×
×

#ایران_متحد_است

  • کد نوشته: 145750
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۸ام خرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • «ایران» امروز به سوگ «تهران» نشست. تروریست‌های تکفیری از صبحِ امروز دست به انجام چند عملیات تروریستی در حرم مطهر امام خمینی(ره) و همچنین مجلس شورای اسلامی زدند و تعدادی از هم‌وطنانمان را به شهادت رساندند. پس از این واقعه دردناک هشتگ تهران و tehran در فضای مجازی ترند شد و جمع زیادی از مردم […]

    #ایران_متحد_است
  • «ایران» امروز به سوگ «تهران» نشست. تروریست‌های تکفیری از صبحِ امروز دست به انجام چند عملیات تروریستی در حرم مطهر امام خمینی(ره) و همچنین مجلس شورای اسلامی زدند و تعدادی از هم‌وطنانمان را به شهادت رساندند. پس از این واقعه دردناک هشتگ تهران و tehran در فضای مجازی ترند شد و جمع زیادی از مردم ایران و جهان پست‌هایی را درباره این اتفاق منتشر کردند. اهالی موسیقی هم در صفحات شخصی خود با انتشار تصاویر، طرح‌ها و ویدئوهای مختلف ضمن محکومیت این اتفاق، با بازماندگان و خانواده شهدا ابراز همدردری کردند.
    در این گزارش مروری بر واکنش اهالی موسیقی نسبت به فاجعه تروریستی ۱۷ خرداد تهران داشته ایم:

    عماد طالب‌زاده: «ایرانمون همیشه سربلنده … ایران با اقتدار ❤️… هیچ متجاوزى به خاک بابایى و چمران و جهان آرا و …. جرات دست درازى نداره ….به افتخار ایرانمون ❤️ ——–»

    محمد معتمدی: «اگر سر به سر تن به کشتن دهیم
    از آن به که کشور به دشمن دهیم
    دریغ است ایران که ویران شود
    کنام پلنگان و شیران شود
    چو ایران نباشد تن من مباد
    بدین بوم و بر زنده یک تن مباد»

    کیهان کلهر:«با تسلیت به همه هموطنان، خصوصاً خانواده های قربانیان حمله تروریستی امروز در تهران، بیاد و در کنارشان هستیم. با آرزوی اینکه دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.»

    علی قمصری: «دلارهاى عربستان کى تمام مى شود؟ آرامش و درایت براى همه ى ما ایرانیان ، امروز واجب است.  تسلیت به ایران… داعش مسئولیت حمله ى امروز را به عهده گرفت ایرانیان در طول تاریخ همیشه حامى صلح بوده اند و در حدود سه قرن اخیر هیچ حمله ى به کشورهاى دیگر نداشته اند. امریکا و عربستان چطور؟ سرچشمه ى وهابیت کجاست؟ از یازده سپتامبر گرفته تا اتفاق اخیر لندن ، عاملینش نماینده ى چه کشورى هستند؟ با این همه نا امنى در کشورهاى مورد حمله ى امریکا ، با این همه حملات تروریستى از طرف عربستان ، با این اوضاع یمن ، امریکا و انگلیس به کدام بخش قراردادهاى میلیاردى فروش سلاحشان افتخار مى کنند؟ پس چطور رسانه هاى دنیا ، نوک پیکان اتهامشان ایران است؟ چرا همیشه در طول تاریخ از پیشرفت تمدن ایران ترسیده اند؟  واقعا در وضعیت کنونى کسى (هرچند منتقد به مسئولین)در ایران هست که به چیزى جز اتحاد ملى فکر کند؟»

    حسین شریفی: «محکوم کردن حوادث تروریستی و ابراز همدردی با کشور و ملت و خانواده‌های داغدار و آسیب‌دیده از طرف سازمان ملل، امریکا و کشورهای اروپایی آیا واقعا باید برای پاریس و لندن و شهرهای اروپایی باشد؟؟
    آیا باید دید کشوری پیغامی مبنی بر در کنار ایران بودن و تقبیح این حرکت تروریستی صادر خواهند کرد یا خیر!!! جان انسان‌ها در همه جای دنیا عزیز است. داهش، داعش است چه در عراق چه در لیبی. حمله تروریستی با هر عقیده‌ای در هر جایی از دنیا تنفرآمیز و منزجر کننده است. شهروندان تهران، با شهروندان لندن و پاریس هیچ تفاوتی ندارند.»

    هانا کامکار: «ایران متحد در برابر تروریست‌ها»

    مهدیه محمدخانی: «این لحظه شجاع تر از همیشه ام، می ایستم با عشق براى امنیت و آرامش وطنم، و محکوم می‌کنم وحشی‌گری این پست‌ها را، همه ما دست به دست هم و جسورانه از ایرانمان دفاع می‌کنیم و برای سلامتی هموطنانمان دعا می‌کنیم»

    مزدا انصاری: «در شرایط بحرانی شایعه، ترس و جک نسازیم و با انتشار شایعات و اخبار بی‌اساس رسانه‌ی ترس‌طلبان نشویم»

    حجت اشرف‌زاده: «روزگاری که در شرق کشور درمقابل طالبان و اشرار جنگیدیم برای وطن، اون موقع سرباز وطن شدم. و سرباز وطن خواهم ماند چنانکه هم اکنون اگر نیاز باشه بعنوان نیروی آموزش دیده به میدان خواهم رفت تا پای جانم برای مردم و وطنم . اهالی هنر در کنار هنرشان پا به پای سربازان وطن برای دفاع خواهند ایستاد. ربطی به جناح و افکار سیاسی هم ندارد. اینکه دوست داریم برای مردممان کنسرت بدهیم هیچ منافاتی با دفاع از وطنمان ندارد. ده باره و صد باره جان فدا خواهم کرد در کنار سربازانمان و دشمنی که قصدجان مردم بی گناه کند خاروخفیف تر از اون هست که ذره ای از بزرگی و عظمت ایران سترگ رو کم کند.»

    علیرضا بدیع: «کشیده ام به ده انگشت در حریم تو مرز
    مدافعان وطن آبروی اسلامند
    برای حفظ تو جنگیده اند با دنیا
    دو دست من که دو سرباز بی سرانجامند
    تسلیت به وطنم.
    تا امروز چیزی جز شعر از دستم برنیامده‌ست. اما از امروز اگر مام وطن حکم کند با سینه جلو گلوله حرامیان می‌ایستم.
    فقط به یک دلیل: دفاع از مردم شریفم.»

    مهرناز دبیرزاده:«گویا نامردانِ تکفیری متوجه این موضوع نیستند و فراموش کردند که ایران مهد شیر مردان و زنانیست که هشت سال با دستان خالی پوزه دشمنان را به خاک مالیدند»

    شروین مهاجر:« چو ایران نباشد تن من مباد
    بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
    عرض تسلیت به خانواده هاى داغ دار و آرزوى بهبود براى زخمى ها
    درود و خسته نباشید بر محافظان ، سربازان شهداى میهن . لعنت بر دولت موسوم به ( داعش) و حامیان تروریستش در جهان، جایى که لازم باشه ساز و کارو زمین می‌گذاریم، اسلحه به دست می‌گیریم و ایران رو تبدیل به گورستان شما می‌کنیم ، ایران، عراق و سوریه نیست . مردان و زنان کشورم از ترس شما در خانه نمیمونن ، براى سلاخى این مهمان ناخوانده لحظه شمارى می‌کنیم ، اگر این شروع بازیه ، بسم الله اگر حریف مایى»

    رضا صادقی:« اهاى …. مهاجم ، تروریست ، افراطى یا هر بى صفتى که تعبیر تو هست … این خاک و مردمش سالهاست مورد تهدید تو و امثال تو بوده و هستن ، اما غافلى از اینکه امثال توى بى صفت نمیتونین قدم نجستون رو روى این خاک ثابت کنید . پاش بیاد من هنرمند و اون دکتر و مهندس و کارگر و حتى فقیر و پولدارش کارى میکنیم مجبور بشین تو و اربابات لوله تفنگتون و جلو مغزتون بگیرین . این سرزمین ، زادگاه شیر مردان و زنانیست که ثابت کردن ایران جاى بز دلانى بى صفت که مردم بى دفاع رو هدف میگیرن نیست ….. هـشت سال رستمهایى از این سرزمین دفاع کردن که الان سهراب هاشون همون رستما شدن ….»

    رستاک حلاج:« زیبای سر به زیر، غمگین نبینمت»

    سیامک عباسی:« امنیت کمترین حق ماست، که تا امروز برقرار بوده و بعد از این هم برقرار خواهد بود. روح شهداى این واقعه ى تلخ، غرق در آرامش باد.»

    حامد زمانی:« رگِ بیداری ما شد شریانی که زدند بشنوی بر دُهُلِ جنگِ جهانی که زدند»

    شهرام شکوهی:«اینجا مملکتیه که توش آتش نشانها برای نجات هموطنانشون میرن تو دل آتیش و میسوزن… اینجا همونجاییه که هشت سال با دست خالى با همه دنیا جنگید و یه وجب از خاکشو از دست نداد.»

    سعید شهروز:« آماده‌ایم مثل همون روزها، بسم‌الله»

    سینا حجازی:« هر آدمی تو دنیا یه تیکه خاک مال اونه/ عاشق آب و خاکشه ، خاک من ایروونه»

    کارن همایونفر:« خدا شاهد است خون دلها خورده ایم با صدای زنده یادان محمد نوری و شعر نادر ابراهیمی. خون دلها خورده ایم.  I pray for my country »

    محمد زندوکیلی:« ترا، ای کهن بوم و بر دوست دارم»

    امین رستمی:«شهر من غرق نور بیصدا پرغرور»

    ترانه مکرم:« ما یه مشت سربازیم ……  ایران کشور عزیزم، مرز پرگهرم جاودان باشی و قدمهای شوم دشمنان از تو دور باد»

    سعید عرب:« لعنت بر آل سعود .. جانم فداى ایران»

    خشایار اعتمادی:« بترس از خشم ناگاهم ، که من بی باک و بی باکم ، من ایرانم منو بشناس ، که نامم لرزه بر تن هاس»

    مهدی یراحی:«ننگ بر تحجر. ننگ بر تروریسم»

    محمد علیزاده:« مرگ بر تروریسم»

    یغما گلرویی:« ما همه با هم هستیم. سرزمین ما جای تروریستها نیست. تاریخ شهادت داده که این مردم با هر نگاه و‌ جناحی در دوران سختی و بزنگاههای تاریخی شانه به شانه ی یکدیگرند و اکنون یکی از آن بزنگاه هاست. با هر مرامی در هنگامه ی سختی کنار هم هستیم. تسلیت به بازماندگان شهدای حمله های تروریستی امروز.»

    علی لهراسبی:«در کنار همیم. Pray for tehran»

    احمد امیرخلیلی:«اینجا تهران است، لندن یا پاریس نیست همت و باکرى و خرازى تنها نام یک خیابان نیست، باور ندارید به عکس نگاه کنید، این ها همان جوانان لباس شخصى با پیرهن روى شلوار دهه شصت هستند. در این عکس معلوم نیست به چه کسى رأى دادند، تنها چیزى که معلوم است شتاب براى دفاع از امنیت ایران است.»

    مجید رضازاده:« سرزمین ماجاى تروریستها نیست»

    نیما علامه:« لعنت بر خشونت .. لعنت بر تروریست»

    عادل روح نواز:« لعنت بر تروریسم»

    پیام صالحی:«تسلیت»

    اشکان موسوی:« چو ایران نباشد تن من مباد»

    مهرزاد امیرخانی:« نمیدونم دنیا به کدوم سمت میره ، اما چیزی که معلومه به سمت خوبی نیست ، تسلیت به خانوادهء کشته شدگان ، و شکر به خاطر اینکه تعداد حادثه دیده ها ازین بیشتر نبود ، حواسمون از حالا جمع تر از قبل خواهد بود ،  این چند ساعتِ تلخ گذشت و زندگی ما در خاکِ اهورایی مثلِ قبل ادامه خواهد داشت .»

    حامد برادران:«اتحاد»

    امید حاجیلی:« بازى ، بازى ، با دم شیر هم بازى ؟!! شوکه شدم . جواب سختى خواهند گرفت . ایران جاى این کار ها نیست . صبر و تسلیت به خانواده هاى عزیزانى که به رحمت خدا رفتند و آسیب دیدند»

    پوریا حیدری:« ‎‎اگر کوسه ها آدم بودند در قلمروشان بى تردید عقیده اى وجود داشت که به ماهیان مى آموخت: بهشت در شکم کوسه هاست!!! برتولت برشت. چند میگیرن که خودشونو بکشن؟»

    علی تفرشی:« واى بر شما ترسوها تو سرزمینى پا گذاشتین که انگار مردان و زنانش رو نمیشناسید!!! اینجا همون خاکى است که براى هر وجبش جان و تن فدا میکنن و روزگارى رو جلوى چشمتون میسازند که هر لحظه آرزوى مرگ کنید»

    علیرضا عصار:« وطن یعنى چه اباد و چه ویران وطن یعنى همینجا،یعنى ایران براى خانواده هاى عزیز درگذشتگان ترورهاى امروز ارزوى صبر و ارامش دارم.»

    مجید رضازاده:« دور از تو اندیشه بدان»

    اشکان خشایی:« Together Again»

    محمدرضا عیوضی Terrorism has not religion»

    مهدی کرد:« مارا زسر بریده میترسانی ؟ ما گر زسر بریده میترسیدم. در محفل عاشقان نمی رقصیدیم . اینجا ایران اینجا باهمه جای دنیا فرق دار. اینجا بیشه شیران»

    عظیم روحانی:«به امید نابودی نسل تروریست ها و متحجر ها و ایدئولوژی های خلاف »

    همایون نصیری:«همبستگی ایران»

    امیرحسین فیضی:« هیچوقت فکر نمیکردم ، همچین اخباری و از ایران بزرگم بشنوم تسلیت به خانواده کسایی که امروز کشته شدن.»

    رامین بهنا:« ایران من»

    علی اوجی:« ما باهم هستیم . با هر تفکر و عقیده ایى . نام ایران خون همه ما را به جوش خواهد آورد. اینگونه اتفاقات بازى کردن با دم شیر است . تروریسم بشدت محکومه و  ما همیشه در کنار هم هستیم  تسلیت به همه شما. پاش بیفته باز دوباره روى مغربت مى بارم / باز توى منطقه مین دست و پامو جا مى زارم . جانم فدای ایران.»

    رضا یزدانی:« اى ایران، اى مرز پر گوهر.. اى خاکت، سرچشمه هنر.. دور از تو، اندیشه بدان.. پاینده مانى و جاودان»

    علی شهبازی:« دور از تو اندیشه بدان پاینده مانی و جاودان»

    حمیدرضا نصراللهی:« ستای ما جدا نمیشه از هم خاک وطن یه تیکه از بهشته این و خدا رو قلب ما نوشت»

    بابک برهانی:« فقط به خاطر ایران. همگی چون برادر کنار هم ؛ چون کوه پشت هم و چون شیر در برابر دشمن  نیروی انتظامی ، سپاه لباس شخصی ، عکاس ، آتش نشان و همه برادران در یک کادر ؛ درود به غیرتتان»

    ایمان ابراهیمی:« به زودى متوجه فرق ایران با بقیه کشورها خواهند شد»

    امیر عظیمی(نوازنده و آهنگساز):« عنت به باعث و بانى ش همین»

    بهنام بانی:« مثل همیشه متحد و در کنار همیم»

    سامان جلیلی:«تسلیت»

    روزبه نعمت اللهی:« کهکشان قهرمانان ایران با شلیک تروریسم  خاموشی نمی گیرد.»

    بابک جهانبخش:«خدایا کشورم را از سه بلا محفوظ بدار. دشمن…خشکسالی… دروغ»

    بهروز صفاریان، محسن یگانه، یاسر داودیان، سهراب پاکزاد، امین حبیبی، عارف محمدی، سعید مدرس، رامین صدیقی و نیکان هم سایر هنرمندانی بودند که با انتشار طرح های گرافیکی و تصاویر مختلف این حادثه را محکوم و با خانواده شهدا و مجروحان ابراز همدردی کردند.

    https://musiceiranian.ir/?p=145750
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *