×
×

آن‌چه از سه هلندی که امروز وارد تهران می‌شوند، می‌دانیم!

  • کد نوشته: 154701
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۳ام شهریور ۱۳۹۶
  • ۰
  • رامبرانت فرایش (پیانو)، تونی اورواتر (کنترباس) و وینسنت پلژر (سازهای کوبه‌ای)، سه عضو گروه رامبرانت امروز دوشنبه ۱۳ شهریور به تهران می‌آیند تا با کیهان کلهر روی صحنه بروند.
    +این گروه به عنوان یکی از خلاق‌ترین گروه‌های جز دنیا شناخته می‌شود و در بسیاری از فستیوال‌های بزرگ جز از جمله بیم هویی، نورث سی جز، الب جز و فستیوال جز مادرید حضور داشته است

    آن‌چه از سه هلندی که امروز وارد تهران می‌شوند، می‌دانیم!
  • رامبرانت فرایش (پیانو)، تونی اورواتر (کنترباس) و وینسنت پلژر (سازهای کوبه‌ای)، سه عضو گروه رامبرانت امروز دوشنبه ۱۳ شهریور به تهران می‌آیند تا با کیهان کلهر روی صحنه بروند.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز دوشنبه ۱۳ شهریور گروه رامبرانت تریو به تهران می‌آید تا فردا سه‌شنبه ۱۴ شهریور اولین تجربه اجرای مشترک با کیهان کلهر در ایران را رقم بزند.

    رامبرانت فرایش (پیانو)، تونی اورواتر (کنترباس) و وینسنت پلژر (سازهای کوبه‌ای) اعضای این گروه هستند که از سه‌شنبه ۱۴ شهریور به مدت سه شب در تالار وزارت کشور روی صحنه حاضر خواهند شد و کیهان کلهر نوازنده و آهنگساز برجسته ایرانی را همراهی خواهند کرد.

    اعضای گروه رامبرانت در طول ۱۲ سال گذشته در کنار هم ساز زده‌ و توانسته‌اند به یکی از اصلی‌ترین گروه‌های جز در هلند تبدیل شوند. موسیقی آن‌ها غنایی، شاد و در عین حال دارای حس قوی ماجراجویی است. دستمایه اصلی موسیقی آن‌ها موسیقی جز، موسیقی کلاسیک و موسیقی خاورمیانه است که الهام بخش‌شان است و براساس قطعات اوریجینال در این سبک‌ها، بداهه‌نوازی می‌کنند.

    این گروه به عنوان یکی از خلاق‌ترین گروه‌های جز دنیا شناخته می‌شود و در بسیاری از فستیوال‌های بزرگ جز از جمله بیم هویی، نورث سی جز، الب جز و فستیوال جز مادرید حضور داشته و تورهای موفقی در بسیاری از کشورهای اروپایی، خاورمیانه، همچنین هند و چین برگزار کرده است.

    رامبرانت تریو در سال‌های فعالیتش با بسیاری از موسیقیدان‌های جز، موسیقی کلاسیک و موسیقی جهانی همچون کیهان کلهر، پائولو فرسو، لیزا فرشمن، نورمن وینستون، خیرالدین مخاچیچه و… همکاری داشته است.

    رامبرانت فرایش پیانیست و سرپرست این گروه سال‌ها به دنبال صدایی متفاوت از پیانو می‌گشت و سرانجام به ساز فورته پیانو رسید که صدایی سبک‌تر و شفاف‌تر از پیانو دارد. سرانجام به همت یکی از ارگان‌های اصلی هلند که حامی موسیقی است، او صاحب سازی جدید شد که به صورت اختصاصی برای او ساخته شده و همزمان صدایی قدیمی دارد، در عین این که سازی است جدید، سازی که در عین بیگانگی، کاملا آشنا صدا می‌دهد.

    تونی اورواتر دیگر عضو این گروه و نوازنده ساز ویولونه، از بهترین‌ نوازندگان ویلن است که سال‌ها در زمینه نوازندگی فعالیت کرده. او نوازنده کنترباس است که در سبک‌های جز و کلاسیک فعالیت می‌کند. علاوه بر آن ساز ویولونه را که ساز قرن ۱۶ است و صدای باس آن دوره را دارد می‌نوازد. این ساز شش سیم و پرده‌بندی دارد و او یکی از اصلی‌ترین نوازندگان این ساز در دنیاست.

    وینسنت پلژر هم نوازنده‌ای است که علاوه بر نوازندگی در زمینه پژوهش فعالیت داشته. او در یکی از پژوهش‌هایش که روی سازهای کوبه‌ای تاریخی کار می‌کرد از تکنیک دوره رنسانس در ساختن درام با پوست و طناب بهره گرفت. در میان سازهای او، شماری از سازهای تاریخی از سراسر دنیا وجود دارد که می‌توان به ناگارای هند و آجرهای معابد چینی اشاره کرد.

    رادیو فرهنگ سویس درباره یکی از کنسرت‌های این گروه می‌گوید: «از ابتدا، آن‌ها از نغمات زیبای شمالی شروع کردند تا به سرودهای شرقی رسیدند که نمی‌توان به آن‌ها گوش جان نسپرد. نوای پیانو همچون نام نوازنده‌اش خاطره‌انگیز است.»

    کیهان کلهر و گروه جز هلندی رامبرانت تریو در روزهای ۱۴ ، ۱۵ و ۱۶ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وزارت کشور تهران روی صحنه می‌روند و به اجرای قطعاتی به صورت بداهه‌نوازی می‌پردازند. رویال هنر پارس به تهیه‌کنندگی مجید عبدی برگزاری این کنسرت را بر عهده دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=154701
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *