×
×

شادیانه های که حال همه را خوب کرد!

  • کد نوشته: 130820
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۶ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • تازه ترین کنسرت گروه «رستاک» با اجرای شادیانه های موسیقی اقوام ایران و رونمایی از آثار منتخب تازه ترین آلبوم این گروه موسیقایی با نام «میان خورشیدهای همیشه»، همراه شد.
    +در ادامه عکسهای «علی چاشنی گیر» از متن و حاشیه کنسرت «گروه موسیقی رستاک» را می توانید مشاهده نمایید

    شادیانه های که حال همه را خوب کرد!
  • گروه موسیقی رستاک

    تازه ترین کنسرت گروه «رستاک» با اجرای شادیانه های موسیقی اقوام ایران و رونمایی از آثار منتخب تازه ترین آلبوم این گروه موسیقایی با نام «میان خورشیدهای همیشه»، همراه شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از مهر، گروه موسیقی «رستاک» شامگاه ۲۵ دی ماه در تالار وحدت تازه ترین کنسرت خود را در چارچوب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر اجرا کرد. در این کنسرت که همچون کنسرت های دیگر این گروه موسیقایی به اجرای شادیانه های اقوام ایران اختصاص داشت بخشی از آثار منتخب سال های گذشته و آلبوم تازه این گروه موسیقایی با نام «میان خورشیدهای همیشه» برای مخاطبان ارائه شد.

    فرزاد مرادی خواننده و نوازنده گروه «رستاک» در ابتدای این برنامه که با اجرای چند قطعه پرطرفدار موسیقی منطقه هرمزگان آغاز شد، خطاب به تماشاگران گفت: مانند همیشه بسیار خوشحالیم که در جمع شما حضور پیدا کردیم و امیدوارم با کمک شما عزیزان اجرای خوب و پر انرژی داشته باشیم. ما امشب تصمیم داریم غیر از اجرای آثار منتخب کارهای گذشته، تعدادی از قطعات آلبوم جدیدمان با عنوان «میان خورشیدهای همیشه» را به شما عرضه کنیم که امیدوارم مورد توجه شما قرار گیرد.

    وی قبل از اجرای قطعاتی از موسیقی استان خوزستان نیز بیان کرد: این قطعات را از سرزمین آفتاب سوزان و نخل سرافراز که برای همه ما خاطره انگیز و مهربانانه است برای شما عزیزان می خوانیم.

    اجرای قطعه شادیانه «منوجان» متعلق به موسیقی منطقه کرمانشاه بخش دیگر کنسرت گروه «رستاک» را تشکیل می داد که در این بخش از کنسرت علیرضا میرآقا نوازنده ترومپت به عنوان نوازنده مهمان گوشه ای از هم نشینی سازهای غربی با سازهای ایرانی را برای مخاطبان ارائه داد، که این قطعه به دلیل ترکیب سازی سرنا و ترومپت و حس و حال متفاوتی که به دلیل ترکیب صدایی به وجود آورد با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

    بعد از اجرای این قطعه نوبت به خوانش قطعاتی از موسیقی منطقه بوشهر رسید که در این بخش بهزاد مرادی خواننده دیگر گروه از تماشاگران خواست تا همراه با سایر نوازندگان در ریتم سازی و دست زدن های ویژه این قطعه که بیشتر متعلق به مردمان منطقه جنوب کشور بود همراهی داشته باشند.

    گروه موسیقی رستاک

    اجرای قطعات موسیقی مناطق کردنشین، موسیقی منطقه لرستان و اجرای منظومه عاشقانه «رعنا» با همراهی ناصر وحدتی پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان بخش های دیگر این کنسرت را تشکیل می داد، این در حالی است که پس از اجرای این قطعات گروه قطعه جدید «واسونک» از شادیانه های موسیقی منطقه شیراز را برای اولین بار اجرا کرد که این قطعه نیز با استقبال خوب مخاطبان همراه بود.

    قطعه پایانی کنسرت هم متعلق به موسیقی منطقه آذربایجان بود که در این بخش وحید اسداللهی نوازنده مطرح ناقارا به همراه فرزندش در ابتدا به دونوازی ناقارا و گارمون پرداختند و پس از آن نیز با اضافه شدن علیرضا بهرامی دیگر نوازنده ناقارا ترکیب سازی سه نفره ای را تشکیل دادند که این قطعه با تشویق مکرر طرفداران همراه شد، این در حالی است که با اضافه شدن دیگر سازها چند قطعه دیگر آذربایجانی نیز برای تماشاگران ارائه دادند.

    سیامک سپهری سرپرست گروه، تار، فرزاد مرادی خواننده و نوازنده عود، رباب، سه تار، دیوان، تنبورک و قوپوز، بهزاد مرادی خواننده و نوازنده دهل، ضرب، عود، سازهای افکتیو، اکبر اسماعیلی پور نوازنده تار، سه تار، عود و تار آذری، نگار اعزازی نوازنده دف، دایره، بندیر، داربوکا، نقاره، پادوکا، سازهای افکتیو، محمد مظهری نوازنده کمانچه، یاور احمدی فر نوازنده دف، دایره، دهل، پیپه، سازهای افکتیو، امید مصطفوی نوازنده تمبک، کوزه، زنبورک، حلب، دهلک، کاسوره و سازهای افکتیو، صبا جمالی نوازنده قانون، سپهر سعادتی کنترباس، دنیا دوستی نوازنده کمانچه، قیچک، کمانچه آلتو، فرزاد خورشید سوار نوازنده دف، دایره، دهل، دُم دُم باس و دُم دُم زیر، کوزه، داربوکا و حلب، بیتا قاسمی نوازنده قیچک باس، حامد بلند همت نوازنده سرنا، نی جفتی، دوزله، دونلی و بالابان، علی عیوض خانی، سمیرا محسنی و سوما نوروزی گروه کر، علیرضا میرآقا نوازنده ترومپت، ناصر وحدتی آواز، وحید اسداللهی ناقارا، محمد اسداللهی گارمون، رضا اسداللهی ناقارا و علیرضا بهرامی نوازنده ناقارا گروه اجرایی کنسرت «رستاک» را تشکیل می دادند.

    در ادامه می توانید گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» (عکاس: علی چاشنی گیر) از کنسرت گروه موسیقی رستاک را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=130820
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *