×
×

گروه‌های برتر جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر معرفی شدند

  • کد نوشته: 30151
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲ام اسفند ۱۳۹۱
  • ۰
  • بیست‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر، شبانگاه سه شنبه اول اسفند با اهدای جایزه به گروهای بر‌تر به کار خود پایان داد.

    گروه‌های برتر جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر معرفی شدند
  • اختتامیه جشنواره موسیقی فجر

    اختتامیه جشنواره موسیقی فجر

    موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: بیست‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر، شبانگاه سه شنبه اول اسفند با اهدای جایزه به گروهای بر‌تر به کار خود پایان داد.

    از سوی هیات داوران
    ۲ پایان نامه دانشجویی جایزه گرفت
    بخش رقابتی بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در شاخه آهنگسازی (پایان نامه) برگزیدگان خود را شناخت.
    مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با اعلام برگزیدگان ۷ بخش رقابتی در حالی به کار خود پایان داد که در بخش آهنگسازی پایان نامه ۲ اثر از سوی هیئت داوران مورد تقدیر قرار گرفت.
    هیئت داوران این بخش متشکل از شاهین فرهت ، محمد سریر، امیرمهیار تفرشی پور و محمدرضا تفضلی لوح تقدیر خود را به بهرنگ خلیلی برای پایان نامه خود با موضوع «موومان سمفونیک» از تهران و مهدی پناهی برای پایان نامه خود با موضوع «کاپریچیو برای ویولن و ارکستر» از تهران اهدا کردند.
    در بخش آهنگسازی با موضوع پایان نامه ۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که هیئت داوران ۲ اثر را قابل تقدیر دانستند.

    ۴ اثر آهنگسازی با موضوع بیداری اسلامی تقدیر شدند
    در بخش رقابتی آهنگسازی ویژه با موضوع بیداری اسلامی ۴ اثر از سوی هیئت داوران مورد تقدیر قرار گرفت.
    بخش آهنگسازی ویژه امسال با موضوع بیداری اسلامی از سوی برگزار کنندگان جشنواره موسیقی فجر اعلام شد که طی آن ۱۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید.
    هیئت داوران این بخش متشکل از هادی آرزم، امیر بکان و شهرام توکلی شب گذشته در روند برگزاری مراسم اختتامیه از علیرضا متوسلی آهنگساز قطعه«بیداری اسلامی» از تهران، صابر جعفری آهنگساز قطعه «بیداری» از تهران، ابراهیم زمانی آهنگساز قطعه «وارثان صبح امید» از تهران و رمضان عظیمی آهنگساز قطعه «بیداری اسلامی» از تهران با اهدای جایزه تقدیر کردند.
    بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از ۲۵ بهمن تا ۱ اسفند به دبیری حسن ریاحی در تهران ، شیراز، گرگان و یاسوج برگزار شد.

    در بخش آهنگسازی کلاسیک غیر ایرانی
    ۳اثر جایزه گرفت ، ۲ اثر تقدیر شد
    در بخش رقابتی آهنگسازی کلاسیک غیر ایرانی ۳ اثر جایزه هیئت داوران را گرفت و ۲ اثر نیز تقدیر شد.
    منتخبین شاخه آهنگسازی کلاسیک غیر ایرانی در بخش رقابتی بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از سوی هیئت داوران این بخش متشکل از شاهین فرهت ، محمد سریر، امیرمهیار تفرشی پور و محمدرضا تفضلی در مراسم اختتامیه اعلام شد.
    در این مراسم هیئت داوران از شروین عباسی از تهران به خاطر ساخت قطعه «کوئینتت برای فلوت» ، از جواد آبراهه از تبریز به خاطر ساخت قطعه ای با عنوان «کوارتت زهی (۳ موومان)» و از امین رفیعی فر از اصفهان به خاطر ساخت قطعه «کوارتت زهی شماره  ۱» با اهدای جایزه تقدیر کردند .
    هیئت داوران همچنین در این بخش لوح تقدیر خود را به مرتضی قربانی شیرکوهی آهنگساز قطعه«بومی (کوئینتت)» از کرج ، امیر ختایی آهنگساز «پوئم سمفونی شماره ۱ » از مشهد و فراز خنافری آهنگساز قطعه «مرگی دیگر» از تهران اهدا کردند.
    در بخش آهنگسازی کلاسیک غیر ایرانی ۳۵ اثر به دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ارسال شده که از این تعداد هیئت داوران ۳ اثر را با اهدای جایزه و ۲ اثر با اهدای لوح، مورد تقدیر قرار دادند.\

    اختتامیه جشنواره موسیقی فجر

    اختتامیه جشنواره موسیقی فجر

    در بخش آهنگسازی کلاسیک ایرانی
    ۳ آهنگساز تقدیر شدند
    در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۳ اثر در بخش آهنگسازی کلاسیک ایرانی از سوی هیئت داوران مورد تقدیر قرار گرفتند.
    مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در حالی در تالار وحدت به کار خود پایان داد که هیئت داوران ۳ اثر در بخش کلاسیک ایرانی را شایسته تقدیر دانستند.
    هیئت داوران این بخش متشکل از هادی آرزم، امیر بکان و شهرام توکلی از حمید مرادیان آهنگساز قطعه «آلام دشت رقصان» از تهران، حسین خوش چهره آهنگساز قطعه «زاهد شهر» از تهران و علی امیدی آهنگساز تصنیف «نهان چون جان» از یزد با اهدای جایزه  تقدیر کردند.
    در بخش آهنگسازی کلاسیک ایرانی ۲۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که هیئت داوران از این تعداد ۳ اثر را قابل تقدیر دانستند.
    بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر طی مراسمی با اعلام برگزیدگان بخش‌های مختلف در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

    برترین های بخش آواز جمعی معرفی شدند
    برترین های«بخش رقابتی شاخه آواز جمعی» بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر معرفی شدند.
    هیات داوران شاخه آواز جمعی این جشنواره چهار گروه را به عنوان برترین گروه های این بخش انتخاب کردند.
    بنابر اعلام هیئت داوران شاخه آواز جمعی، رتبه دوم این بخش مشترکا به«گروه کر فرهنگسرای بهمن» به رهبری آرش فلاحی از تهران و «گروه کر مهر وطن» به رهبری مسعود نکویی از کرمان اعطا شد.
    رتبه سوم این بخش نیز مشترکا به«گروه کر ملل» به رهبری دونا قوامی تهرانی از تهران و «گروه آوازی سونات» به رهبری محسن بافنده از ساری رسید.
    این در حالی است که هیئت داوران بخش آواز جمعی، هیچ گروهی را حائز رتبه اول ندانستند.
    اعضای هیئت انتخاب و داورای بخش آواز جمعی بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر را وارطان ساهاکیان، تنگیز شاولوخاشویلی و شهلا میلانی تشکیل می دادند.
    در مرحله ابتدایی جشنواره، ۸ گروه کر متقاضی شرکت در بخش رقابتی شاخه آواز جمعی شدند که از این میان ۶ گروه به مرحله پایانی راه یافته بودند.

    تندیس زرین موسیقی کلاسیک ایرانی به«سماع قزوین» رسید
    گروه«سماع قزوین» برنده جایزه اول و تندیس زرین«شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی» بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر شد.
    هیئت داوران شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی این جشنواره سه گروه را به عنوان برترین های این بخش معرفی کردند.
    براساس اعلام هیئت داوران این بخش، گروه«سماع قزوین» به سرپرستی فریدون محمدبیگی از قزوین حائز کسب رتبه اول شد و تندیس زرین جشنواره موسیقی فجر را دریافت کرد.
    همچنین گروه«چنگ» به سرپرستی رامین صفایی از تهران رتبه دوم و گروه«نسیم» به سرپرستی نسیم احمدیان از اصفهان رتبه سوم شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی را کسب کردند.
    اعضای هیئت انتخاب و داورای شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر را رضا شفیعیان، زیدالله طلوعی و مسعود شعاری تشکیل می دادند.
    در مرحله ابتدایی جشنواره، ۵۳ گروه متقاضی شرکت در بخش رقابتی شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی شدند که از این میان ۱۲ گروه به مرحله پایانی راه یافته بودند.

    «کوارتت گیتار باران» تندیس زرین شاخه موسیقی کلاسیک غیر ایرانی را ربود
    «کوارتت گیتار باران» تندیس زرین بخش رقابتی شاخه موسیقی کلاسیک غیر ایرانی بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر را از آن خود کرد.
    هیئت داوران بخش رقابتی شاخه موسیقی کلاسیک غیر ایرانی در مراسم اختتامیه این جشنواره، برترین گروه های حاضر در این بخش را معرفی کرد.
    بر اساس اعلام هیئت داوران، «کوارتت گیتار باران» به سرپرستی عمید عسکری از تهران رتبه اول این بخش را به دست آورد و تندیس زرین بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر را از آن خود کرد.
    همچنین«کوارتت زهی کادانس» به سرپرستی پویا بلوری از تهران موفق به کسب رتبه دوم شد. این درحالی است که هیئت داوران شاخه گروه نوازی کلاسیک غیر ایرانی، هیچ گروهی را حائز رتبه سوم تشخیص نداد.
    اعضای هیئت انتخاب و داورای این بخش را رافائل میناسکانیان، آذین موحد و مهرداد پاکباز تشکیل می دادند.
    در مرحله ابتدایی جشنواره، ۱۹ گروه متقاضی شرکت در بخش رقابتی شاخه موسیقی کلاسیک غیر ایرانی شدند که از این میان ۶ گروه به مرحله پایانی راه یافته بودند.
    مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، شامگاه ۱ اسفند با حضور دست اندرکاران و اهالی موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=30151
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *