×
×

تمجید رهبر ارکستر جهانی از نوازندگان ایرانی

  • کد نوشته: 147998
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۶ام تیر ۱۳۹۶
  • ۰
  • اولین اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر فستیوال راونا در آستانه برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی راونا کشور ایتالیا در تالار وحدت برگزار شد.
    +علی مراخانی: موسیقی از نظر من به یکدیگر پیوند خوردن است بنابراین اطمینان دارم این همکاری تازه آغاز راه است و ما می توانیم در کنار هم آینده بسیار شکوفایی را رقم بزنیم

    تمجید رهبر ارکستر جهانی از نوازندگان ایرانی
  • اولین اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر فستیوال راونا در آستانه برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی راونا کشور ایتالیا در تالار وحدت برگزار شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از مهر، همزمان با آغاز بیستمین جشنواره بین المللی راونا کشور ایتالیا اولین اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری شهرداد روحانی و رهبری ریکاردو موتی یکی از برترین رهبران ارکستر دنیا پنجشنبه پانزدهم تیر ماه با حضور تعدادی از سفیران کشورهای ایتالیا، فرانسه، اتریش، روسیه، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، آتیلا پسیانی، منوچهر صهبائی، پریسا بخت آور، سهراب کاشف، علی اکبر قربانی، نادر مشایخی، افروز فروزند و جمعی از هنرمندان با اجرای قطعاتی از جوزپه وردی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

    این برنامه که با استقبال مخاطبان روبه رو شد، بعد از اجرای سرود ملی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا طبق وعده ریکاردو موتی در نشست خبری به اجرای بخشی از آثار جوزپه وردی آهنگساز ایتالیایی و بخش هایی از اپراهای ماندگار این هنرمند اختصاص پیدا کرد.

    علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری این کنسرت گفت: تمامی دست اندرکاران این پروژه گسترده امیدوار هستند که اجرای چنین برنامه هایی با هنرمندان کشور ایتالیا ادامه پیدا کند. البته ما دوست داشتیم مدت اقامت گروه ایتالیایی در ایران چند روز بیشتر از این مدت بود تا آنها به شیراز و اصفهان نیز سفر کنند تا ما شاهد اجرای برنامه های بیشتری از این گروه باشیم اما شرایط زمانی اجازه نداد که ما در خدمت دوستان باشیم.

    معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در پایان صحبت های خود ضمن ابلاغ پیام تبریک و تشکر وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی بیان کرد: آقای صالحی امیری بسیار مایل بود که در این برنامه حضور داشته باشد اما به دلیل سفر کاری که در اصفهان پیش آمد موفق به حضور در این برنامه نشد حتی در آخرین دقایق نیز مایل بود که از اصفهان برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که به اجرای برنامه برسند اما جلسات مکرر فضای حضور را فراهم نکرد. به هر حال از جانب ایشان و خودم برای شما سفر خوبی را آرزو می کنم و امیدوارم در کشور ایتالیا نیز اجرای خوبی داشته باشید.

    ریکاردو موتی رهبر ارکستر فستیوال «راونا» نیز در این برنامه بیان کرد: از همه کسانی که طی این چند روز برای برگزاری کنسرت در کنار ما بودند تشکر می کنم و بسیار خوشحالم که در این مدت با نوازندگان ایرانی همکاری داشتم و با هم نوای مشترک موسیقیدان ایتالیایی را نواختیم که از نظر من بسیار گوش نواز بود. من براین باورم موسیقی امری جهانی است و فکر می کنم با توجه به اینکه دو ملت ایران و ایتالیا دارای تمدن بسیار دیرینه ای هستند می توان با موسیقی این فرهنگ غنی را پیوند داد.

    وی ادامه داد: موسیقی از  نظر من به یکدیگر پیوند خوردن است بنابراین اطمینان دارم این همکاری تازه آغاز راه است و ما می توانیم در کنار هم آینده بسیار شکوفایی را رقم بزنیم.

    شهرداد روحانی مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران هم در این برنامه اظهار کرد: ما امشب شاهد یک موقعیتی بودیم که فکر می کنم دیگر قابل تکرار نیست. البته که من امیدوارم در آینده ای نزدیک شاهد تکرار چنین اتفاقاتی باشیم. به هر حال وجود موتی برای همه ما بسیار ارزشمند بود و بسیار افتخار داریم که طی این مدت مفتخر به میزبانی این موزیسین بودیم.

    کریستیانا موتی همسر ریکاردو موتی و مدیر هماهنگی فستیوال راونا کشور ایتالیا هم ضمن تشکر از معاون هنری وزیر ارشاد و مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در برگزاری این کنسرت مشترک در ایران بیان کرد: قطعا بدون حضور حامیان مالی برگزاری این پروژه امکان پذیر نبود و من لازم است ضمن تشکر از همه هنرمندان شرکت کننده قدردانی خودم را از ریکاردو زانلاتو، تنوره پوتی و لوکا سالسی خوانندگان ایتالیایی کنسرت تشکر کنم که واقعا شب خاطره انگیزی را برای ما رقم زدند.

    معاون وزیر میراث فرهنگی و فعالیت های فرهنگی کشور ایتالیا هم توضیح داد: من هم از طرف دولت ایتالیا از همه شما عزیزان تشکر می کنم که چنین برنامه جالب توجهی را برگزار کردید. ما قطعا برای شکوفا شدن فعالیت دو کشور وقایع مشابهی مانند این کنسرت را در آینده نزدیک خواهیم داشت.

    وی افزود: امروز این افتخار را داشتم که قبل از برگزاری مراسم کنسرت به همت آقای مرادخانی و صفی پور از موزه ایران باستان و موزه موسیقی دیدن کنم که با وجود برنامه فشرده ای که داشتم برایم لذت بخش بود. به هر حال حضور گروه ایرانی در کشور ایتالیا نیز برای ما فرصت مغتنمی است و امیدوارم اجرای پیش روی این مجموعه مشترک در ایتالیا نیز تا این حد باشکوه باشد.

    در پایان برنامه نیز هدایایی به رسم یادبود از سوی علی اکبرصفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی به ریکاردو موتی اهدا شد.

    مازیار ظهیرالدینی، محمدرضا کریمی، امیر مینوسپهر، آرش اسدنژاد، فرزانه صیدی، عاطفه سادات حسینی، نوید شعبان زاده، بهرا فسلفی، عرفان شریف زاده نوازندگان ویولن یک، مونیکا لران، محمدامین عطایی، علیرضا چهره قانی، عرفان وکیلی، پیمان شامی، محمد امین واحدی، نگین حاتمی، موژان میرزایی، سیما یاهو نوازندگان ویولن دو، امین زمان خان، کاوه تسعیری، پژمان اختیاری، نیلوفر هادی سهی، زهرا عبدالله زاده، الهام عادلی زاده، دانیال اسدی راد، رکسانا ریحانیان نوازندگان آلتو، ماکان خویی نژاد، نرگس فلاح پسند، بهرنگ معتمدی، هانیه کازرونی، هستی حامد سپاسی، سهراب ملک زاده، شهرزاد مجد نوازندگان ویولنسل، پورنگ پور شیرازی، مهدی کلانتری، پروانه انارکی، رضا دست فال، فرشید پاتینیان نوازندگان کنترباس، شهرام رکوعی، مه سیما فلاحی نوازندگان فلوت، آرین قیطاسی، نازنین احمدزاده نوازندگان ابوا، مینلی دانلیان، رهام ایرانخواه نوازندگان کلارینت، علیرضا متوسلی داراب، امیرحسین محمدیان، امیرملکی زاده نوازندگان فاگوت، سیامک کریم پور نوازنده ترمبون، علی ضرابی، کامیار ماندگاریان نوازندگان ترومپت، فرشاد شیخی، فاطمه یوسفی نژاد نوازندگان هورن و محمدرضا پناهی و کاوه میرحسینی سازهای ضربی نوازندگان ایرانی ارکستر سمفونیک تهران را تشکیل می دادند.

    شاکه آقا مال، جمیله پولادی ها، افیک ماتوسیان، قلعه ماماکانی، فاطمه جلالی فراهانی، الهه سادات موسوی، فروغ فضلی، بهاره خلیل دوست یاوری، غزال مرتضایی شمیرانی خوانندگان سوپرانویک، آزاده کمال هدایت، پریا رباط سرپوشی، فاطمه نوروزی، تارا بخت طالع، شهرزاد اصلانی، مینا جعفری، مهناز حیدری خوانندگان سوپرانو دو، آتوساکلانتری، نرگس میردادیان، هنگامه حسینی، نفیسه رهنمای شریعتی، قریبا قنادی اسدی، تینا حیدری، سالومه سید کشمیری، سمیه کنعانی، خوانندگان آلتو، احمد عزیز، شاهرخ شیردوست کسمایی، سیامک صدری، میلادبیگدل لو خوانندگان تنور یک، بهروز اسلامی، حسین عطری، علیرضا ترکمان، دانیال محبوبیان خوانندگان تنور دو، جعفر عسگری، الیاس بهشتیان، علیرضا عابدی، بهرام الله وردی خوانندگان باریتون، آرش حقگو، رضا کریمی، جواد مرادیون، کاوه رمضان زاده و محمد علی زهره وند اعضای ایرانی گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران به رهبری رازمیک اوحانیان بودند.

    وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی هنری رودکی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، هتل اسپیناس حامیان پروژه «جاده های دوستی» با حضور هنرمندان دو کشور ایران و ایتالیا هستند.

    اعضای ارکستر سمفونیک تهران روز شنبه ۱۷ تیرماه نیز در قالب پروژه «جاده های دوستی» بیستمین جشنواره بین المللی راونا در شهر راونا کشور ایتالیا به اجرای برنامه می پردازند.

    https://musiceiranian.ir/?p=147998
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *