×
×

گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از «هزارصدا» با داوری صالح‌علاء، مانی رهنما، پدرام کشتکار و سید عباس سجادی

  • کد نوشته: 152164
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۲ام مرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • عصر روز پنج شنبه ۱۹ مرداد، دومین برنامه بخش مسابقه پاپ هزارصدا در سال ۹۶ برگزار شد و به این ترتیب این برنامه استعدادیابی یکی دیگر از فینالیست‌های خود را شناخت. این برنامه که هفتمین برنامه هزارصدای برگزار شده امسال بود، با داوری محمدصالح‌علاء در بخش ترانه، مانی رهنما برای بخش خوانندگی و پدرام کشتکار در بخش آهنگسازی آغاز شد اما در میانه‌های برنامه، صالح‌علاء به این دلیل که درگیر نوشتن متن برنامه شب جمعه‌های رادیوپیام بود و باید خود را برای این برنامه آماده می‌کرد عذرخواهی کرد و خود از سیدعباس سجادی که یکی از مهمانان برنامه بود درخواست کرد تا درجایگاه کارشناسی ترانه، بررسی ترانه‌های خوانندگان را به عهده بگیرد. سجادی نیز، با ادای احترام به این پیشکسوت ترانه، شعر و گویندگی پذیرفت.

    گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از «هزارصدا» با داوری صالح‌علاء، مانی رهنما، پدرام کشتکار و سید عباس سجادی
  • پانیذ فرامرزی: عصر روز پنج شنبه ۱۹ مرداد، دومین برنامه بخش مسابقه پاپ هزارصدا در سال ۹۶ برگزار شد و به این ترتیب این برنامه استعدادیابی یکی دیگر از فینالیست‌های خود را شناخت. این برنامه که هفتمین برنامه هزارصدای برگزار شده امسال بود، با داوری محمدصالح‌علاء در بخش ترانه، مانی رهنما برای بخش خوانندگی و پدرام کشتکار در بخش آهنگسازی آغاز شد اما در میانه‌های برنامه، صالح‌علاء به این دلیل که درگیر نوشتن متن برنامه شب جمعه‌های رادیوپیام بود و باید خود را برای این برنامه آماده می‌کرد عذرخواهی کرد و خود از سیدعباس سجادی که یکی از مهمانان برنامه بود درخواست کرد تا درجایگاه کارشناسی ترانه، بررسی ترانه‌های خوانندگان را به عهده بگیرد. سجادی نیز، با ادای احترام به این پیشکسوت ترانه، شعر و گویندگی پذیرفت.

    در ابتدای این برنامه که به زنده‌یاد ناصرفرهودی تقدیم شده بود، آرش نصیری ترانه «لیسانس» صالح‌علاء را خواند و سپس تیتراژ برنامه پخش شد که روی دکلمه و ترانه‌ای از ایشان با صدای خشایار اعتمادی ساخته شده بود و پس از آن‌ هادی نوروزی به عنوان برنده برنامه قبل دعوت شد تا با نوازندگی پیانوی فرید مهاجرپور ترانه‌ای را اجرا کند. سپس و با حضور کارشناسان روی صحنه، خوانندگان به روی صحنه دعوت شدند و به ترتیب امین همیالی (از ایلام)، حمیدرضا باستانی (از اراک)، علیرضا خراسانی، جواد اردی‌بهشتی (از بندرعباس)، محمدامانی (از اراک)، کاوه محمدی (از کرج) و رسول فهن‌دژ (از شیراز) به روی صحنه دعوت شدند، کارشان را اجرا کردند و به نقدها و نظرات کارشناسان گوش فرادادند.

    نکته جالب نظرات استاد محمدصالح‌علاء بود که تقریبا هیچ یک از کارها را نقد نکرد و به نوعی از بررسی این کارها به بهانه نقدناپذیربودن آثار زیبایی شناختی با مهربانی مخصوص به خودش طفره رفت.

    در بین برنامه‌ها نیز در یکی از بخش‌ها علی احمدیان برای اجرا دعوت شد و با نوازندگی گیتار خودش و پیانونوازی وحیدمهراد دو قطعه از قطعات کنسرتی که بنا بود در روز شنبه در تئاتر مستقل تهران برگزار شود را به زیبایی اجرا کرد و مورد تشویق تماشاگران و کارشناسان قرار گرفت.

    در بخشی دیگر، خواننده‌ای آذری زبان که یکی از برگزیدگان خوانندگی در آذربایجان است، باقلاما زد و قطعه‌ای را به زبان آذری اجرا کرد و مورد تشویق قرار گرفت.

    آخرین اجرای مهمان را هم محمدضا هدایتی اجرا کرد. وی در ابتدا با تکنوازی وحید مهراد قطعه «دیگه فکر من نباش» را اجرا کرد و سپس دیگر نوازندگان به آنها پیوستند و قطعات هیت «دلگیرم از تو» و «من با تو آرومم» را اجرا کردند.

    یرپرستی و نوازندگی پیانوی گروهی که هدایتی را همراهی کردند با وحید مهراد بود و فواد امیری با کاخن، پیام بهرامیان با گیتار بیس و علی امیری و آرشاویر مهراد با گیتار اسپانیش آنها را همراهی کردند.

    پس از این اجرا که با استقبال تماشاگران مواجه شد، کارشناسان و همه خوانندگان شرکت‌کننده در بخش مسابقه به روی صحنه دعوت شدند و مانی رهنما به نمایندگی از گروه کارشناسی برندگان این برنامه را به این شرح معرفی کرد:

    نفر اول: جواد اردی بهشتی (از بندرعباس) – با ترانه‌ای از پیام گودرزی و آهنگسازی پدرش محمد اردی‌بهشتی
    نفر دوم: محمد امانی (از اراک) با ترانه‌ای از محمد بهادری، ملودی خود خواننده و تنظیم اشکان بابایی
    نفر سوم: حمیدرضا باستانی با آهنگی از فرزین کاتب و تنظیم و میکس و مستر احسان احمدی

    فرزاد مرادی و یاور احمدی‌فر، از اعضای گروه رستاک، صبا راد گوینده و تنی چند از هنرمندان دیگر از جمله مهمانان این برنامه بودند.

    هزازصدا برنامه‌ای برای معرفی چهره‌های تازه موسیقی‌ست که از سال ۱۳۹۲ راه‌اندازی شده و مدیریت و اجرای آن به عهده آرش نصیری روزنامه‌نگار حوزه موسیقی‌ست. بنابر اعلام آرش نصیری برنامه بعدی بخش پاپ هزارصدا ۲۱ شهریور برگزار می‌شود.

    در ادامه عکسهای سپیده دژکام از این مراسم را دنبال کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=152164
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *