×
×

«من احساس کردم شروع کار با ارکستر ملی باید از جایی زده شود، بنابراین از این پیشنهاد استقبال کردم»

  • کد نوشته: 154771
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۴ام شهریور ۱۳۹۶
  • ۰
  • سالار عقیلی درباره اجرایش با ارکستر ملی ایران و پروژه جدیدش توضیح داد. این خواننده موسیقی ایرانی که قصد دارد ۱۴ شهریورماه با ارکستر ملی ایران روی صحنه برود، به ایسنا گفت: من از سال ۱۳۸۴ خواننده ثابت «ارکستر موسیقی ملی ایران» به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی بودم. با گذشت زمان، اتفاقات زیادی برای این […]

    «من احساس کردم شروع کار با ارکستر ملی باید از جایی زده شود، بنابراین از این پیشنهاد استقبال کردم»
  • سالار عقیلی درباره اجرایش با ارکستر ملی ایران و پروژه جدیدش توضیح داد.

    این خواننده موسیقی ایرانی که قصد دارد ۱۴ شهریورماه با ارکستر ملی ایران روی صحنه برود، به ایسنا گفت: من از سال ۱۳۸۴ خواننده ثابت «ارکستر موسیقی ملی ایران» به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی بودم. با گذشت زمان، اتفاقات زیادی برای این ارکستر رخ داد؛ ارکستر تعطیل و پس از مدتی دوباره راه‌اندازی شد. من برنامه‌های زیادی با آن ارکستر اجرا کردم. زمانی که «ارکستر ملی ایران»  به رهبری فریدون شهبازیان تشکیل شد، صحبت‌هایی با من انجام شد تا کنسرت‌هایی را در خارج از کشور روی صحنه ببریم.

    او ادامه داد: به‌دنبال این بودیم که پیشنهاد برگزاری این اجرا از طرف یک برگزارکننده کنسرت به ما داده شد. من احساس کردم شروع کار با ارکستر ملی باید از جایی زده شود، بنابراین از این پیشنهاد استقبال کردم.

    عقیلی اظهار کرد: سال‌های سال بود که دوست داشتم با فریدون شهبازیان کار کنم. حدود ۱۵ سال پیش قرار بود با او آلبومی را به یاد زنده‌یاد بنان کار کنیم، اما متأسفانه به علت مشکلاتی که وجود داشت، این امکان فراهم نشد. وقتی دیدیم نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم، با نوازندگی پیانوی همسرم و بدون حضور ارکستر، اثری را ضبط کردیم و این‌گونه آلبوم «مایه ناز» منتشر شد. من هنوز در فکر این هستم که این اتفاق بزرگ را با فریدون شهبازیان رقم بزنم.

    این خواننده بیان کرد:‌ حالا این افتخار را دارم که بعد از ۱۷ سال، این طلسم می‌شکند و من با ارکستر ملی ایران به رهبری شهبازیان روی صحنه می‌روم. جوان‌های این ارکستر بسیار مستعد هستند و فریدون شهبازیان نیز برای من همواره اسطوره موسیقی بوده است. من از کودکی با آثار او آشنا بودم، از زمانی که خودم را شناختم و پیدا کردم، اولین اثری که از استاد شهبازیان شنیدم، رباعیات خیام با صدای استاد شجریان بود و همان‌جا خیلی به کارهای او علاقه‌مند شدم.

    عقیلی درباره ادامه همکاری با ارکستر ملی ایران نیز گفت:‌ ما دوست داریم این همکاری ادامه داشته باشد و احتمال این وجود دارد که پس از محرم و صفر، این کنسرت را تمدید کنیم. همچنین آثار جدیدتری در حال تنظیم است که در نظر داریم در کنسرت جدید آن‌ها را اجرا کنیم.

    او درباره رپرتوار کنسرت پیش رو نیز اظهار کرد: این کنسرت شامل اجرای قطعات ملی – میهنی من و بخش‌هایی از آثارم است که مردم با آن خاطره دارند. چند اثر جدید نیز اجرا خواهیم کرد. در بخشی از این کنسرت، همسرم حریر شریعت‌زاده، با پیانو من را همراهی خواهد کرد.

    عقیلی درباره پروژه‌های موسیقایی دیگری که در دست انجام دارد، توضیح داد: من در حال کار روی پروژه بزرگ دیگری مبتنی بر اشعار مولانا به آهنگسازی علی پژوهشگر هستم. این اثر شامل آثار موسیقایی و نمایشی است، اما کنسرت – نمایش نیست و فضای خاص خود را دارد. قرار است در این پروژه از نوازنده‌های خارجی نیز برای همکاری دعوت کنیم.

    این خواننده در پاسخ به این پرسش که خواسته‌اش از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی چیست؟ گفت: من هیچ درخواست شخصی‌ای از وزیر ندارم؛ درخواست و دغدغه من، دغدغه تمام هنرمندان ایران است و از مسئولان می‌خواهم به هنر جدی و فاخر بیشتر توجه نشان دهند.

    به گزارش ایسنا،‌ ارکستر ملی ۱۴ شهریورماه در دو سانس، در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران اجرا خواهد داشت. در این کنسرت که در ساعت‌های ۱۹ و ۲۲ اجرا خواهد شد، قطعات تبریز در مه، حانیه، شکوه گل، نگارا، افسون سخن، خوشه‌چین، از تنهایی گریه مکن، گلرخ، چرخ فلک، نغمه نوروزی، ایران و خاک مهرآئین توسط نوازندگان ارکستر به اجرا درخواهد آمد.

    https://musiceiranian.ir/?p=154771
       
    برچسب ها سالار عقیلی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *