×
×

کارشناس و نوازنده موسیقی

  • کد نوشته: 25872
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۸ام آذر ۱۳۹۱
  • ۰
  • رضا مهدوی معتقد است: مدیر محافظه کار مانع از رشد موسیقی، موسیقیدان و خلاقیت می شود و با محافظه کاری و حفظ موقعیت خود لطمه به موسیقی می زند. رضا مهدوی؛ کارشناس و نوازنده موسیقی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، در خصوص پرداختن رسانه ها به بحث موسیقی، گفت: رسانه ها […]

  • رضا مهدوی معتقد است: مدیر محافظه کار مانع از رشد موسیقی، موسیقیدان و خلاقیت می شود و با محافظه کاری و حفظ موقعیت خود لطمه به موسیقی می زند.
    رضا مهدوی؛ کارشناس و نوازنده موسیقی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، در خصوص پرداختن رسانه ها به بحث موسیقی، گفت: رسانه ها در حد کفایت خود به هنر و در کنار آن به موسیقی خوب می پردازند، منتها نکته مورد نظر نگاه کلانی است که به موسیقی وجود دارد؛ بخشی معتقدند موسیقی حلال و بخشی عقیده دارند موسیقی حرام است، یک فتوای موجزی هم از امام (ره) داریم که در سال ۶۶ تکلیف را روشن کردند و بسیار راه گشا بود، مقام معظم رهبری نیز در کتاب الاستفتائات دیدگاه خود را در مورد موسیقی بیان کرده اند اما دیدگاه های سلیقه ای نیز درخصوص وجود دارد که در کار مانع می تراشد.

    وی افزود: گاهی خودسانسوری هایی که مدیران به دلیل نداشتن شهامت در این زمینه اعمال می کنند به موسیقی ضربه می زند. موسیقی در کشور امروز نیاز به علم ندارد چون ما به اندازه کافی عالم در موسیقی داریم، تحصیل کرده های داخلی و خارجی و ژانرهای گوناگون موسیقی را در داخل کشور داریم از سنتی ترین گرفته تا مدرن ترین و حتی پاپیولار. اما نیاز امروز ما داشتن مدیران با شهامت است مدیری که اجتماع را خوب بشناسد، روانشناسی بداند، هنرمندان را درک کند و از جنس خود موسیقیدانان باشد. مدیر محافظه کار مانع از رشد موسیقی، موسیقیدان و خلاقیت می شود و با محافظه کاری و حفظ موقعیت خود لطمه به موسیقی می زند.

    این کارشناس موسیقی تصریح کرد: ممکن است فردی با داشتن مدرک و با تجربه و سطح تحصیلات بالا هم بیاید اما نتواند موسیقی را مدیریت کند چراکه امروز زمانی است که مدیریت ما نیاز به جرأت، ایثار و جسارت دارد تا در دل قضیه برود و مسولان را متقاعد کند. من به شخصه می گویم که در سطوح مختلف چه در بخش روحانیت و طلبه های نخبه و تیزهوش و چه مدیران کلان فرهنگی از صداوسیما و ارشاد گرفته تا سازمان تبلیغات و مراکز دیگر مدیران کلان ما کارآمد و سختگیر نیستند. مدیران میانی که محافظه کارند و به کار لطمه می زنند و متاسفانه بعضی از هنرمندان نیز برای گذراندن چند صباح فعالیت های خودشان مشاوره های غلط می دهند. تمام اینها فضا را برای مطبوعات نیز خراب می کند چون رسانه ها هم ناخواسته متاثر از فضای مدیریتی و هنری هستند و بیش از این نمی توانند به مسائل بپردازند.

    مهدوی در پایان خاطر نشان کرد: خبرگزاری سینما پرس به عقیده من از خبرگزاری هایی است که خبرهای ناب را کار می کند و فقط به چهره های درجه یک نمی پردازد و به چهره های جوان نیز نگاه کرده و اطلاع رسانی خوبی دارد در صورتی که رسالت اصلی آن سینمایی است ولی توجه ویژه به موسیقی دارد. من وظیفه دارم با تجربه ای که از گذشته دارم و با نگاه همه جانبه، امروز مهر تاییدی بزنم به سیستمی که شما دارید و اطلاع رسانی درستی که صورت می گیرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=25872
       
    برچسب ها رضا مهدوی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *