×
×

دیدار بهاری «دنگ شو» با مردم/ ماجرای آلبومی که منتشر نشد

  • کد نوشته: 139762
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۸ام اسفند ۱۳۹۵
  • ۰
  • گروه «دنگ شو» در حالی شب گذشته کنسرت خود را برگزار کرد که خواننده گروه به دردسرهای صدور مجوز آلبوم جدیدشان اشاره کرد و در بخش دیگر نیز یاد افشین یداللهی زنده شد. شامگاه ۲۶ اسفند ماه برج میلاد میزبان گروه «دنگ شو» بود تا کنسرت خود را برگزار کنند؛ کنسرتی که با سالنی پر […]

    دیدار بهاری «دنگ شو» با مردم/ ماجرای آلبومی که منتشر نشد
  • گروه «دنگ شو» در حالی شب گذشته کنسرت خود را برگزار کرد که خواننده گروه به دردسرهای صدور مجوز آلبوم جدیدشان اشاره کرد و در بخش دیگر نیز یاد افشین یداللهی زنده شد.

    شامگاه ۲۶ اسفند ماه برج میلاد میزبان گروه «دنگ شو» بود تا کنسرت خود را برگزار کنند؛ کنسرتی که با سالنی پر برگزار شد و این گروه موسیقی تلفیقی بیش از ۲۰ قطعه را برای مخاطبانشان اجرا کردند.

    این کنسرت طبق وعده ساعت ۲۲ با پخش کلیپ هایی آغاز شد که مهم ترین آنها فیلمی بود که در آن آیدین آغداشلو با شعرخوانی کوتاهی اشاراتی به نام این گروه موسیقی یعنی «دنگ شو» داشت.

    در ادامه با حضور برادران شجاع نوری و دیگر اعضای گروه روی صحنه کنسرت به طور رسمی آغاز شد. اولین قطعه با نام «و بمان» با همخوانی طاها پارسا و میلاد باقری اجرا شد و سپس طاها پارسا در سخنانی اشاره کرد: دو سه شب مانده به بهار ترجیح می دهم در این کنسرت به جای اینکه حرف بزنیم بیشتر موسیقی اجرا کنیم.

    پس از اجرای قطعه «دلبند» باز هم طاها پارسا اشاره کرد: ما قرار بود تا پایان سال یک آلبوم منتشر کنیم ولی تمام پاییز و زمستان درگیر دریافت مجوز آن شدیم؛ یک بار گفتند ۸ تا از آهنگ ها مجوز نمی گیرد و سپس ۵ تا و بعد ۳ تا و درنهایت به یکی از آنها مجوز ندادند و همه اینها باعث شد که ما نرسیم آلبوم را این ور سال منتشر کنیم.

    وی افزود: جالب است که می گویند برادران حاتم پور که مدیریت شرکت «آوای فروهر» را برعهده دارند مافیای موسیقی هستند و من نمی دانم چطور اینها مافیای موسیقی هستند ولی آلبوم شرکت آنها چنین دچار مساله می شود. به هر ترتیب ما امشب چند قطعه جدید برایتان اجرا می کنیم که مال این آلبومی که بدان اشاره کردم نیست بلکه مربوط به آلبوم بعد از آن است که آنهم قرار است سال بعد منتشر شود.

    قطعه جدیدی که به گفته پاشا هنوز شنوندگان با آن خاطره ندارند، در این بخش اجرا شد و سپس میلاد باقری نیز در سخنان کوتاهی به حاضران خوشامد گفت و آرزو کرد شب خوبی برای آنها رقم بخورد.

    «حلوا» قطعه بعدی این کنسرت بود که با استقبال مخاطبان رو به رو شد. اجرای یک قطعه جدید از گروه «دنگ شو» که به گفته طاها پارسا، برای اجرای آن تمرین زیاده کرده بودند که در حضور مخاطبان آبرویشان حفظ شود با ترانه ای از مازیار عبایی که در سالن حضور داشت ادامه بخش این کنسرت بود.

    پس از اجرای قطعه «گرم بخند» باز هم طاها پارسا که ابتدای کنسرت گفته بود قصد ندارد زیاد حرف بزند ولی برای گرم کردن فضا ناگزیر بود در میان قطعه ها توضیحاتی را ارائه دهد، به حضور مهمانانی چون هومن سیدی اشاره کرده و گفت: هومن سیدی از آن آدم هایی است که می دانم یک روز با هم کاری مشترک انجام می دهیم.

    وی همچنین از شقایق فراهانی به عنوان مهمان کنسرت نام برد که به گفته خودش نمی توانند با هم کار متشرک انجام دهند.

    پارسا در بخش دیگر سخنانش عنوان کرد: من چند سال پیش افسرده شده بودم و به همین دلیل تصمیم گرفتم سراغ مشاور بروم و همان زمان به افشین یداللهی مراجعه کردم. آخرین قطعه از آلبوم بعدی ما با شعری از زنده یاد افشین یداللهی است و ما افتخار داشتیم «آخر قصه» را با او کار کنیم.

    در ادامه این قطعه در حالی اجرا شد که عکسی از زنده یاد افشین یداللهی به نمایش درآمده بود و طاها پارسا نیز گریه می کرد و برادرش رضا شایا برای همدردی با او از پشت پیانو بلند شد.

    قطعه «دنگ شو» به عنوان یکی از پرطرفدارترین قطعات گروه شناخته می شود در این شب نیز با استقبال رو به رو شد. «شدی با من» قطعه ای بود که به صورت تکخوان توسط طاها پارسا اجرا شد و سپس با خروج وی از صحنه میلاد باقری قطعه «ای درد ای یار» را به تنهایی خواند.

    پخش یک ویدیو از روند ضبط یکی از قطعات جدید گروه بخش دیگر مراسم بود که پس از پخش آن گروه با قرارگیری سر جایشان همین قطعه را اجرا کردند. در بخش هایی از ترانه اشاراتی به یکی از معروف ترین قطعات لئوناردو کوهن می شد که به همین دلیل زمان اجرای زنده تصاویز نیز به نمایش در آمد.

    در ادامه کنسرت نیز گروه «دنگ شو» تعدادی از قطعات قدیمی و جدید خود را اجرا کردند.

    https://musiceiranian.ir/?p=139762
       
    برچسب ها دنگ شو

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *