×
×

به خوانندگی حمید خزاعی

  • کد نوشته: 25687
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۸ام آبان ۱۳۹۱
  • ۰
  • بزرگداشت میر جلال الدین کزازی با اجرای گروه موسیقی میراث به خوانندگی حمید خزاعی برگزار شد.

    به خوانندگی حمید خزاعی
  • موسیقی ایرانیان – حمید احمدی: بزرگداشت میر جلال الدین کزازی با اجرای گروه موسیقی میراث به خوانندگی حمید خزاعی برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، در بیست و سومین روز از ماه آبان بزرگداشتی به پاس نیم قرن تلاش و خدمت علمی استاد میر جلال الدین کزازی به همت خانه اندیشمندان علوم انسانی و با همکاری نهادهایی چون بنیاد فردوسی، سازمان سمت، انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و… برگزار شد که در این برنامه مهدی محقق، کوروش صفوی، عباس وفایی، محمد جواد ادبی و محبوبه مباشری در مورد شخصیت و فعالیتهای کزازی در این نیم قرن به سخنرانی پرداختند.

    در این نشست سپاس‌نامه‌هایی از سوی خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی، شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی، دانشکده ادبیات دانشگاه بهشتی، انجمن نقد ادبی، سازمان کتاب‌های درسی (سمت) و بنیاد فردوسی به کزازی پیشکش شد، مهدی محقق نیز کتاب شاهنامه، به خط عماد الکتاب، را که انجمن ترویج ادب پارسی چاپ کرده است، به کزازی هدیه کرد.

    پایان بخش برنامه اجرای گروه موسیقی میراث بود به سرپرستی و آهنگسازی آرش قاسمی با خوانندگی حمید خزاعی که با شاهنامه خوانی روایتگر شاهنامه  استاد امیرصادقی همراه بود که در میان اجرای تصنیف اول گروه به میان حاضرین در سالن آمد که مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت و در ادامه با خواندن اشعاری از شاهنامه که با آواز حمید خزاعی همراه بود شور شاهنامه خوانی عظمت  این بزرگداشت را دوچندان کرد و در ادامه با اجرای تصنیف رستگاری به کار خود پایان داد .

    اجرای گروه میراث با توجه به هماهنگی با موضوع نکوداشت و همچنین به دلیل فاخر بودن شعر و موسیقی برای چنین مراسمی که اساتید زبان و ادب فارسی در آن حضور دارند، از نکات قابل توحه این برنامه بود.

    شایان ذکر است در این برنامه میهمانان بزرگواری چون امیرخانی، بهزاد فراهانی، بختیاری و هما السادات افسری حضور داشتند.

    در ادامه می توانید عکسهایی از این مراسم را از موسیقی ایرانیان ببینید.

    https://musiceiranian.ir/?p=25687
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *