×
×

سخنگوی خانه موسیقی اعلام کرد

  • کد نوشته: 27255
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۰ام دی ۱۳۹۱
  • ۰
  •  سخنگوی خانه موسیقی با اعلام اینکه مدارکی برای ثبت تار ایرانی در یونسکو به مسئول مربوطه تحویل داده شده،‌ گفت: اگر مسله حل نشد، از طریق کمیته ملی یونسکو، خانه موسیقی پرونده‌ای اعتراضی تنظیم و به یونسکو می‌فرستیم. «داریوش پیرنیاکان» سخنگوی خانه موسیقی با اعلام این خبرگفت: خانه موسیقی در جلسه‌ای اعتراض خود را نسبت […]

  •  سخنگوی خانه موسیقی با اعلام اینکه مدارکی برای ثبت تار ایرانی در یونسکو به مسئول مربوطه تحویل داده شده،‌ گفت: اگر مسله حل نشد، از طریق کمیته ملی یونسکو، خانه موسیقی پرونده‌ای اعتراضی تنظیم و به یونسکو می‌فرستیم.

    «داریوش پیرنیاکان» سخنگوی خانه موسیقی با اعلام این خبرگفت: خانه موسیقی در جلسه‌ای اعتراض خود را نسبت به ثبت تار به نام کشور آذربایجان در سازمان یونسکو، به رئیس مرکز منطقه‌‌ای مطالعات پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس اعلام  و مدارک و مستندات تشکیل پرونده را ارائه کرد.

    بنا بر گزارش خانه موسیقی، جلسه مسئولین خانه موسیقی با یدالله پرمون رئیس مرکز منطق‌ ‌ای مطالعات پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس برای تشکیل پرونده اعتراضی نسبت به ثبت ساز تار به نام کشور آذربایجان در سازمان یونسکو، روز گذشته در خانه موسیقی تشکیل شد.

    داریوش پیرنیاکان درباره این جلسه گفت: به همراه دکتر محمد سریر، رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی و بهروز وجدانی رئیس کانون پژوهشگران جلسه‌ای با حضور آقای یدالله پرمون (رئیس مرکز منطقه ‌ای مطالعات پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس)، تشکیل شد و ایشان ما را در جریان پرونده ثبت تار به نام کشور آذربایجان در یونسکو قرار داد.

    وی افزود: ما تمامی مستندات خود را به ایشان نشان دادیم و حتی نوشته‌ها و سخنان استادان تار و تاریخ نویسان جمهوری آذربایجان در مورد ساز تار که در کتاب‌های چاپ شده در این کشور آمده بود به همراه عکس‌ها به ایشان ارائه دادیم.

    سخنگوی خانه با اشاره به اینکه خانه موسیقی تا حصول نتیجه مثبت به پیگیری هایش ادامه خواهد داد افزود: پس از این صحبت‌ها قرار شد ایشان از طریق سازمان میراث فرهنگی این قضیه را دنبال کرده و اعتراض جامعه ایرانی و به خصوص جامعه موسیقی را به آنها اعلام کند و به این سازمان اثبات کند که خواستگاه اصلی ساز تار ایران است ولی متاسفانه در یونسکو این مساله در نظر گرفته نشده است.

    پیرنیاکان در خصوص نتیجه این جلسه نیز گفت: ما منتظریم ببینیم که جواب یونسکو و مسئولین مربوطه چه چیزی است. حتی اگر از این راه مسله حل نشود، ما از طریق کمیته ملی یونسکو خانه موسیقی اقدام می‌کنیم و پرونده‌ای اعتراضی تنظیم کرده و به یونسکو می‌فرستیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=27255
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *