×
×

رهبر گروه کُر فرهنگسرای سرو:

  • کد نوشته: 28498
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۶ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  • موسیقی ایرانیان: گروه کر فرهنگسرای سرو قطعاتی از دوره‌ی رنسانس تا مدرن را در بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی موسیقی فجر اجرا می‌کند. رهبر گروه کر فرهنگسرای سرو که در بخش رقابتی شاخه‌ی آواز جمعی جشنواره حضور دارد، در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر گفت: رپرتوار کنسرت جدیدمان قطعاتی از دوران رنسانس تا مدرن […]

    رهبر گروه کُر فرهنگسرای سرو:
  • موسیقی ایرانیان: گروه کر فرهنگسرای سرو قطعاتی از دوره‌ی رنسانس تا مدرن را در بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی موسیقی فجر اجرا می‌کند.

    رهبر گروه کر فرهنگسرای سرو که در بخش رقابتی شاخه‌ی آواز جمعی جشنواره حضور دارد، در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر گفت: رپرتوار کنسرت جدیدمان قطعاتی از دوران رنسانس تا مدرن را در برمی‌گیرد که به زبان‌های فارسی، ترکی، انگلیسی، ایتالیایی و نروژی اجرا خواهند شد.

    فرامرز رشیدی اظهار کرد: سعی کردیم از بیشتر آهنگسازان این دوران یک قطعه را اجرا کنیم.

    او از هندل، هایدن، ادوارد الگارد، شوبرت و ویلیام به عنوان آهنگسازانی یاد کرد که قطعاتشان توسط گروه ۲۰ نفره فرهنگسرای سرو اجرا خواهد شد.

    این هنرمند معتقد است: جشنواره‌ی موسیقی فجر انگیزه‌ی هنرمندان را برای انجام فعالیت موسیقی بیشتر می‌کند و حضور در بخش رقابتی جشنواره نیز تأثیر مثبتی دارد چرا که به‌جز جشنواره‌ی فجر دیگر فستیوال تخصصی برای موسیقی در کشور برگزار نمی‌شود.

    رشیدی با بیان اینکه کاش یک جشنواره‌ی تخصصی بزرگ برای موسیقی به‌ویژه در بخش کرال ایجاد شود، افزود: سال گذشته اولین سالی بود که در جشنواره‌ی فجر حضور داشتیم و به‌نظر می‌رسید در این جشنواره «جوان‌گرایی» مد نظر قرار دارد. چرا که رده‌ی سنی اعضای گروه‌ها پایین بود و این فرصت خوبی بود برای جوانانی که تجربه زیادی ندارند.

    او فرصت دادن به جوانان در جشنواره‌ی موسیقی فجر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در جشنواره همچنین این فرصت ایجاد می شود تا گروه‌ها با اشکالات حرفه‌ای خود آشنا شوند.

    آتنا ابراهیم فخر، سیاوش تاجبخش، معصومه افرنگ، هادی فریدی و…در این گروه حضور دارند و مرتضی کنی سرپرست گروه است.

    گروه کر فرهنگسرای سرو در سال ۸۷ فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون کنسرت های متعددی برگزار کرده است.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=28498
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *