×
×

مدیر کل مرکز موسیقی حوزه هنری کشور عنوان کرد

  • کد نوشته: 26303
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۱ام آذر ۱۳۹۱
  • ۰
  • مدیر کل مرکز موسیقی حوزه هنری کشور گفت: برای سال آینده دو جشنواره موسیقی با عنوان «ستایش» و «آوازی ایرانی» در دستور کار داریم. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، دکتر پیروز ارجمند در جمع خبرنگاران استان افزود: امسال سومین جشنواره ملی موسیقی «خنیاگران انقلاب اسلامی » به میزبانی حوزه هنری لرستان برگزار […]

  • مدیر کل مرکز موسیقی حوزه هنری کشور گفت: برای سال آینده دو جشنواره موسیقی با عنوان «ستایش» و «آوازی ایرانی» در دستور کار داریم.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، دکتر پیروز ارجمند در جمع خبرنگاران استان افزود: امسال سومین جشنواره ملی موسیقی «خنیاگران انقلاب اسلامی » به میزبانی حوزه هنری لرستان برگزار خواهد شد.

    وی با بیان اینکه امسال از نظر کمی و کیفی تغییرات خوبی در این جشنواره لحاظ خواهد شد تصریح کرد: امسال موسیقی محلی، سنتی و آواز جمعی«کر» به این جشنواره اضافه شده که امید می‌رود آثار شاخصی در این جشنواره موسیقی داشته باشیم.

    مدیر کل مرکز موسیقی حوزه هنری کشور با اشاره به اینکه برای سال آینده دو جشنواره موسیقی با عنوان «ستایش» و «آوازی ایرانی» در دستورکار داریم، اظهار کرد: به دلیل فراگیری و تنوع موسیقی‎های موجود نه تنها در ایران بلکه در جهان تقریبا سبک و گونه‎ای از موسیقی نیست که در دسترس مردم باشد و با طیف وسیعی از عرضه موسیقی روبه‎رو هستیم و چنانچه جامعه‎ای از چگونگی موسیقی شناخت نداشته باشد جای نگرانی دارد.

    ارجمند با تاکید براینکه درصدد نمونه‎برداری و الگوسازی موسیقی‎های ارزشمند هستیم و باید در این راستا سهم قابل توجهی داشته باشیم، ادامه داد: در حوزه هنری موسیقی ملی و کلاسیک مد نظر بوده و نیاز است تعریف جدیدی از موسیقی کلاسیک بر مبنای موسیقی ملی صورت گیرد.

    این استاد دانشگاه با بیان اینکه غربی‎ها به عنوان تولید کنندگان اصلی موسیقی آن را خاستگاه فرهنگی خود قرار دادند و چه کنیم که موسیقی ما کارکرد بومی به خود بگیرد، اضافه کرد: باید در این راستا به سمت الگوسازی و نمونه‎سازی در قالب موسیقی ملی برویم.

    مدیر کل مرکز موسیقی حوزه هنری کشور از تاسیس آرشیو موسیقی ایران و همچنین تولید سرود حوزه هنری تا پایان امسال خبر داد و اذعان کرد: برای تولید موسیقی با دغدغه کمبود اعتبار مواجه هستیم اما این به معنای متوقف شدن فعالیت‎های موسیقی نیست و در حال حاضر موسیقی با پویایی در حوزه هنری کار می‎کند و متناسب با بودجه‎ای که داریم برنامه‎ریزی‎هایی در جهت ارتقا موسیقی در دستور کار داریم.

    ارجمند اضافه کرد: متاسفانه موضوع کپی‎رایت در عرصه هنر مخرب و مشکل‎ساز است و در این راستا جلساتی را با مجموعه ناشران و تولیدکنندگان موسیقی داشتیم تا موضوع کپی‎رایت را به صورت پایه‎ای حل و فصل کنیم.

    این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اثر کیفی خوب مخاطب خوب خواهد داشت، اظهار کرد: باید حوزه هنری به جایگاهی برسد که سرآمد تولید موسیقی در کشور باشد.

    وی با بیان اینکه موسیقی زیرزمینی به هیچ عنوان قابل کنترل نیست و در ایران رشد قابل توجهی کرده است، افزود: ساماندهی این نوع موسیقی به صورت مقطعی خواهد بود و بهترین راه مقابله با موسیقی زیرزمینی این است که تولیدات بهتر را جایگزین کنیم.

    مدیر کل مرکز موسیقی حوزه هنری کشور تصریح کرد: به منظور مقابله با موسیقی زیرزمینی جلسات هم‎اندیشی با ناشران و کارشناسان موسیقی برگزار می‌کنیم تا به یک راهکار موثر و عالمانه برسیم؛ خیلی موافق برخوردهای شدید و قهری با این موسیقی نیستم.

    وی از راه‎اندازی استودیو موسیقی در لرستان خبرداد و عنوان کرد: با راه‎اندازی این مهم، دیگر هنرمندان جهت ضبط موسیقی به استان‎های دیگر نمی‎روند و باید همچنین هنرمندان به سمت کیفیت‎گرایی تولیدات خود بروند.

    این استاد دانشگاه در خصوص گروه‎های شاهنامه خوانی در کشور گفت: در کشور گروه‎های محدودی فعالیت دارند و در این راستا حوزه هنری از یک گروه شاهنامه‎خوان که فارغ‎التحصیلان دانشگاه هستند حمایت می

    کند تا آنها در کنار اجرای موسیقی به شاهنامه‎خوانی بپردازند.

    https://musiceiranian.ir/?p=26303
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *