×
×

مدیر مرکز موسیقی «بتهوون» عنوان کرد

  • کد نوشته: 27557
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۱ام دی ۱۳۹۱
  • ۰
  •  مدیر مرکز موسیقی «بتهوون» گفت: مشکلاتی که گریبان‌گیر موسیقی است طی یکی دو روز به وجود نیامده است که بخواهد به این زودی‌ها ریشه‌کن شود. تا قانونی اجرایی نشود کار ما ناشران با آبکش آب جابه جا کردن است. سخنگوی هیأت‌مدیره کانون ناشران خانه موسیقی پس از برگزاری اولین جلسه این کانون در گفت‌وگو با […]

  •  مدیر مرکز موسیقی «بتهوون» گفت: مشکلاتی که گریبان‌گیر موسیقی است طی یکی دو روز به وجود نیامده است که بخواهد به این زودی‌ها ریشه‌کن شود. تا قانونی اجرایی نشود کار ما ناشران با آبکش آب جابه جا کردن است.

    سخنگوی هیأت‌مدیره کانون ناشران خانه موسیقی پس از برگزاری اولین جلسه این کانون در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ مطرح کرد: از اسفندماه سال ۸۹ دغدغه به وجود آمدن چنین کانونی میان ناشران وجود داشت تا اینکه این اساسنامه تدوین شد و مورد تایید قرار گرفت.

    او ادامه داد: نشست معارفه هیات مدیره خانه موسیقی و هیات مدیره کانون ناشران برگزار شد و تا به حال دو جلسه غیر رسمی نیز با یکدیگر داشته‌ایم.

    چمن‌آرا اضافه کرد: بنا بر رای بالایی که رامین صدیقی در انتخابات آورد به عنوان رییس هیات مدیره انتخاب شد و علمشاهی به عنوان کسی که رای دوم را آورد به عنوان نایب‌رییس و بنده نیز به عنوان سخنگو انتخاب شدم.

    این ناشر درباره جزئیات اولین نشست هیات مدیره کانون ناشران توضیح داد: نشست اول نشست خوبی بود و باعث شد برخی از دلخوری‌ها برطرف شود، البته داوود گنجه‌ای و رامین صدیقی از غایبین جلسه بودند که در جلسه هفته آینده حضور خواهند داشت.

    او افزود: جلسه اول بیشتر شبیه یک معارفه بود و درباره حاشیه‌ها و اتحادیه ناشران در آن صحبت شد به هر حال این اولین کانون و مجمع رسمی برای ناشران است که درخانه موسیقی به ثبت رسیده است. طبق دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها سعی در برطرف کردن مشکلات داریم و ورک‌شاپ‌هایی در زمینه نشر موسیقی و نمایشگاه‌ها آثار شنیداری از سوی این کانون برگزار خواهد شد.

    چمن‌آرا درباره دغدغه‌های کانون ناشران نیز اظهار کرد: ما چند مشکل خیلی مهم داریم که حل کردن آنها، کار یکی دو روز نیست اما جلوگیری از آنها هدف اصلی ماست. این کار باید به صورت اساسی انجام شود و به صورت یک قانون به مرحله اجرا برسد.

    او معتقد است: نبودن قانون کپی رایت و دانلودهای بدون اجازه مخاطبان موسیقی، باعث شده عرضه و تقاضا در زمینه موسیقی یکسان نبوده و باعث به وجود آمدن ضرر و زیان شود؛ برای نمونه اثری را منتشر می‌کنیم که یک میلیون نفر آن را شنیده‌اند و بابت آن اثر تشکر می‌کنند در حالی که شاید تیراژ آن کار بیش از ۲۰ تا هزار نبوده است.

    چمن‌آرا گفت: یکی از دوستانم می‌گوید، اگر تمام کسانی که از ما تشکر می‌کنند کار ما را خریده بودند، الان ما صاحب یک خانه بودیم.

    رییس مرکز موسیقی «بتهوون» با بیان اینکه خیلی از مردم نمی‌دانند با دانلود کردن کار اشتباهی می‌کنند‌، اظهار کرد: مردم با یک بلیت سینما تنها یک بار می‌توانند، فیلم ببینند. پس به همین صورت حق ندارند که یک سی دی را دوبار کپی و یا قطعات را بلوتوث کنند.

    او در پایان سخنانش یادآور شد: بزرگترین ناقض قانون کپی‌رایت سازمان صدا و سیماست که باید از همین طریق جلوی این اقدامات غیر قانونی را گرفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=27557
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *