×
×

موسیقی همچنان درگیر تکثیر غیر مجاز

  • کد نوشته: 1784
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۶ام خرداد ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • گذشته از کپی‌های غیرمجاز، اینترنت بزرگترین لطمه را به موسیقی کشور وارد کرده است. دانلود آثار بی‌هیچ سختی و هزینه‌ای رواج زیادی یافته و اتفاقا بهتر از کپی‌های غیرمجاز تهیه می‌شود. نیما مسیحا خواننده پاپ در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران با بیان این مطلب گفت: فرهنگ سازی و قدرت قانون، هر دو […]

  • گذشته از کپی‌های غیرمجاز، اینترنت بزرگترین لطمه را به موسیقی کشور وارد کرده است. دانلود آثار بی‌هیچ سختی و هزینه‌ای رواج زیادی یافته و اتفاقا بهتر از کپی‌های غیرمجاز تهیه می‌شود.
    نیما مسیحا خواننده پاپ در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران با بیان این مطلب گفت: فرهنگ سازی و قدرت قانون، هر دو به یک میزان در رعایت کپی رایت موثر هستند و من فکر می کنم مهم ترین نقش را در عرصه موسیقی، انجمن موسیقی می تواند ایفا کند؛ همان گونه که در سینما نیز چنین اتفاقی افتاده است.
    وی افزود: قدم بعدی در اجرای قانون کپی‌رایت، باید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برداشته شود. اگر قانون کپی‌رایت تصویب و اجرا شود، جلوی بسیاری از سوء‌استفاده‌ها گرفته خواهد شد.
    وی اینترنت را بزرگترین معضل در زمینه مالکیت معنوی آثار هنری عنوان کرد و گفت: گذشته از کپی‌های غیرمجاز، اینترنت بزرگ‌ترین لطمه را به موسیقی کشور وارد کرده است. دانلود آثار بی‌هیچ سختی و هزینه‌ای رواج زیادی یافته و اتفاقا بهتر از کپی‌های غیرمجاز تهیه می‌شود. به نظر من این شکل سوء‌استفاده ضرر بیشتری دارد.
    مسیحا در ادامه تصریح کرد: همان‌گونه که امروز شاهد هستیم، تنها کافی است نام یک هنرمند را در موتورهای جست‌وجوی اینترنت وارد کنیم، بسیاری از آثار او، برای دانلود در معرض دید قرار می گیرند.
    وی فرهنگ‌سازی را عامل موثری برای کاهش کپی‌های غیرمجاز دانست و اظهار کرد: به‌راحتی می‌توان هم‌چون سینما که با تولید انیمیشن و راه‌هایی از این دست مردم را آگاه کرده است، مخاطبان موسیقی را نیز آگاهی بخشید. نمی‌دانم دقیقا به چه صورت ولی چنین راهی را به مسوولان پیشنهاد می کنم. چنین روش خیلی تاثیرگذارتر از مجازات و سخت‌گیری یا فیلتر سایت‌های دانلود خواهد بود.
    این خواننده پاپ اظهار امیدواری کرد روزی مردم فرهنگ استفاده از کار اورجینال را پیدا کنند و برای شنیدن یک آلبوم موسیقی که با صرف هزینه و زمان زیادی تولید شده است، به سوی آثار اصل بروند.
    وی ادامه داد: خرید آثار اورجینال، کمک به پیشرفت هنرمند است. این مشکل در تمام حوزه‌ها از جمله موسیقی بی‌کلام، موسیقی فیلم و… نیز وجود دارد و مردم می‌توانند با تهیه آلبوم اورجینال، به هنرمندی که دوست دارند، کمک و هم‌چنین از انجام یک کار خلاف جلوگیری کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=1784
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *