×
×

با حضور و تدریس آروین صداقت کیش

  • کد نوشته: 26938
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۶ام دی ۱۳۹۱
  • ۰
  • کارگاه «آشنایی با نقد موسیقی» با حضور و تدریس آروین صداقت کیش، منتقد و پژوهشگر موسیقی در زمستان سال جاری در ساختمان فاطمی برگزار می شود.

    با حضور و تدریس آروین صداقت کیش
  • کارگاه «آشنایی با نقد موسیقی» با حضور و تدریس آروین صداقت کیش، منتقد و پژوهشگر موسیقی در زمستان سال جاری در ساختمان فاطمی برگزار می شود.

    به گزارش موسیقی ایرانیان و به نقل از سایت خانه موسیقی، کارگاه «آشنایی با نقد موسیقی» با حضور و تدریس آروین صداقت کیش، منتقد و پژوهشگر موسیقی در ۸ جلسه در دی و بهمن ماه در ساختمان فاطمی برگزار می شود.

    در این کارگاه سعی بر آن است تا برخی توانایی‌های لازم از طریق کار کارگاهی انفرادی و گروهی به علاقه‌مندان و روزنامه‌نگاران موسیقی، آموزش داده و تجربه شود. همچنین تلاش کارگاه آشنایی نقد موسیقی بر این است که از طریق درگیر کردن شرکت‌کنندگان در کارهای عملی چشم‌اندازهای دیگری از نقد موسیقی را پیش روی آنان بگشاید.

    تمرین‌های عملی طراحی شده در این دوره کمک می‌کند تا درک نویسنده از توانایی‌های نقدگرانه واقع‌گرایانه ‌تر از پیش شود و نیاز به آموزش گسترده‌ مباحث مرتبط با موسیقی و همچنین لزوم امتناع از ورود به مباحثی که بر آنها اشراف ندارد را به خوبی لمس کند.

    این کارگاه آموزشی در ۸ جلسه و با موضوعاتی همچون تکنیک‌های عمومی نقد، زبان و واژگان، مباحث مقدماتی در زیباشناسی و فلسفه که برای ورود به نقدگری ژرف‌تر ، مسائل عملی نقد موسیقی ، نقد موسیقی در ایران و … برگزار می شود.

    مباحث مطرح شده در این جلسات تا حد ممکن همراه با کار گروهی شرکت‌کنندگان بر نمونه‌های صوتی، ارائه‌ مثال‌هایی از نقدهای منتشر شده‌ منتقدان، بازخوانی بعضی از آنها و تمرین‌های بیرون از کلاس خواهد بود.

    ورود به این کارگاه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است اما گروه‌هایی که بیش از بقیه هدف آن را تشکیل می‌دهند؛ روزنامه‌نگاران حوزه‌ی موسیقی (اعم از حوزه‌ی مجازی و نشر سنتی) و دانشجویان رشته‌ی موسیقی یا روزنامه‌نگاری هستند.

    شرایط ثبت نام:

    ۱- پیش‌نیاز

    آشنایی اولیه با موسیقی عملی و نظری: دست‌کم آشنایی با نواختن یک ساز یا خواندن آواز و آشنایی با تئوری موسیقی، مرتبط با گونه‌ موسیقایی که در آن مشغول فعالیت هستند.

    نویسندگان حوزه‌ موسیقی فعال در یکی از روزنامه ها، خبرگزاری ها، مجلات، وب‌سایت‌های موسیقی، وبلاگ‌ها از این پیش‌شرط مستثنا هستند.

    ۲- هزینه‌ دوره: علاقمندان میتوانند با تماس با خانه موسیقی از میزان شهریه و همچنین تخفیفات آن مطلع شوند.

    خبرنگاران،منتقدان و کلیه علاقمندان به شرکت در این کلاس ها می توانند برای ثبت نام با خانه موسیقی تماس حاصل نمایند.

    نشانی: خیابان فاطمی غربی، نرسیده به جمالزاده، پلاک ۲۷۰ / تلفن: ۶۶۹۱۷۷۱۱

    https://musiceiranian.ir/?p=26938
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *