×
×

درباره اجرای گروه موسیقی عشاق

  • کد نوشته: 24712
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۱ام آبان ۱۳۹۱
  • ۱ دیدگاه
  • غلام رضا ورعی از پیشکسوتان موسیقی گیلان است که چندیست سرپرستی گروه موسیقی عشاق را هم عهده دار شده است. به بهانه کنسرت پیشروی این گروه، با این هنرمند به گفت و گوی کوتاهی نشستیم که تقدیم شما مخاطبین می گردد.

    درباره اجرای گروه موسیقی عشاق
  • آرپژ تیموریان: غلام رضا ورعی از پیشکسوتان موسیقی گیلان است که چندیست سرپرستی گروه موسیقی عشاق را هم عهده دار شده است. به بهانه کنسرت پیشروی این گروه، با این هنرمند به گفت و گوی کوتاهی نشستیم که تقدیم شما مخاطبین می گردد.

    • جناب ورعی لطفا بیوگرافی کوتاهی از خود برای ما بگویید؟

    من غلامرضا ورعی متولد سال ۱۳۳۰ در شهرستان رودبار هستم. از دوران کودکی به موسیقی علاقه مند بودم در مقطع تحصیل ابتدایی به کلاس فلوت می رفتم و بعد از مدتی تحت تاثیر نوای نی استاد حسن کسایی قرار گرفتم و به طور خود جوش به ساز نی روی آوردم. در جشنواره تکنوازی آموزشگاه های تهران که در دبیرستان مروی برگزار می شد شرکت نمودم و نفر برگزیده شدم و برای مسابقات هنری دانش آموزی به اردوی رامسر اعزام شدم و همین اردو باعث شد در مسیر صحیح موسیقی قرار بگیرم و با نوازندگان سراسر کشور آشنا شوم. در سال ۱۳۵۵ در آزمون باربد به عنوان نی نواز که زیر نظر استادان علی تجویدی، دکتر برشکلی، استاد برومند و استاد صفوت اداره می شد حضور یافتم و برنده جایزه شدم. در دوران خدمتم در پست کاردال امور هنری استان گیلان فعالیت داشتم و حدود ۳۰ سال داور مسابقات هنری استانی و کشوری را عهده دار بودم و اکنون در آموزشگاه های موسیقی تدریس می کنم و مدتی هم کار آهنگسازی کارهای قطعات مربوط به صدا و سیمای مرکز گیلان را انجام می دادم.

    • از گروه عشاق برایمان بگویید؟

    در سال ۱۳۵۵ با گروه موسیقی عشاق گیلان به سرپرستی زنده یاد عبدالله ملت پرست آغاز به کار کردم و این فعالیت حدود ۱۸ سال ادامه یافت که ماحصل این فعالیت ها تعدادی آلبوم از جمله میرزاکوچک خان، امیرکبیر، انتظار، اشک وارش، سبز آواز، بانک شباویز، سیری در مقام شور و ولنگاونگ می باشند. اجراهایی هم در فستیوال های کشورهای مختلف از جمله ترکیه، باکو، ترکمنستان، قزاقستان، چین و کانادا با گروه عشاق به روی صحنه بردیم.

    • چه شد که شما سرپرستی گروه عشاق را عهده دار شدید؟

    بعد از فوت زنده یاد عبدالله ملت پرست مدت ها گروه موسیقی عشاق فعالیت نداشت پس از مدتی به فکر فعال کردن دوباره گروه افتادم و این بار جوانان به عنوان نوازنده به کمک گروه شتافتند که خوشبختانه گروه دوباره فعال شد و اجراهایی هم به روی صحنه بردیم.

    • مطلع گشتم کنسرت هایی را برگزار خواهید کرد در این باره بگویید؟

    بله؛ گروه عشاق در روزهای ۱۲ و ۱۳ آبان ماه قطعاتی از موسیقی شرق و غرب گیلان را در شهر رودسر به روی صحنه می برد.

    • اگر امکان دارد اسامی نوازندگان را برایمان بگویید؟

    بنده نوازندگی نی را عهده دار هستم، سید وحیدالدین مومنی (خواننده)، نیما گیلکی (کمانچه)، نوید نکونام( تار)، نیوشا ورعی (سنتور)، آرپژ تیموریان (بربت)، مجتبی غلامعلی زاده (بم تار)، نادیا امیرنژاد (همخوان)، رامتین ربن شه (تنبک و سازهای کوبه ای) و علی شرفی نژاد (دف و سازهای کوبه‌ای) با گروه همکاری دارند.

    • وضعیت برگزاری کنسرت در شهرستان ها چگونه است؟

    سختی هایی وجود دارد اما با سعی و کوشش گروهی موفق به اجرای کنسرت می شویم.

    https://musiceiranian.ir/?p=24712
       
    برچسب ها غلام رضا ورعی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *