×
×

به مناسبت انتشار تک آهنگ «عذاب»

  • کد نوشته: 24889
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۵ام آبان ۱۳۹۱
  • ۰
  • چندی پیش تک آهنگ شنیدنی یاسر داودیان و بابک زرین با نام «عذاب» از طریق سایت موسیقی ایرانیان منتشر شد. همین قطعه شنیدنی بهانه ای شد تا مصاحبه ای مشترک با داودیان و زرین داشته باشیم، در ادامه بخوانید.

    به مناسبت انتشار تک آهنگ «عذاب»
  • موسیقی ایرانیان – علی ربیعی: چندی پیش تک آهنگ شنیدنی یاسر داودیان و بابک زرین با نام «عذاب» از طریق سایت موسیقی ایرانیان منتشر شد. ترانه این قطعه توسط علیرضا سمیعی سروده شده و بابک زرین آهنگساز کار هست، همچنین راشا تقی پور تنظیم «عذاب» را برعهده داشته است. همین قطعه شنیدنی بهانه ای شد تا مصاحبه ای مشترک با یاسر داودیان و بابک زرین داشته باشیم، در ادامه بخوانید.

    • آقای زرین درباره قطعه مشترکی که با یاسر داودیان اجرا کردید صحبت کنید، در این چند روزی که از انتشار گذشته بازخوردها بین مخاطبین چطور بود؟ در ضمن پیشنهاد این همکاری از سوی چه کسی بود؟

    طی نشستی که با یاسر داودیان عزیز داشتیم تصمیم گرفتیم که یک آهنگ دو صدائی اجرا کنیم که خدا را شکر با استقبال خوب علاقه مندان موسیقی مواجه شدیم و خوشبختانه تمامی سایتهای موسیقی از این کار حمایت کردن و اتفاق خوبی رقم خورد با ترانه ای از علیرضا سمیعی و تنظیم راشا تقی پور که از هر دوی این عزیزان کمال تشکر رو دارم.

    • جناب داودیان نظرتان در خصوص خوانندگی بابک زرین و کلا” موزیسین هایی که قبلا” به تنظیم و آهنگسازی مشغول بودند چیست ؟

    در درجه اول مردم باید قضاوت کنند. تعدادی از آهنگسازان ما از گذشته تا حال وارد حوزه خوانندگی شدن که بعضی موفق بودن و با استقبال عموم مواجه شدن ولی متاسفانه بعضی ترجیح دادن به حرفه اصلی خودشون برگردند. یک موزیسین با توجه به علمی که از اصول موسیقی دارد مطمئنا” خیلی میتواند به رشد و شکوفائی خوانندگی مخصوصا” در جوانهایی که تازه وارد این عرصه شدند کمک کند.
    در خصوص بابک زرین عزیز هم باید بگویم تمام فاکتورهای لازم برای خواندن را از نظر من دارند. دانش موسیقی و صدای خوب مهمترین است که امیدوارم به دل طرفداران این هنرمند بزرگ نشسته باشد.

    • آقای زرین شما برای خوانندگانی زیادی از جمله سالار عقیلی، فریدون، رضا صادقی آهنگسازی و تنظیم کردید، انتخاب یاسر داودیان برای کار مشترک روی چه معیاری بود؟

    جدای رفاقتی که با هم داریم، گرما و غم صدای یاسر را خیلی دوست دارم. معمولا” در آهنگهائی که دو صدائی خوانده میشود، با توجه به جو رقابتی، هر کدوم از خواننده ها سعی میکنند بهتر بخوانند ولی در این آهنگ هر دوی ما به هم کمک کردیم که کل پروژه به نحواحسن اجرا شود. که امیدوارم بچه های دیگر هم که کارهای مشترک میخوانند به این نوع رفاقتها اعتبار بیشتری بخشند، هر چند تا حال کمتر دیده شده است.

    • آقای داودیان این قطعه جزء آهنگهای آلبوم جدیدتان هم خواهد بود؟

    بله یکی از قطعات آلبوم جدیدم خواهد بود.

    • آقای زرین آیا باز هم قرار است قطعه ای به صورت مشترک اجرا کنید ؟

    با توجه به اینکه تجربه خوبی بود مطمئنا” در آینده اخباری از این دست بیشتر خواهیم داشت.

    • آقای داودیان آلبوم جدیدتان کی منتشر خواهد شد؟ درباره فضای این اثر و هنرمندانی که در این آلبوم با شما همکاری داشته اند صحبت کنید؟

    آلبوم جدید در مراحل اخذ مجوز است و همانطور که در گذشته عرض کردم در این آلبوم فضای متفاوت با هنرمندان جدیدی اتفاق خواهد افتاد، که امیدوارم بیش از پیش مورد توجه علاقه مندان به موسیقی قرار گیرد.

    • آقای زرین شما چطور، قرار است آلبومی با صدای خودتان وارد بازار کنید؟

     این کار اولین کار عمومی و مردمی بود که اجرا کردم که البته با توجه به شرایط فعلی تصمیم گرفتم تک آهنگهائی را با صدای خودم وارد بازار موسیقی کنم که بعد از جمع بندی کارها و مناسب بودن شرایط حتما” آلبومی را منتشر خواهم کرد.

    • آقای داودیان قبل از انتشار آلبوم دوباره تک آهنگی منتشر خواهید کرد ؟

    بله . در گذشته اعتقادی به ارائه تک آهنگ نداشتم اما متاسفانه با توجه به ضعف مراکز پخش در خصوص توزیع آلبومهای موسیقی به این نتیجه رسیدم که تعدادی از کارهایم را به صورت تک آهنگ به بازار عرضه کنم.

    • در مصاحبه ای که پیشتر با موسیقی ایرانیان داشتید اشاره کرده بودید که در حال برنامه ریزی برای اجرای زنده هستید، برنامه کنسرت هایتان به چه شکل هست ؟

    درسته. در حال حاضر مشغول تشکیل گروه و شروع تمرینات هستم با توجه به پیشنهاداتی که دارم در آینده نزدیک اولین کنسرتم را برگزار خواهم کرد که البته تاریخ دقیقش را مطمئنا” از طریق سایت پر بیننده شما به اطلاع تمامی موسیقی دوستان عزیزم می رسانم.

    • این اواخر برای برنامه رادیویی تازه به تازه نو به نو قطعه ای را به عنوان تیتراژ ابتدائی اجرا کردید، درباره این قطعه توضیح دهید و بفرمائید نظرتان درباره چنین برنامه هایی که برای تحلیل فضای موسیقیائی ایران تولید و پخش میشوند چیست و چه معیارهایی باید این برنامه داشته باشد تا تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب بگذارد؟

    با توجه به اینکه اولین باره که برنامه ای از این دست در رادیو تولید می شود این برنامه توانسته جای خودش را بین علاقه مندان موسیقی باز کند. جوانان مستعد زیادی توانستن آثارشان را از طریق ارتباط با این برنامه به جامعه موسیقی ارائه بدن که جا دارد از دست اندکاران این برنامه که زمینه های رشد و پیشرفت موسیقی را برای علاقه مندان فراهم میکنند تشکر و قدردانی کرد که البته امیدوارم شاهد تولید و پخش این قبیل برنامه ها در سیما هم باشیم.
    ملودی تیتراژ این برنامه را خودم به عهده داشتم که با ترانه دوست خوبم مجید صالحی و تنظیم آقای راشا تقی پور و حمایتها و پیگیری های تهیه کننده و مجری توانای این برنامه جناب آقای سعید خرسندی برای پخش از این برنامه آماده شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=24889
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *