×
×

وحید وحیدپور عنوان کرد

  • کد نوشته: 28486
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۶ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  • اگر تمهیداتی برای حرکت مداوم گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره‌ی موسیقی فجر فراهم شود روند حرکت آنها رو به رشد خواهد بود. به گزارش ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، وحید وحیدپور، سرپرست گروه موسیقی «چهار فصل» اهواز، با بیان این مطلب گفت: یکی از مسائل موسیقی و به‌ویژه گروه‌های جوان نداشتن حامی مالی است. […]

    وحید وحیدپور عنوان کرد
  • اگر تمهیداتی برای حرکت مداوم گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره‌ی موسیقی فجر فراهم شود روند حرکت آنها رو به رشد خواهد بود.

    به گزارش ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، وحید وحیدپور، سرپرست گروه موسیقی «چهار فصل» اهواز، با بیان این مطلب گفت: یکی از مسائل موسیقی و به‌ویژه گروه‌های جوان نداشتن حامی مالی است. اسپانسرها فقط از گروه‌های معروف و صاحب‌نام حمایت می‌کند، به‌همین دلیل مسوولان موسیقی باید از جوانان حمایت ویژه به‌عمل آورند.

    او افزود: برگزاری کنسرت هزینه‌ی‌ زیادی دارد که تقریبا هیچ گروهی از عهده‌ی آن برنمی‌آید. در گذشته هم ارکسترهای مختلف و متفاوتی وجود داشت که جوانان را جذب می‌کرد؛ این در حالی است که اکنون آن ارکسترها هم وجود ندارند و تنها رویدادی که جوانان می‌توانند در آن عرض‌ اندام کنند، جشنواره‌ی موسیقی فجر است.

    این نوازنده‌ی گیتار نفس برگزاری جشنواره را مثمرثمر دانست و ادامه داد: نظم جشنواره موسیقی فجر ستودنی است و جا دارد از دبیر جشنواره موسیقی فجر یعنی دکتر ریاحی تشکر ویژه‌ای داشته باشیم که نگاهی خاص به استعدادهای جوان دارد.

    وحیدپور برگزاری هفته‌ی گیتار کلاسیک و همچنین مسترکلاس گیتار در سال گذشته را از اتفاقات مثبت و تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: کاربردی‌شدن جشنواره برای نسل جوانان که تشنه‌ی یادگیری هستند، بسیار ارزشمند است؛ چرا که تجربه‌اندوزی آموزشی و محیطی منجر به رشد موسیقی‌دانان جوان می‌شود.

    این نوازنده‌ی گیتار همچنین خواستار حضور نوازنده‌های برجسته‌ی گیتار در جشنواره شد و گفت: خیلی خوب است اگر از اساتید بین‌المللی گیتار برای برگزاری فستیوال گیتار یا کارگاه آموزشی نیز دعوت شود.

    سرپرست گروه موسیقی چهار فصل اهواز در ادامه افزود: اجرا در شهرستان در مقایسه با تهران وضع خوبی ندارد. حتی  برای گروه ما که چند نوازنده‌ی گیتار هستیم هم همین مشکلات وجود دارد. در همین راستا شاید مسوولان نتوانند خیلی از نظر مالی به جوانان کمک کنند ولی همین که ارزشی به آن بدهند که کارشان در شهرستان‌ها هم دیده شود، یک قدم رو به جلوست.

    وحیدپور در پایان گفت: «در گروه چهارفصل فرخ کارنما، عادل شاهنبه و فریدون عزیزی و خودم به‌عنوان نوازنده‌ی گیتار حضور داریم.

    گروه چهارفصل اهواز در بخش رقابتی شاخه موسیقی کلاسیک غیرایرانی در این دوره از جشنواره حضور دارد.

    بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه به دبیری حسن ریاحی در تالارهای وحدت، رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشکده فرهنگ و هنر، ارسباران و برج میلاد برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=28486
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *