×
×

سه شنبه ۲۵ مرداد

  • کد نوشته: 14096
  • شادروان موسوي
  • جمعه, ۲۸ام مرداد ۱۳۹۰
  • ۱ دیدگاه
  • شماره دوم و سوم کتاب فصل مقام موسیقایی که به موضوع “موسیقی مدرن” اختصاص دارد سه شنبه ۲۵ مرداد از سوی حوزه هنری منتشر شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران،  شماره های دو و سه این کتاب فصل، با عنوان “بازگشت به آینده، ویژه موسیقی مدرن” به طور یکجا و در یک مجموعه […]

  • شماره دوم و سوم کتاب فصل مقام موسیقایی که به موضوع “موسیقی مدرن” اختصاص دارد سه شنبه ۲۵ مرداد از سوی حوزه هنری منتشر شد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران،  شماره های دو و سه این کتاب فصل، با عنوان “بازگشت به آینده، ویژه موسیقی مدرن” به طور یکجا و در یک مجموعه به چاپ رسیده است.

    هر کدام از شماره های دو و سه این کتاب فصل ۳۵۰ صفحه است که در مجموع حدود ۷۰۰ صفحه می شود. این در حالی است که همراه با خود کتاب فصل ، ۲ سی دی صوتی تصویری به مخاطبان عرضه می شود که در آن آثاری مطرح شده در کتاب گنجانده شده است.

    در این کتاب فصل پرونده های متعددی درباره موسیقی مدرن قرن ۲۰ و ۲۱ تهیه شده که از آن جمله می توان به”موسیقی ۱۲ تنی”،”موسیقی آتونال” و “موسیقی چند فرهنگی الکترونیک”، ” پرونده ای درباره پرویز محمود اولین آهنگساز مدرنیست ایران” و “پرونده ای درباره علی رضا مشایخی”اشاره کرد.

    بخش دیگری از این کتاب فصل به میز گردی با حضور آهنگسازان نسل سوم موسیقی مدرن ایران همچون کیاوش صاحب نسق، محمدرضا تفضلی، سارا اباذری، رضا صابونی و اشکان خمسه پور اختصاص پیدا کرده است.

    در این مجموعه همچنین از برخی موسیقیدان های صاحب نظر غربی نیز مقالاتی به چاپ رسیده که از آن جمله می توان به مقاله ای درباره”تاریخچه موسیقی الکترونیک و جز به قلم پروفسور رابرت گلوک رئیس دپارتمان دانشگاه موسیقی آلبانی آمریکا”، “مطلبی از ادیسون دنیسوف موسیقیدان روسی درباره آنالیزسمفونی ۵ وبر” اشاره کرد.

    “مقام موسیقایی” به صاحب‌امتیازی حوزه هنری، مدیرمسوولی محسن مومنی‌شریف و سردبیری رضا مهدوی منتشر شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=14096
       
    برچسب ها مقام موسیقایی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *