×
×

تهیه‌کننده «تن تن کارتن»:

  • کد نوشته: 25925
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۱ام آذر ۱۳۹۱
  • ۰
  •  فاطمه شیرازی از ساخت موسیقی‌های جدید پاییزه و زمستان ویژه خردسالان در برنامه‌ی «تن تن کارتن» خبر داد و گفت: این موسیقی‌ها که ریتمی شاد دارند، به اصطلاح امروزی شیش و هشتی نیستند‌. این موسیقی‌ها در مراحل آماده‌سازی هستند و از دو هفته‌ی دیگر پخش خواهند شد. تهیه‌کننده‌ی برنامه خردسال «تن تن کارتن» در گفت‌وگو […]

  •  فاطمه شیرازی از ساخت موسیقی‌های جدید پاییزه و زمستان ویژه خردسالان در برنامه‌ی «تن تن کارتن» خبر داد و گفت: این موسیقی‌ها که ریتمی شاد دارند، به اصطلاح امروزی شیش و هشتی نیستند‌. این موسیقی‌ها در مراحل آماده‌سازی هستند و از دو هفته‌ی دیگر پخش خواهند شد.

    تهیه‌کننده‌ی برنامه خردسال «تن تن کارتن» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی موسیقی که با ریتم شاد و تند برای کودکان ساخته می‌شود و اینکه تا چه میزان بر این موسیقی‌ها نظارت می‌شود، اظهار کرد: اولا موسیقی‌ها توسط کسانی ساخته می‌شود که معمولا کار کودک انجام می‌دهند و وارد به کار هستند. ثانیا موسیقی‌هایی که برای کودکان با ریتم تند و شاد ساخته می‌شوند توسط مرکز نظارت موسیقی سازمان صدا و سیما نظارت و تایید می‌شود؛ به عنوان مثال برنامه «رنگین کمان» که در شبکه تهران با ریتم‌هایی شاد موسیقی اجرا می‌کند از نظر استاندارد بودنش توسط مرکز نظارت موسیقی سازمان صدا و سیما تایید شده است.

    او در ادامه با اشاره به این که متاسفانه در برخی برنامه‌ها موسیقی‌هایی وجود دارد که نه جالب است و نه برای کودک مناسب است، خاطرنشان کرد: برنامه «تن تن کارتن» اولین برنامه‌ی تخصصی در شبکه تهران است که کاملا تخصصی برای کودک کار می‌کند، اما اگر بودجه‌ی بهتری به آن اختصاص داده شود جای مانور بیشتری خواهیم داشت. موسیقی این برنامه نیز ریتمی تند ولی کودکانه دارد اما با این حال در برخی برنامه‌ها موسیقی‌های شیش و هشتی با ترازهای آن‌ ور آبی و برگرفته از همان‌ها شنیده‌ایم که به زبان کودک تغییر داده شده است و برای کودک جالب نیستند.

    شیرازی در پایان گفت: ساخت موسیقی جدید پاییزه و زمستانه ویژه‌ی خردسالان، جنبه‌ی آموزشی دارد و با موضوعات مختلف شاد است که شاعر آن حمزه صالحی،‌ آهنگساز آن علی شهجویی و خواننده آن الهام محبوبی است. این موسیقی جدید تا دو هفته دیگر پخش خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=25925
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *