×
×

در گفتگو با ایسنا مطرح شد

  • کد نوشته: 28268
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  •  کارگردان فیلم مستند همایون خرم گفت: همایون خرم یکی از آن چهار هنرمندی است که مستند زندگی‌اش را به سفارش موزه موسیقی ساختم و شاید اگر همایون خرم بیمار نبود، کار مستندش هم بهتر پیش می‌رفت. بکتاش آبتین در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره روند تولید مستند «همایون خرم» یادآور شد: […]

  •  کارگردان فیلم مستند همایون خرم گفت: همایون خرم یکی از آن چهار هنرمندی است که مستند زندگی‌اش را به سفارش موزه موسیقی ساختم و شاید اگر همایون خرم بیمار نبود، کار مستندش هم بهتر پیش می‌رفت.

    بکتاش آبتین در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره روند تولید مستند «همایون خرم» یادآور شد: این فیلم حدودا یک سال پیش ساخته شده و هم اکنون در آرشیو موزه موسیقی است، این فیلم پرتره وجوه حرفه‌ای زندگی همایون خرم را در برمی‌گیرد.

    او ادامه داد: آن زمان که این مستند ساخته می‌شد، همایون خرم بیماری شدیدی نداشت اما اگر حالش بهتر بود فیلم می‌توانست بهتر باشد.

    این مستندساز اضافه کرد: این فیلم پرتره خیلی به زندگی خصوصی همایون خرم نمی‌پردازد البته فرزندان و خانواده او در این فیلم حضور دارند اما بیشتر به مسائل حرفه‌ای زندگی ایشان توجه کردم.

    آبتین در پاسخ به این پرسش که چرا در ساخت آثارش برای بزرگان موسیقی از مصاحبه با سایر هنرمندان پرهیز می‌کند؟ گفت: از نظر من این یک کلیشه است که در یک فیلم چهار نفر در مورد آن هنرمند صحبت کنند، از نظر بنده این سبک دیگر نخ نما شده است و در روند کاری من جایی ندارد.

    وی افزود: از نظر من چهره‌هایی مانند همایون خرم به اندازه کافی شناخته شده‌اند و به خاطر اینکه کارهایشان در سطح بالایی قرار داشته مردم به آنها علاقه‌ دارند نه به دلیل اینکه دیگران درباره‌اش صحبت کرده‌اند. فکر می‌کنم این روند جان فیلم را می‌گیرد و ما را از حقیقت وجودی سوژه فیلم دور می‌کند.

    او که پیش از این فیلم پرتره لویس چکناورایان را نمایش داده بود‌، گفت: همایون خرم‌، فرهاد فخر‌الدینی‌، فخری ملک‌پور و لویس چکناورایان، چهار هنرمندی بودند که فیلم پرتره‌شان توسط بنده ساخته شده است اما فیلم پرتره همایون خرم کمی متفاوت است.

    بکتاش آبتین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قصد دارد باز هم ساخت فیلم پرتره موسیقی دانان بزرگ را در کارنامه کاری خودش ثبت کند یا خیر،‌ اظهار کرد: شاید افرادی مثل فرهاد فخر‌الدینی یا لوریس چکناواریان با مدیوم‌های سینما آشنا هستند و مرا در ساخت مستند زندگی‌شان همراهی کردند اما بیشتر هنرمندان موسیقی دوست ندارند به دنیای خصوصی‌شان نزدیک شویم در حالی که این سهم یک فیلم است.

    این مستندساز معتقد است: همه مردم می‌دانند که یک هنرمند چه آثاری را منتشر کرده اما آنچه یک مخاطب دوست دارد بداند، اطلاعاتی بیشتر بر دانسته‌های همیشگی‌اش است بنابراین ترجیح می‌دهم از این پس در زمینه اجتماعی فیلم بسازم اما در هر صورت همکاری با این هنرمندان تجربه ارزشمندی برایم محسوب می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=28268
       
    برچسب ها بکتاش آبتین

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *