×
×

با حضور خانواده و دوستان این هنرمند

  • کد نوشته: 30367
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۶ام اسفند ۱۳۹۱
  • ۰
  •  قاسمی‌وند در مراسم تشییع قاسم جبلی، خواننده پیشکسوت کشورمان گفت: اینجا به خاطر استاد جبلی جمع شده‌ایم؛ به افتخار او یک دقیقه دست می‌زنیم و این آخرین کنسرت استاد قاسم جبلی است. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم تشییع پیکر قاسم جبلی ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه به دلیل بارش باران […]

  •  قاسمی‌وند در مراسم تشییع قاسم جبلی، خواننده پیشکسوت کشورمان گفت: اینجا به خاطر استاد جبلی جمع شده‌ایم؛ به افتخار او یک دقیقه دست می‌زنیم و این آخرین کنسرت استاد قاسم جبلی است.

    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم تشییع پیکر قاسم جبلی ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه به دلیل بارش باران در داخل لابی تالار وحدت با یک ربع تأخیر و با حضور خانواده و دوستان این هنرمند، برگزار شد.

    در این مراسم استاد قاسمی‌وند، ضمن عرض تسلیت به خانواده‌ی جبلی و خانواده‌ هنرمندان گفت: افتخار می‌کنم که سعادت حضور در این مراسم را دارم و یادمان باشد که استاد جبلی نمرده است و همیشه با ما و در جمع هنرمندان خواهد بود. جبلی از بزرگان است و بزرگان ماندگارند. این مکان آغازش به نام هنر، ملاتش به نام هنر، آجرش به نام هنر بنا شده است و متعلق به هنر و هنرمند است.

    این هنرمند با تاکید بر این که بهتر است قبل از آنکه به یاد هم بنشینیم، کنار هم بنشینیم، افزود: اینجا خانه‌ی جبلی است و به همین خاطر وقتی او را از بیمارستان به بهشت زهرا بردند، روحش طاقت نیاورد، به اینجا، محل هنر، آمد تا از اینجا به دیار باقی بازگردد. این مرد تنها یک نام دارد و آن «جبلی» است، پسوند و پیشوندش مکمل است.

    همچنین حسین هما، ضمن تسلیت به خانواده هنر و قاسم جبلی، از خاطرات مشترک خود با قاسم جبلی گفت و دو خط از آوازی را که به گفته‌ی او مورد علاقه استاد جبلی بوده خواند.

    به گزارش ایسنا، از حواشی مراسم، حضور پسر استاد قاسم جبلی بود که به دلیل ندیدن چهره‌ی پدرش در اواخر عمر، بسیار ناراحت و پر از غم خواستار دیدن چهره پدر خود بود که دیگر اعضای خانواده او را دلگرمی دادند تا کمی آرام شد.

    همچنین به دلیل کمبود وقت قرار شد ادامه‌ی مراسم در بهشت زهرا (س) برگزار شود.

    مراسم ختم قاسم جبلی روز سه‌شنبه، هشتم اسفند ۹۱ از ساعت ۴ تا ۵ و ۳۰ دقیقه در خیابان صفی علیشاه، خانقاه برگزار خواهد شد.

    قاسم جبلی از نخستین خوانندگانی بود که سبک عربی را در موسیقی عامیانه ایران رواج داد. آلبوم‌های «یکم» و «لک‌لک‌ها» از آثار او به شمار می‌آید.

    https://musiceiranian.ir/?p=30367
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *