×
×

با همکاری ۱۲۲ نوازنده مطرح موسیقی ایران این پژوهش به ثمر رسید

  • کد نوشته: 20954
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۷ام تیر ۱۳۹۱
  • ۰
  • برای اولین بار مولفهٔ (اضطراب اجرایی موسیقایی) در حیطهٔ روان‌شناسی موسیقی (و بخصوص منحصرا در ارتباط با موسیقی سنتی ایرانی) توسط الهه صادقیان دانشجوی ترم آخر فوق لیسانس روان‌شناسی در ایران و با حمایت سایت موسیقی ایرانیان منتشر شد، در ادامه می توانید متن کامل این پایان نامه را دانلود کنید

  • موسیقی ایرانیان – ابراهیم مولائی: برای اولین بار مولفهٔ اضطراب اجرایی موسیقایی در حیطهٔ روان‌شناسی موسیقی (و بخصوص منحصرا در ارتباط با موسیقی سنتی ایرانی) توسط الهه صادقیان کارشناس ارشد روان‌شناسی در ایران و با حمایت سایت موسیقی ایرانیان منتشر شد.

    موضوع این پژوهش ارزشمند که به بررسی میزان اضطراب نوازندگان موسیقی سنتی ایرانی در زمان اجرا و راهکارهای اتخاذی آن‌ها برای کنارآمدن با این اضطراب می‌پردازد، می‌تواند تاثیر مثبت و مهمی در اجرای نوازندگان و همچنین موسیقی ما داشته باشد.

    در ادامه می‌توانید یادداشت کوتاه الهه صادقیان، نگارنده این پژوهش که به صورت پایان نامه کار‌شناسی ارشد وی نیز منتشر شده را بخوانید و سپس متن کامل این پایان نامه را با عنوان «بررسی میزان اضطراب نوازندگان ایرانی» از طریق سایت موسیقی ایرانیان دانلود کنید.

    الهه صادقیان: پژوهش حاضر به بررسی رابطهٔ اضطراب اجرایی موسیقایی با مکانیسم‌های کنارآمدن، اضطراب خصیصه‌ای، تعداد سال‌های نوازندگی، اجراهای زنده و سن در میان نوازندگان موسیقی ایرانی می‌پردازد که به همت ۱۲۲ نفر از نوازندگان ایرانی که حداقل ۵ سال سابقهٔ نوازندگی و ۳ اجرای زنده داشتند و به راهنمایی دکتر برجعلی و مشاورت دکتر گلزاری در زمستان ۹۰ تحت عنوان پایان نامه کار‌شناسی ارشد به ثمر رسید.

    به عنوان پژوهشگر کوشیدم علاوه بر گزارش نتایج آماری بر اساس سوالات پژوهش، در بخش نظری به تمامی ابعاد اضطراب در اجرای موسیقی و رابطهٔ آن با بیشتر مولفه‌های مرتبط بپردازم و راهکارهای متداول و سودمند را در کاهش این اضطراب عنوان کنم. بخشی که مطالعهٔ آن با توجه به کمبود قابل توجه منابع فارسی در این حیطه می‌تواند برای نوازندگان بسیار سودمند باشد.

    متن کامل پژوهش را جهت مطالعه در اختیار نوازندگان عزیزی که از طریق سایت موسیقی ایرانیان در مسیر اجرای این پژوهش صمیمانه مرا یاری کردند و مشتاق به مطالعه و آگاهی از نتایج بودند قرار می‌دهم و امیدوارم در پژوهش‌های آتی (که از طریق همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد) همچنان از حمایت شما برخوردار شوم.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=20954
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *