×
×

همزمان با سالروز تولد همایون خرم

  • کد نوشته: 146447
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۸ام خرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • آلبوم «همایون های همایون» روایت پیانویی سامان احتشامی از ساخته های همایون خرم ۹ تیرماه همزمان با سالروز تولد این آهنگساز و نوازنده ویلن منتشر می شود. سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو در گفتگو با خبرنگار آژانس خبری موسیقی ایران با اعلام این خبر گفت: من افتخار این را داشتم که همانند مردمان کشورم […]

    همزمان با سالروز تولد همایون خرم
  • آلبوم «همایون های همایون» روایت پیانویی سامان احتشامی از ساخته های همایون خرم ۹ تیرماه همزمان با سالروز تولد این آهنگساز و نوازنده ویلن منتشر می شود.

    سامان احتشامی آهنگساز و نوازنده پیانو در گفتگو با خبرنگار آژانس خبری موسیقی ایران با اعلام این خبر گفت: من افتخار این را داشتم که همانند مردمان کشورم بخشی از آهنگهای همایون خرم که در منزلمان پخش می شد را گوش و زمزمه کنم.

    وی ادامه داد: در سن ۱۴ سالگی در اولین اثرم بنام «باغ به باغ» نیز افتخار آشنایی با استاد خرم را داشتم و از ایشان اجازه گرفتم تا آثارشان را اجرا کنم و بعدها نیز در دومین و سومین اثرم نیز برخی آثارشان را نواختم.

    این نوازنده پیانو با اشاره به آلبوم «پری کجایی» بیان داشت: این آلبوم بر اساس ملودیهای بزرگان موسیقی ایران است که در آن هم با اجازه استاد خرم آثار ایشان را هم اجرا کردم. در سن ۱۷ سالگی و بعد از فوت استادم «جواد معروفی» از طرف استاد همایون خرم برای اجرا در کنسرتهایشان دعوت شدم و افتخار نوازندگی کنار ایشان را در کنسرتهای تالار وحدت،برج میلاد و نمایشگاه بین المللی داشتم.
    احتشامی با بیان اینکه طی سالهای اخیر در تمامی آلبوم های همایون خرم نوازندگی کرده ام، اظهار داشت: به دنبال ارتباط خوبی که در همه این سالها با خانواده استاد خرم داشتم و با پیشنهاد بابک چمن آرا دوست دیرین و ناشر خوب کشورمان تصمیم به ضبط اثری همزمان با تولد همایون خرم گرفتیم .

    وی افزود: به پیشنهاد بابک چمن آرا مدیر نشر بتهوون نام «همایون های همایون» برای این آلبوم انتخاب شد که در آن آهنگهای همایون خرم در دستگاه همایون را با پیانو اجرا کردم .در واقع این اثر ۴۴ دقیقه ای که مخاطب بدون وقفه فقط پیانو نوازی را می شنوند و آهنگها بوسیله مدلاسیونهایی به هم مرتب شده اند، برداشتی از آثار همایون خرم داشته ام .
    این نوازنده پیانو در خاتمه خاطر نشان کرد: آلبوم «همایون های همایون» ۹ تیرماه به مناسبت تولد استاد همایون خرم توسط مرکز موسیقی بتهوون منتشر خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=146447
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *