×
×

بزرگداشت استاد خرم برگزار می شود

  • کد نوشته: 28393
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۴ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۱ دیدگاه
  • خزاعی: هرگز لحظات پر افتخاری که قطعات استاد را با اجازه و در حضور مهربانشان، توسط ارکستر آکادمیک تهران در چند کنسرت اجرا کردیم و همراهی و دلگرمی بی انتهایی که ایشان، با حضور خود در اکثر اجراهای ارکستر به ما دادند را فراموش نخواهم کرد.

    بزرگداشت استاد خرم برگزار می شود
  • موسیقی ایرانیان – حمید خزاعی: چند روز پیش خبر در گذشت استاد محمد بیگلری پور باعث تاثر و اندوهمان شد که باز هم یکی از اهالی هنر از میان ما رخت بربست و به دیار دوست شتافت، اما هنوز داغ این غم کم نشده بود که خبر بسیار ناگوار دیگری به گوشمان رسید، باورش برای بنده و دیگر همکارانم بسیار سخت بود، استاد همایون خرم درگذشت، استاد بی نظیر و با اخلاقی که تمامی ابعاد وجودش قابل ستایش همگان بود و همواره از او به عنوان اسطوره ی اخلاق و هنر یاد می شد، استادی که نغمه های دل انگیزش خاطرات بسیاری را برای همه ی ایرانیان به یادگار گذاشت، استادی که همچون پدری مهربان و دلسوز برای هنر موسیقی این سرزمین، بدون هیچ چشم داشتی تلاش کرد و بی منت آن چه را که باید به شاگردانش آموخت.

    هرگز لحظات پر افتخاری که قطعات استاد را با اجازه و در حضور مهربانشان، توسط ارکستر آکادمیک تهران در چند کنسرت اجرا کردیم و همراهی و دلگرمی بی انتهایی که ایشان، با حضور خود در اکثر اجراهای ارکستر به ما دادند را فراموش نخواهم کرد.

    حدود دو ماه پیش با دوست عزیز و هنرمندم بابک شهرکی که فرزند هنری استاد خرم و مفتخر به دریافت لقب نوه ی هنری استاد صبا از ایشان می باشد و امین سالمی در جلسه ی هیئت مدیره ی ارکستر در مورد برنامه ی بزرگداشتی برای این هنرمند ستودنی صحبت کردیم؛ با توجه به رویکرد همیشگی استاد به تکریم جوانان و اجازه ی ایشان مبنی بر اجرای آثار فاخرشان توسط خوانندگان جوان کشور در سال های اخیر بر آن شدیم که کنسرت بزرگداشت استاد همایون خرم با حضور برخی خوانندگان جوان و با آتیه ای که افتخار اجرای این آثار را داشتند برگزار شود.

    با این رویکرد برنامه ریزی این کنسرت به منظور بزرگداشت استاد همایون خرم شروع شد؛ ولی افسوس که این بزرگداشت بدون حضور ایشان برگزار خواهد شد، افسوس که جامعه هنری کشور بار دیگر گوهری گرانبها را از دست داد، افسوس که دیگر سایه ی مهربان ایشان بر سر ما نیست. افسوس که شمع وجود این نازنین خاموش شد، اما نغمه های جاوید و ماندنی ایشان، نام و یاد این استاد را همواره زنده نگه خواهد داشت و تا این جهان در گردش است نام استاد همایون خرم نیز در یاد و جان همه ی  ایرانیان در سراسر دنیا خواهد ماند، روحش شاد و یادش گرامی.

    اینجانب حمید خزاعی خواننده و عضو هیئت مدیره ارکستر آکادمیک تهران به نمایندگی از این ارکستر، درگذشت این هنرمند وارسته و بزرگ کشور و آخرین یادگار از نسل شاگردان استاد ابوالحسن صبا را به جامعه ی موسیقی و هنری کشور و همه ی ایرانیان عزیز تسلیت عرض می نمایم.

    https://musiceiranian.ir/?p=28393
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *