×
×

با بررسی «نقش و کیفیت تنوع آوایی در رنگ‌آمیزی تحریر»

  • کد نوشته: 129124
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۱ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • حمیدرضا نوربخش مدیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در پنجمین نشست تخصصی «آیین آواز» به بررسی «نقش و کیفیت تنوع آوایی در رنگ‌آمیزی تحریر» می‌پردازد. پنجمین نشست تخصصی «آیین آواز» روز سه‌شنبه ۱۴ دی با حضور محسن کرامتی و حمیدرضا نوربخش در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. در این برنامه ابتدا «نقش و کیفیت […]

    با بررسی «نقش و کیفیت تنوع آوایی در رنگ‌آمیزی تحریر»
  • حمیدرضا نوربخش مدیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در پنجمین نشست تخصصی «آیین آواز» به بررسی «نقش و کیفیت تنوع آوایی در رنگ‌آمیزی تحریر» می‌پردازد.

    پنجمین نشست تخصصی «آیین آواز» روز سه‌شنبه ۱۴ دی با حضور محسن کرامتی و حمیدرضا نوربخش در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

    در این برنامه ابتدا «نقش و کیفیت تنوع آوایی در رنگ‌آمیزی تحریر» توسط حمیدرضا نوربخش مدیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر بررسی می‌شود. سپس محسن کرامتی خواننده، ردیف‌دان و مدرس پیشکسوت به معرفی پنج تن از شاگردان برگزیده خود می‌پردازد. در ادامه، این افراد که عبارتند از محمود حشمت، داود پایروند، حجت صحرایی، رامین شکوهیان و مهدی اصغرپور اجرای آواز خواهند داشت.

    محمود حشمت، آواز را نزد محسن کرامتی، حاتم عسگری، شاپور رحیمی، نصراله ناصح‌پور، کریم صالح‌عظیمی، مظفرشفیعی، حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار، زنده‌یاد احمدابراهیمی، زنده‌یاد دکترعمومی و زنده‌یاد محمدرضا لطفی گذرانده است. او در پنجمین نشست تخصصی «آیین آواز» به همراه یحیی علوی نوازنده سنتور در مایه بیات ترک به اجرای برنامه می‌پردازد.

    داود پایروند هم که از سال ۱۳۷۹ دوره ردیف آوازی را در کنار محسن کرامتی گذرانده است در این برنامه به اجرا در دستگاه چهارگاه خواهد پرداخت. بابک موحدی نوازنده تار این خواننده را همراهی می‌کند.

    حجت صحرایی متولد ۱۳۶۲ است. اجرای این هنرمند در مایه بیات ترک خواهد بود و علی ابراهیمی نوازنده سنتور، استاد دانشگاه و معلم هنرستان موسیقی او را همراهی می‌کند.

    رامین شکوهیان صداسازی و آواز را نزد حمیدرضا نوربخش و محسن کرامتی فراگرفته است. او در این برنامه در مایه بیات ترک به اجرای آواز می‌پردازد. صدای شکوهیان را محسن ایروان‌فر نوازنده نی، رَنگ و جلا می‌بخشد.

    آواز خواننده بعدی این برنامه یعنی مهدی اصغرپور را رامین خسروی نوازنده سه‌تار و حامد محسن‌نژاد نوازنده نی در دستگاه همایون همراهی می‌کنند.

    فرهنگسرای ارسباران در ضلع شمال غربی پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع شده و ورود عموم علاقه‌مندان به سلسله نشست‌های ماهانه «آیین آواز» آزاد است.

    https://musiceiranian.ir/?p=129124
       
    برچسب ها حمیدرضا نوربخش

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *