای برنامه ناظری به دشواریهای اجرای شاهنامه خوانی در ایران اشاره کرد و بدرستی افزود که اغلب هنرمندان عرصه آواز بنا بدلایل متعدد از ورود به این مقوله ابا داشتند. اما در واقع پیام فردوسی که برمبنای صلح و زوال تیرگی و ظلم و گام نهادن در مسیر انسانیت و خردگرایی میباشد موجب ماندگاری شاهنامه و جاودانگی این منظومه در نزد ایرانیان میباشد. شاهنامه خوانی شهرام ناظری یکی از بهترین اجراهای ایشان و برگ زرینی در کارنامه این استاد آواز ایران است، ضمن آنکه باید از تلاشهای آهنگساز مجموعه فرید الهامی نوازنده جوان و مستعد کرمانشاهی و اجرای خوب گروه فردوسی قدردانی بعمل آورد.

    https://musiceiranian.ir/?p=30756
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *