×
×

در گفتگو با فواد توحیدی مطرح شد

  • کد نوشته: 145647
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۷ام خرداد ۱۳۹۶
  • ۰
  • یک پژوهشگر موسیقی نواحی معتقد است: بودجه جشنواره موسیقی فجر بی‌جهت زیاد و بودجه جشنواره موسیقی نواحی بی‌جهت کم است. خوب است که بخش موسیقی نواحی از جشنواره موسیقی فجر حذف و بودجه آن را صرف جشنواره موسیقی نواحی کنند. فواد توحیدی – پژوهشگر موسیقی نواحی – در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دهمین دوره از […]

    در گفتگو با فواد توحیدی مطرح شد
  • یک پژوهشگر موسیقی نواحی معتقد است: بودجه جشنواره موسیقی فجر بی‌جهت زیاد و بودجه جشنواره موسیقی نواحی بی‌جهت کم است. خوب است که بخش موسیقی نواحی از جشنواره موسیقی فجر حذف و بودجه آن را صرف جشنواره موسیقی نواحی کنند.

    فواد توحیدی – پژوهشگر موسیقی نواحی – در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دهمین دوره از جشنواره موسیقی نواحی که قرار است ششم تا نهم تیرماه در کرمان برگزار شود، گفت: به نظر می‌رسد بودجه این دوره از جشنواره موسیقی نواحی نسبت به سال‌های گذشته کمتر است و به دلیل نبود بودجه به احتمال زیاد بخش داوری در این دوره حذف شود.

    او ادامه داد: تا جایی که می‌دانم بخشی از هزینه این دوره جشنواره موسیقی نواحی را استاندار کرمان می‌پردازد که این موضوع بیانگر موسیقی دوست بودن مسوولان استان کرمان است و اگر این جشنواره در استان‌های دیگر برگزار می‌شد، چنین اتفاقی نمی‌افتاد.

    عضو هیات داوران نهمین جشنواره موسیقی نواحی افزود: من معتقدم که در جشنواره موسیقی نواحی نباید داوری داشته باشیم. مگر پژوهشگران موسیقی به تمام موسیقی‌های ایران احاطه دارند که بتوانند به عنوان داور، موسیقی‌های مختلف کشور را داوری کنند. باید در هر استان جشنواره‌ای برگزار شود، بزرگان موسیقی آن منطقه داوری کنند و گروه‌های خود را برای اجرا به جشنواره‌ موسیقی نواحی در کرمان بفرستند.

    توحیدی اضافه کرد: همچنین باید اتاق فکری تشکیل شود و چند کارشناس درباره جشنواره موسیقی نواحی تصمیم گیری کنند. اینکه جشنواره را به دست یک نفر بسپاریم و بگوییم همه کارها را همان یک نفر انجام دهد پر از نقص خواهد بود. باید بزرگان موسیقی نواحی در کنار هم یک جشنواره حرفه‌ای برگزار کنند.

    او بیان کرد: اگر برای برگزاری جشنواره کمبود بودجه دارند بهتر است جشنواره را با گروه‌های کمتری اجرا کنند. اصلا با یک گروه ساز و دهل در میدان شهر جشنواره را برگزار کنند اما برگزار کنند. به هر حال بودن جشنواره موسیقی نواحی بهتر از نبودن آن است. وزارت ارشاد باید بودجه خوبی مثل جشنواره موسیقی فجر به موسیقی نواحی نیز اختصاص دهد.

    این پژوهشگر موسیقی نواحی اظهار کرد: خیلی خوب است که هر دوره از جشنواره موسیقی نواحی به شیوه‌هایی مثل منظومه یا شاهنامه خوانی و امثال آن پرداخته شود. قرار است دهمین جشنواره موسیقی نواحی در کرمان، رفسنجان، سیرجان، بافت، بم، جیرفت و بردسیر برگزار شود و گروه‌های منظومه خوانی مختلف در آن حضور داشته باشند.

    توحیدی درباره اینکه قرار است چه گروه‌هایی از استان کرمان در این دوره حضور داشته باشند، اعلام کرد: قرار است گروه منظومه خوانی بافت منظومه «حیدر بک و ماه سمن‌بر»، «اصلی و کرم»، گروهی از منوجان منظومه «خرم و زیبا»، گروهی از سیرجان «باقر و گل اندام» و گروهی از جیرفت «گیسُ گل و چوپان» را اجرا کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=145647
       
    برچسب ها فواد توحیدی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *