×
×

۲۸ و ۲۹ بهمن ماه برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 28332
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  • کوارتت تارکوفسکی روزهای چهارم و پنجم بهمن ماه در بخش بین‌الملل بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی موسیقی فجر برنامه‌ی خود را اجرا خواهند کرد.

    ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه برگزار می‌شود
  • موسیقی ایرانیان: کوارتت تارکوفسکی روزهای چهارم و پنجم بهمن ماه در بخش بین‌الملل بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی موسیقی فجر برنامه‌ی خود را اجرا خواهند کرد.

    به‌گزارش ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، اعضای کوراتت تارکوفسکی که یکی از معتبرترین گروه‌های موسیقی در جهان به‌شمار می‌رود، روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه در تالار وحدت به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

    در گروه کوارتت تارکوفسکی، فرانسوا کوتوریه پیانو می‌نوازد، «آنیا لخنر» نوازنده‌ی ویلنسل است، «ژان‌لویی متینیه» آکوردئون‌نواز است و «ژان مارک لارش» ساکسوفون سوپرانو می‌نوازد.

    این گروه که متشکل از هنرمندان صاحب‌نام فرانسوی و آلمانی است، آثار خود را ملهم از فیلم‌های تاثیرگذار کارگردان بزرگ سینمای جهان، آندره تارکوفسکی، می‌سازد. «فرانسوا کوتوریه» در زمره‌ی آهنگسازان شهیر فرانسه است که بسیاری در ایران، او و «ژان لوئی متینیه» را با دو آلبوم موفق «انور براهم» (آهنگساز و عودنواز تونسی) در سال‌هایی نه‌چندان دور می‌شناسند. «آنیا لخنر» نیز علاوه بر فعالیت در حوزه‌ی موسیقی کلاسیک و عضویت در کوارتت معروف «روزاموند»، دوئت‌های موفقی را نیز با باندونئون‌نواز مشهور آرژانتینی «دینو سالوتزی» منتشر کرده است.

    کوتوریه علاوه بر حضور در تریوی انور براهم، آلبوم های «نوستالژیا- نغمه‌هایی برای تارکوفسکی (۲۰۰۶- با همکاری لخنر، متینیه، لارش)» و «یک روز سپید (۲۰۰۹، تکنوازی پیانو)» را توسط شرکت معظم «ای‌سی‌ام» منتشر کرد که هر دو به کارگردان فقید روس تقدیم شده‌اند. آوازه‌ی جهانی این دو آلبوم، او را به فکر تشکیل رسمی کوارتت تارکوفسکی سوق داد و در نهایت این چهار هنرمند، در سال ۲۰۱۱ آلبوم جدید خود را با همین نام منتشر کردند.

    بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه به دبیری حسن ریاحی در تالارهای وحدت، رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشکده فرهنگ و هنر، ارسباران و برج میلاد برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=28332
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *