×
×

به آهنگسازی «مهران روحانی»

  • کد نوشته: 136041
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۳ام بهمن ۱۳۹۵
  • ۰
  • hot-topic-logoآلبوم موسیقی «سه اثر برای پیانو» به آهنگسازی «مهران روحانی» و نوازندگی «نیسان روحانی» منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد. این در حالیست که همزمان با انتشار آلبوم، می توان آنرا از سایت «بیپ تونز» بصورت قانونی دانلود کرد.
    +جزئیات کامل این اثر به همراه کاورهای آلبوم «سه اثر برای پیانو» را در ادامه دنبال کنید

    به آهنگسازی «مهران روحانی»
  • آلبوم «سه اثر برای پیانو»

    آلبوم موسیقی «سه اثر برای پیانو» به آهنگسازی «مهران روحانی» و نوازندگی «نیسان روحانی» منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد. این در حالیست که همزمان با انتشار آلبوم، می توان آنرا از سایت «بیپ تونز» بصورت قانونی دانلود کرد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «رامین صدیقی» ناشر این آلبوم درباره این اثر چنین گفته است: آلبوم «سه اثر برای پیانو» اثر استاد مهران روحانی است و او این قطعات را آهنگسازی کرده و پسر او، نیسان روحانی که در لندن زندگی می‌کند، آن را نواخته است. مهران روحانی برای بسیاری از هم‌نسلان ما یک معلم مهم است که ما درس‌های هارمونی و کنترپوان را از او یاد گرفتیم. امیدوارم انتشار این آلبوم ادای دینی باشد نسبت به زحماتی که آقای روحانی برای نسل ما کشیده تا امثال ما را تربیت کند.»

    مهران روحانی در سال ۱۳۲۴ در شهر تهران به دنیا آمد، دوران کودکی، دبستان و دبیرستان را در شهرهای مختلف ایران سپری کرد و از هشت سالگی به موسیقی رو آورد. تنها استاد او تا قبل از ورود به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، پرویز مسرور بود که دروس اولیه تئوری و ساز را به او آموخت.

    در سال ۱۳۴۶ و بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته اقتصاد از دانشگاه شیراز به تهران آمد و بعداز گذراندن خدمت نظام وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و زیر نظر اساتیدی مانند دکتر هرمز فرهت، دکتر محمدتقی مسعودیه، علیرضا مشایخی، پری برکشلی و پروفسور توماس کریستیان داوید به تحصیل در رشته آهنگسازی پرداخت، در طی همین سال‌ها با هدایت دکتر هرمز فرهت تهیه برنامه‌های موسیقی کلاسیک رادیو را نیز برعهده گرفت و روزانه چند ساعت را به این مهم اختصاص داد.

    در سال ۱۳۵۱ موفق به کسب درجه لیسانس با رتبه ممتاز از دانشکده هنرهای زیبا شد و بعد از چندی برای ادامه تحصیل عازم کشور انگلستان شد و در کالج سلطنتی موسیقی این کشور در شهر لندن تحصیل آهنگسازی را ادامه داد.

    روحانی در پاییز سال ۱۳۵۷ و بعد از پایان تحصیلات آهنگسازی به ایران بازگشت و در دانشکده هنرهای زیبا و هنرستان عالی موسیقی به تدریس پرداخت. از میان هنرجویان قدیمی او و هنرمندان موفق امروزی می‌توان از رضا ناژفر (نوازنده فلوت و استاد دانشگاه اینسبورگ اطریش) و کیاوش صاحب نسق (آهنگساز و محقق موسیقی)، بهاره کمائی (نوازنده پیانو) و صفا کاتب شهیدی (نوازنده پیانو و آهنگساز) نام برد.

    علاقه مندان برای تهیه آلبوم «سه اثر برای پیانو» به صورت نسخه اصلی می توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند، همچنین این اثر از طریق سایت «بیپ تونز beeptunes.com» قابل خریداری دیجیتال و دانلود قانونی است.

    +دموی قطعات آلبوم «سه اثر برای پیانو» را آنلاین بشنوید و در صورت تمایل پس از خرید دیجیتال، قانونی دانلود کنید (بییپ تونز)

    در ادامه می توانید کاورهای آلبوم «سه اثر برای پیانو» را مشاهده نمایید (برای بزرگنمایی تصاویر، بروی هر یک از عکسها کلیک کنید):

     

    https://musiceiranian.ir/?p=136041
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *