×
×

در چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت

  • کد نوشته: 22649
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۹ام شهریور ۱۳۹۱
  • ۰
  • چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت در حالی اولین روز برگزاری خود را در کرمانشاه سپری کرد که ۴ گروه موسیقی سنتی و نواحی روی صحنه رفتند

    در چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت
  • موسیقی ایرانیان: چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت در حالی اولین روز برگزاری خود را در کرمانشاه سپری کرد که ۴ گروه موسیقی سنتی و نواحی روی صحنه رفتند.

    به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در اولین روز از چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت که با حضور محمد گلریز دبیر جشنواره ، علی ترابی مدیر اجرایی جشنواره و مدیر عامل انجمن موسیقی ایران، متقی فر رئیس انجمن موسیقی کرمانشاه و هیات داوران برگزار شد. در بخش سنتی گروه موسیقی آرسین به سرپرستی سامان محمودی جم و آهنگسازی داربی در حضور هیات داوران این بخش متشکل از سعید ثابت، محمد جلیل عندلیبی و هنگامه اخوان به روی صحنه رفتند و قطعاتی چون یاد یاران با شعری از حسین منزوی  ، بی قرار ، تصنیف کهن بوم و بر با شعری از اخوان ثالث ، چهار مضراب شور ،تصنیف مکتب من  با شعری از اسد الله عاطفی ، قطعه حرکت  و چند ساز و آواز اجرا کردند.
    بعد از این اجرا گروه موسیقی ردیف به آهنگسازی و سرپرستی محمد صانعی قطعاتی  همچون سلانه، تصنیف ماهی حیران، چهار مضراب رقصان ، تصنیف صنما را نواختند.

    بنابراین گزارش ؛ در بخش موسیقی نواحی گروه بیدل دهلوی به سرپرستی غلامعلی پورعطایی نیز در حضور هیات داوران متشکل از هوشنگ جاوید، جهانگیر نصراشرفی و هادی منتظری به روی صحنه رفتند و قطعات شهیدان خدایی، شهید عشق با شعر محلی تربت جام، ایران من با شعر داد علی و انقلاب اسلامی با شعری از غلامعلی پورعطایی اجرا کردند.

    در این بخش گروه موسیقی عاشیقی های دده قورقود به سرپرستی کوثر علی شهبازی نیز قطعاتی از موسیقی عاشیقی را همچون جلیلی ، دیوانی، شلیلی و دوبیتیسی را نواختند.

    اولین روز از جشنواره موسیقی مقاومت با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبرو بود همچنین در حاشیه جشنواره نیز نمایشگاه عکسی از هنرمندان موسیقی کرمانشاه در طبقه دوم تالار انتظار برپا شده است.

    گفتنی است چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت از ۲۸ تا ۳۱ شهریورماه به دبیری محمد گلریز در شهر کرمانشاه برگزار می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=22649
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *