×
×

سرپرست کوارتت گیتار تهران:

  • کد نوشته: 28340
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۲ دیدگاه
  • جشنواره‌ی موسیقی فجر ویترینی برای تجربه‌اندوزی گروه‌های موسیقی جوان است و اگر در این ویترین حضور اساتید پررنگ باشد، این موضوع دوچندان می‌شود.

    سرپرست کوارتت گیتار تهران:
  • موسیقی ایرانیان: جشنواره‌ی موسیقی فجر ویترینی برای تجربه‌اندوزی گروه‌های موسیقی جوان است و اگر در این ویترین حضور اساتید پررنگ باشد، این موضوع دوچندان می‌شود.

    به گزارش ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، مجید امانی، سرپرست کوارتت گیتار تهران که امسال در بخش رقابتی جشنواره شاخه موسیقی کلاسیک غیرایرانی حضور دارد، گفت: ما امید زیادی داریم که در جشنواره امسال مقام بیاوریم؛ چراکه تمرینات سخت و نفس‌گیری را پشت سر گذاشته‌ایم.

    او خواستار حضور اساتید بزرگ کلاسیک در جشنواره شد و خاطرنشان کرد: بهتر است جشنواره از اساتید سرشناسی همچون خاچیک بابائیان و میناسکانیان که مدت‌ها است کنسرتی از آنها ندیده‌ایم، دعوت کند تا در بخش جنبی جشنواره حضور داشته باشند.

    امانی با تأکید بر این موضوع که حضور اساتید برای نسل جوان دلگرمی است، تصریح کرد: جشنواره با وجود اساتید پررنگ می‌شود و جوان‌ها با این دیدارها تجربه کسب می‌کنند و پخته می‌شوند.

    در ادامه امانی خواستار اطلاع‌رسانی دقیق‌تر در زمینه برگزاری جشنواره موسیقی فجر شد و اظهار داشت: متأسفانه مخاطبان عام اطلاعی از برگزاری جشنواره موسیقی فجر ندارند و تنها رسانه‌ای که مخاطب عام دارد و در این زمینه می‌تواند به مسئولان هماهنگ کند، تلویزیون است.

    وی ادامه داد: بیشتر افراد به اینترنت دسترسی ندارند؛ در همین راستا اگر جدول جشنواره از طریق روزنامه‌های پرتیراژ اطلاع‌رسانی شود، استقبال زیادتر می‌شود.

    این نوازنده‌ی گیتار همچنین خواستار ارائه بلیت به خانواده‌هایی که توانایی خرید بلیت یا رفتن به کنسرت را ندارند، شد و افزود: بسیاری از خانواده‌های ما علاقه زیادی به موسیقی دارند ولی هزینه‌های بلیت آنچنان گران است که مردم قدرت خرید ندارند.

    امانی در ادامه درباره‌ی رپرتوار ارکستر گفت: رپرتوار ارکستر از تمام آهنگسازان معاصر قرن ۲۱ و دو قطعه از خودم است.

    در این ارکستر مجید امانی، گلنار ریاحی، محسن مبین و پرنا کوهگیری حضور دارند.

    بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه به دبیری حسن ریاحی در تالارهای وحدت، رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشکده فرهنگ و هنر، ارسباران و برج میلاد برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=28340
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *