×
×

انتشار قطعه «کودکانه» با صدای «کاوه صالحی»

  • کد نوشته: 142851
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۸ام اردیبهشت ۱۳۹۶
  • ۰
  • hot-topic-logoنخستین تک‌آهنگ مستقل یکی دیگر از اعضای گروه «پالت» با همراهی نوازندگان تراز اول موسیقی منتشر شد تا به این ترتیب کاوه صالحی که در این گروه به عنوان نوازنده گیتار، هم‌خوان و ترانه سرا حضور دارد در جدیدترین تجربه هنری خود، قطعه «کودکانه» را در مقام خواننده به مخاطبانش هدیه کند.

    انتشار قطعه «کودکانه» با صدای «کاوه صالحی»
  • نخستین تک‌آهنگ مستقل یکی دیگر از اعضای گروه «پالت» با همراهی نوازندگان تراز اول موسیقی منتشر شد تا به این ترتیب کاوه صالحی که در این گروه به عنوان نوازنده گیتار، هم‌خوان و ترانه سرا حضور دارد در جدیدترین تجربه هنری خود، قطعه «کودکانه» را در مقام خواننده به مخاطبانش هدیه کند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، سال گذشته «پالت» خبر از برنامه‌ریزی اعضای گروهش برای انتشار آلبوم‌های انفرادی داد و اعلام کرد امید نعمتی (خواننده)، داریوش آذر (نوازنده کنترباس) و کاوه صالحی (نوازنده گیتار) مشغول کار روی پروژه‌های انفرادی خود هستند.

    کاوه صالحی که خود زاده کردستان است درباره این قطعه که برگرفته از یک ملودی کردی است، بیان کرد: ملودی‌های کردی اکثراً به واسطه کارهای هنرمندانی چون کامکارها، شهرام ناظری و همچنین بازخوانی‌های استاد شجریان از علی‌اصغر کردستانی شنیده شده‌اند که البته اکثر آنها ملودی‌های فولک کردی هستند. اما ما موسیقی پاپِ کردی هم داریم که هم‌پای با اتفاقاتی که آن سال‌ها در تهران می‌افتاد، به واسطه هنرمندانی مثل «قادر دیلان»، «عومه‌ر دزه‌یی» و گروه‌هایی مثل «ئَه ‌ژین»، در کردستان شکل می‌گرفت و پیش می‌رفت. راستش دلم می‌خواست مردم این ملودی‌های زیبا را هم بشنوند، به همین دلیل روی یکی از کارهای قادر دیلان که ملودی بسیار شیرینی هم دارد، شعر فارسی گذاشتم تا به این ترتیب قطعه «کودکانه» شکل بگیرد که ادای دینی به این هنرمند و همچنین موسیقی پاپ کردی است.

    وی درباره بازتنظیم این قطعه توضیح داد: من «کودکانه» را هم به لحاظ ریتم و هم از نظر تنظیم تغییر داده‌ام و برای آن سازهای زهی و بادی نوشته‌ام که سولوهای ویلن آن را «پدرام فریوسفی» به زیبایی هر چه تمام‌تر نواخته است. هنرمندانی که در این قطعه من را همراهی کرده‌اند، همگی از نوازندگان درجه یک موسیقی هستند و خوشحالم که چنین تجربه‌ای را در کنار این دوستان داشتم. من در گذشته زیاد ترانه پاپ می‌گفتم اما از یک جایی به بعد (که جرقه آن از قطعه «عروسک‌ساز» زده شد)، فضایی فانتزی وارد کارهایم کردم و توانستم خودم را در آن پیدا کنم. شعر اصلی این قطعه، یک توصیف عاشقانه است که من هم بر همین اساس برای سرودن ترانه آن به توصیف معشوق در فضایی کودکانه و فانتزی پرداخته‌ام.

    در ادامه می توانید قطعه «کودکانه» را با اجازه صاحب اثر (مجوز: ۰۰۴۵۱/ق/۹۵/۱۲ – کتابخانه ملی: ۱۸۰۱۲و)، از طریق سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    +دانلود قطعه «کودکانه»

    قطعه «کودکانه» را آنلاین بشنوید:

    https://musiceiranian.ir/?p=142851
       
    برچسب ها پالت

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *