×
×

گزارش ایسنا/

  • کد نوشته: 23248
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۰ام مهر ۱۳۹۱
  • ۰
  • پیکر بهرام سارنگ خواننده موسیقی ایرانی پس از سه هفته ـ صبح ۱۰ مهرماه ـ روی دوش جمعی از هنرمندان موسیقی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که در تالار وحدت آغاز شد حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی در […]

  • پیکر بهرام سارنگ خواننده موسیقی ایرانی پس از سه هفته ـ صبح ۱۰ مهرماه ـ روی دوش جمعی از هنرمندان موسیقی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که در تالار وحدت آغاز شد حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی در سخنانی مطرح کرد: سارنگ تمام ویژگی‌های یک خواننده تمام عیار را دارا بود. سارنگ صدایی خوش‌رنگ، و دانش آوازی کافی داشت.

    او ادامه داد: این هنرمند ردیف را به خوبی آموخته بود و از خصوصیات بارزش این بود که تا پایان عمر از آموختن دست برنداشت.

    http://media.isna.ir/content/abdolvahed%20mirzazadeh-2-2.jpg/6

    نوربخش در ادامه افزود: آنچه باعث شده سارنگ خواننده‌ای جاودان تلقی شود اخلاق خوشش بود و این ویژگی است که همه هنرمندان آن را برای زنده‌یاد سارنگ برمی‌شمارند.

    مدیر عامل خانه موسیقی ادب و آگاهی را از ویژگی‌های بارز اخلاق سارنگ برشمرد و افزود: او انسانی بااخلاق و متواضع بود و تواضع‌اش زبانزد عام و خاص بود. در میان هنرمندان کمتر کسی است که بی‌ادعا باشد اما سارنگ به راستی مردی بدون ادعا بود و هیچ وقت دنبال شهرت و آوازه نمی‌گشت. امیدوارم روحش شاد باشد و قرین رحمت الهی قرار گیرد.

    در ادامه این مراسم سیدعباس سجادی معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در رسانه‌ها خواندم آلبوم آخر زنده‌یاد سارنگ به زبان ترکی بود که به زودی رونمایی می‌شود.

    سجادی ادامه داد: خانواده سارنگ کار بسیار شایسته‌ای کردند که پیکرش را به وطن بازگردانند تا او در موطن خودش آرام بگیرد.

    او همچنین اظهار کرد: امیدوارم شرایط برای تمام عزیزان خارج از کشور فراهم شود تا در موطن خودشان به خاک سپرده شوند.

    به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از مراسم خاکسپاری بهرام سارنگ، سهیل محمودی شاعر در سخنانی مطرح کرد: از خانواده سارنگ باید تشکر کرد که سه هفته رنج کشیدند تا پیکر او را به وطن بازگردانند. اما باید بگویم کسانی مانند سارنگ در وطن هم غریب بودند.

    او ادامه داد: انسان‌هایی که انعکاس حقیقت هستی هستند و در روزمره غریب شمرده می‌شوند زیادند، که یکی از آن‌ها سارنگ بود.

    او با طرج این پرسش که چرا هنرمندان از موطن خود مهاجرت می‌کنند اظهار کرد: هنرمندان مگر چه می‌خواهند که نمی‌توانند در وطن خود دوام بیاورند. آن‌ها امکانات می‌خواهند. امکاناتی که آرامش داشته باشند و بتوانند به وسیله آن هنر خود را منعکس کنند اما گاهی محدودیت‌ها این اجازه را نمی‌دهد.

    محمودی معتقد است: آدم‌هایی مانند سارنگ فقط امکانات می‌خواستند تا در کشورشان بمانند اما محدودیت‌ها او را دلتنگ کرد چرا صدای سارنگ باید دو سال دور از وطن باشد. در حالی که او اهل هیچ کدام از زد و بندهای پشت پرده نبود.

    این شاعر در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما به عنوان اصحاب فکر و اندیشه باید تلاش کنیم چرا که دیگر از اهل سیاست ناامید شده‌ایم. هنرمندان باید به وسیله هنر جامعه را تصحیح کنند.

    به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم دختر بهرام سارنگ در سخنانی گفت: سخن گفتن در این لحظه برایم دشوار است در حالی که بهرام سارنگ تنها پدر ما نبود. او دوست، افتخار و مظهری از عشق بود.

    او افزود: عشق او به موسیقی‌اش جان می‌بخشید و ما باور داریم هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق.

    دختر زنده‌یاد سارنگ در پایان سخنانش گفت: هنرمند نیستم اما می‌دانم هنر پدرم انسانیتش بود. او عاشقانه زیست و سبک بال پرواز کرد. هر چند که رفتنش بسیار بی‌هنگام بود.

    http://media.isna.ir/content/abdolvahed%20mirzazadeh-3-1.jpg/6

    مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد بهرام سارنگ با حضور اهالی موسیقی، ناشران موسیقی و … همراه بود.

    رضا مهدوی، پری ملکی، حسین علی‌شاپور، سامان احتشامی، علی مرادخانی، بابک چمن‌آرا، سعید ثابت، محمد اسماعیلی، عبدالحسین مختاباد، کامران همت‌پور، فاضل جمشیدی،‌نصرالله ناصح‌پور و … در این مراسم حضور داشتند.

    مراسم بزرگداشت زنده‌یاد بهرام سارنگ چهارشنبه ۱۲ مهرماه ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه در مسجدالرضا برگزار خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=23248
       
    برچسب ها بهرام سارنگ

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *