×
×

در سوگ درگذشت افشین یدالهی

  • کد نوشته: 139627
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۵ام اسفند ۱۳۹۵
  • ۰
  • فواد حجازی ضمن ابراز تاسف از درگذشت افشین یدالهی از نخستین آثار او با صدای خشایار اعتمادی و نیما مسیحا گفت. فواد حجازی موسیقی دان، آهنگساز و تنظیم کننده در خصوص درگذشت ناگهانی افشین یدالهی گفت: «از لحظه ای که این خبر را شنیدم متعجم. بد مصیبتی بر سرمان آمد و رفتن افشین یدالهی در […]

    در سوگ درگذشت افشین یدالهی
  • فواد حجازی ضمن ابراز تاسف از درگذشت افشین یدالهی از نخستین آثار او با صدای خشایار اعتمادی و نیما مسیحا گفت.

    فواد حجازی موسیقی دان، آهنگساز و تنظیم کننده در خصوص درگذشت ناگهانی افشین یدالهی گفت: «از لحظه ای که این خبر را شنیدم متعجم. بد مصیبتی بر سرمان آمد و رفتن افشین یدالهی در جوانی را به جامعه ترانه سرایان و شاعران تسلیت می گویم.»

    افشین یدالهی فعالیت‌های حرفه‌ای ترانه‌سرایی خود را از سال ۱۳۷۶ در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. نخستین ترانه‌های او با آهنگسازی فؤاد حجازی و شادمهر عقیلی و با خوانندگی خشایار اعتمادی اجرا می‌شد.

    فواد حجازی در خصوص همکاری با افشین یدالهی افزود: «افشین یدالهی جزو اولین کسانی بود که بعد از آزاد شدن موسیقی پاپ شعرهای استخوان دارش مورد استقبال خوانندگان و صدا و سیما قرار گرفت.»

    از جمله نخستین ترانه های افشین یدالهی می توان به قطعه ای با مطلع «تو ای اسطوره عاشق/ تو ای تنهاترین مغرور/ تو دادی با غرور خود/ به این شام سترون نور…» اشاره کرد که آهنگساز آن فواد حجازی و خواننده اش خشایار اعتمادی بود.

    فواد حجازی در مورد این قطعه گفت: «این آهنگ در وصف امام حسین (ع) بود و جزو اولین کارهای یدالهی به شمار می آید. ما بعد از آن در تیتراژ سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیافتد» با هم همکاری کردیم که توسط نیما مسیحا خوانده شد.»

    حجازی در پایان گفت: «افشین یدالهی بسیار با محبت بود و بسیار مهربان. او در عین جدی بودن طنزی در روابطش داشت که همکاری با او را دلچسب می کرد.»

    افشین یداللهی متولد دی ماه ۱۳۴۷ در اصفهان بر اثر تصادف و در حالی که از هشتگرد به تهران باز می‌گشت از دنیا رفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=139627
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *