×
×

محمد اسماعیلی: محمدرضا گرگین‌زاده به موسیقی خدمت کرد

  • کد نوشته: 29345
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۸ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  •  پیکر محمدرضا گرگین‌زاده ناشر و هنرمند موسیقی، صبح امروز ۱۸ بهمن، از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه شد. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فاضل جمشیدی خواننده سنتی که در این مراسم حضور داشت، در سخنانی گفت: محمدرضا گرگین‌زاده هنرمندی ۶۴ ساله بود که امید و عشق […]

  •  پیکر محمدرضا گرگین‌زاده ناشر و هنرمند موسیقی، صبح امروز ۱۸ بهمن، از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه شد.

    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فاضل جمشیدی خواننده سنتی که در این مراسم حضور داشت، در سخنانی گفت: محمدرضا گرگین‌زاده هنرمندی ۶۴ ساله بود که امید و عشق به عرصه موسیقی و چاپ و نشر در او موج می‌زد. او زحمت زیادی برای این عرصه کشید.

    این خواننده ادامه داد: او انسانی موفق، آرام و مظلوم بود. مثل همه آدم‌هایی که فراوان کار می‌کنند اما بی‌ادعا هستند مثل کسانی که عاشق‌اند اما عشق را فریاد نمی‌کنند.

    جمشیدی اضافه کرد: او در محله امیریه تهران چشم به جهان گشود و در کنار عمویش مصطفی گرگین‌زاده موسیقی را فرا گرفت. عشق به موسیقی او را برای مدتی از تحصیل رها کرد و نزد یحیی نیک‌نواز به فعالیت‌های موسیقی پرداخت.

    وی همچنین گفت: او در هنرستان موسیقی به صورت شبانه ثبت نام کرد و نزد علی تجویدی و محمود ذوالفنون تلمذ کرد تا خدمت والودیا تارخانیان ساز آلتو را فرا گرفت.

    او معتقد است: در کشور ما انسان‌هایی هستند که عاشق‌اند و به قول فریدون مشیری نقش عالم را دگرگون کرده‌اند. او بیش از ۱۲۰ کتاب به چاپ رسانده است و انسان مفیدی بود.

    به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم فرزند گرگین‌زاده در سخنانی گفت: من تازه دیشب به ایران رسیده‌ام و حال خوبی ندارم. آن‌هایی که پدر مرا می‌شناسند می‌دانند که او انسان غریبی بود. یعنی زمانی که در سال ۵۷ خیلی‌ها از ایران خارج شدند پدر من از خارج از کشور به ایران آمد. چرا که قلبش برای کشورش می‌تپید.

    پسر ارشد گرگین‌زاده همچنین گفت: او آن طور که می‌خواست کار نکرد و عرصه نشر تنها جایی بود که توانست خودش را آنجا سرگرم کند.

    سپس علیرضا میرعلینقی که حضور داشت دقایقی کوتاه درباره این هنرمند سخنرانی کرد.

    این پژوهشگر موسیقی گفت: گرگین‌زاده یک دوست خوب و بی‌ریا بود. او یکی از عاشقان موسیقی بود که زندگی را با صبر طی کرد. او از موسیقی فقط موسیقی می‌خواست نه حاشیه‌هایی که این روزها خیلی‌ها به آن مشغول‌اند.

    وی افزود: ما امروز با یک ناشر خوب وداع نمی‌کنیم بلکه با یک دوست خوب خداحافظی می‌کنیم و تاسف بر ماست که بدون این افراد باید آینده را سر کنیم.

    محمد اسماعیلی نوازنده پیشکسوت تنبک نیز در سخنان کوتاهی گفت: باید از محمدرضا گرگین‌زاده به عنوان رضای مظلوم یاد کنم که همه عمرش آدم ساکت و آرامی بود. او تحصیلات اولیه‌اش در زمینه تربیت بدنی بود و به مدرک کارشناسی رسید اما چون پدرش اهل موسیقی بود به این سمت و سو هم سوق پیدا کرد و آثاری ساخت که در زمان خودش خیلی معروف بود.

    این نوازنده تنبک در پایان سخنانش گفت: محمدرضا گرگین‌زاده به موسیقی خدمت کرد.

    به گزارش ایسنا،‌در این مراسم سیدعباس عظیمی رییس موسسه هنرمندان پیشکسوت، جهانشاه صارمی، بهمن رجبی و … حضور داشتند.

    https://musiceiranian.ir/?p=29345
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *