×
×

با حضور علاقه‌مندان به این موسیقی و با تجلیل از مقام استاد عاشیق «رحیم نظری»

  • کد نوشته: 149492
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۸ام تیر ۱۳۹۶
  • ۰
  • هفدهمین گردهمایی موسیقی و ادبیات عاشیقلار با اجرای گروه‌های مختلف عاشیقی و با حضور علاقه‌مندان به این موسیقی و با تجلیل از مقام استاد عاشیق «رحیم نظری» در سینما انقلاب تبریز برگزار شد. جواد کریم‌نژاد – سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی – در این گردهمایی گفت: در حالی هفدهمین گردهمایی موسیقی و ادبیات عاشیقلار […]

    با حضور علاقه‌مندان به این موسیقی و با تجلیل از مقام استاد عاشیق «رحیم نظری»
  • هفدهمین گردهمایی موسیقی و ادبیات عاشیقلار با اجرای گروه‌های مختلف عاشیقی و با حضور علاقه‌مندان به این موسیقی و با تجلیل از مقام استاد عاشیق «رحیم نظری» در سینما انقلاب تبریز برگزار شد.

    جواد کریم‌نژاد – سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی – در این گردهمایی گفت: در حالی هفدهمین گردهمایی موسیقی و ادبیات عاشیقلار را برگزار می‌کنیم که حوزه هنری استان بر خود وظیفه می‌داند هویت بومی، فولکلور و موسیقی عاشیقی را احیا و حفظ کند.

    او ادامه داد: هدف از این گردهمایی چیزی نیست به‌جز حمایت از موسیقی عاشیقی، چراکه موسیقی عاشیقی، گنجینه عظیمی است که اعتقادات، باورها، آیین‌های دینی، حماسه‌ها، ادبیات و نحوه زندگی در آن جاری و ساری است.

    کریم‌نژاد با بیان این‌که موسیقی عاشیقی مخزن‌الاسرار هنرهاست، اظهار کرد: با برگزاری گردهمایی‌هایی این‌چنینی درپی این هستیم که مفاهیم ارزشی و آیینی در قالب هر موسیقی عاشیقی به نسل‌های بعدی منتقل شود. متاسفانه جوانان ما در معرض هجمه موسیقی‌های وارداتی کشورهای بیگانه هستند و این باعث شده جوانان سردرگم شوند و درپی کسب هویت‌های کذایی برآیند.

    سرپرست حوزه هنری استان با بیان این‌که هدف حوزه هنری بسترسازی است، افزود: سعی داریم امسال مجموعه آهنگ‌های مختص قره‌داغ را به شکل کتاب و سی‌دی تولید کنیم.

    در این گردهمایی، استاد عاشیق «قربان پورولی» از ارومیه مهمان ویژه بود که درباره این گردهمایی گفت: با وجود این‌که من در گردهمایی‌های قبلی برای حضور و اجرای برنامه دعوت شده بودم، اما توفیق نیافته بودم که از نزدیک در این گردهمایی حضور داشته باشم، ولی امروز که توفیق حضور یافته‌ام، می‌بینم که چه فرصت‌های مغتنمی را از دست داده‌ام.

    او ادامه داد: این‌که هر ماه از یک صنعتکار موسیقی عاشیقی تجلیل می‌شود و برایش بزرگداشت می‌گیرند، نکته قوت این گردهمایی است. بالاتر از این بزرگداشت و نکوداشت، برای صنعتکاران رشته موسیقی عاشیقی جایزه‌ای نمی‌تواند باشد و این جای بسی خوشحالی و قدردانی دارد که حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، اقدام به این کار کرده است.

    پورولی تاثیر این گردهمایی را بر حفظ موسیقی عاشیقی غیرقابل انکار دانست و بیان کرد: بدون شک گردهمایی موسیقی و ادبیات عاشیقلار در رشد و بالندگی این هنر بسیار موثر است، این‌که می‌بینم جوانان مشتاقی در اینجا حاضر هستند و روی سن به اجرای برنامه می‌پردازند، نشان از تاثیرگذاری این گردهمایی است.

    او افزود: وقتی جوانان می‌بینند که برای عاشیق‌های پیشکسوت ارزش قائل می‌شوند و از آن‌ها تجلیل می‌کنند، بی‌گمان این راه را ادامه خواهند داد.

    https://musiceiranian.ir/?p=149492
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *