×
×

در باب بررسی میزان اضطراب نوازندگان ایرانی

  • کد نوشته: 12973
  • شادروان موسوي
  • شنبه, ۱ام مرداد ۱۳۹۰
  • دیدگاه‌ها برای در باب بررسی میزان اضطراب نوازندگان ایرانی بسته هستند
  • برای اولین بارست که اضطراب نوازندگان موسیقی ایرانی در حیطه‌ی روانشناسی موسیقی در ایران تحت پژوهشی علمی کار میشود. از نوازندگان عزیز خواهشمندیم در به ثمر رسیدن این پژوهش ما را یاری نمایند

  • موسیقی ایرانیان- امین موسوی: عمیقا و مصرا از همه‌ی نوازندگان عزیز سازهای موسیقی ایرانی می‌خواهیم متن زیر را مطالعه کنند و در به ثمر رسیدن پژوهشِ زیر ما را یاری نمایند، به نتیجه رسیدن چنین تحقیق‌هایی که محورش معضل بسیاری از نوازندگان است و تا به حال کمتر به آن پرداخته شده می‌تواند تاثیر مثبت و مهمی در اجرای نوازندگان و همچنین موسیقی ما داشته باشد، به یاد داشته باشیم که اگر خود اهالی موسیقی تلاشی برای رشد موسیقی نکنند دلیلی برای دلسوزی و توجه دیگران نسبت به رشد این هنر نیست و نخواهد بود.

    موضوع این پژوهش بررسی میزان اضطراب نوازندگان موسیقی سنتی ایرانی در زمان اجرا و راهکارهای اتخاذی آنها برای کنارآمدن با این اضطراب است.

    برای اولین باراست که مولفه‌ی (اضطراب اجرایی موسیقایی) در حیطه‌ی روانشناسی موسیقی (و بخصوص منحصرا در ارتباط با موسیقی سنتی ایرانی) در ایران کار میشود. بنابراین جهت بررسی دقیق‌تر این مولفه و اطمینان بیشتر به نتایج حاصله به نمونه‌ی بزرگی از نوازندگان جهت شرکت در این پژوهش نیاز است.

    نمونه‌ی مورد نظر در این پژوهش نوازندگانی هستند که حداقل ۵ سال سابقه‌ی نوازندگی (در حیطه‌ی موسیقی سنتی ایرانی) و حداقل ۳ بار تجربه‌ی اجرای زنده داشته باشند.

    گستره‌ی سنی مورد نظر بین ۲۰ تا ۵۰ سال است که مولفه‌های سن، جنسیت، سابقه‌ی نوازندگی، تعداد اجراهای زنده، ساز تخصصی و میزان تحصیلات نیز در تحقیق منظور شده است.

    نوازندگان و هنرمندان عزیز باید به یک آزمون ۴ جوابی در رابطه با میزان اضطراب معمول خود، اضطراب‌شان در زمان اجرا و نحوه‌ی کنترل اضطراب خود در زمان اجرا پاسخ دهند. آزمون ساده است و حداکثر ۳۰ دقیقه زمان می برد.

    از همه‌ی نوازندگان عزیزی که این شرایط را دارند خواهش می کنیم فایل آزمون را از اینجا دانلود نمایند، و بعد از تکمیل آزمون، فرم را به نشانی research@musiceiranian.ir ارسال کنند، همچنین هرگونه سوال و یا توضیحی داشته باشند از طریق همین ایمیل قابل پاسخ‌گویی‌ست.

    با شرکت در این پژوهش قطعا مسیر پژوهش های آتی در حیطه‌ی روانشناسی موسیقی و شناخت بیشتر ویژگی‌های شخصیتی هنرمندان ایرانی هموارتر خواهد شد.

    لازم به ذکرست که نگارنده و مسئول این تحقیق الهه صادقیان دانشجوی ترم آخر فوق لیسانس روانشناسی از دانشگاه علامه طباطبائی می‌باشد که سایت موسیقی ایرانیان تصمیم گرفته از این پژوهش برای وسعت بخشیدن به جامعه آماری این رساله حمایت کند.

    همچنین قابل ذکرست که در صورت به اتمام رسیدن این پژوهش نتایج اصلیِ تحقیق در اختیار هنرمندان و کاربران قرار خواهد گرفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=12973
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.