×
×

گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از نخستین شب کنسرت «آوای موج»

  • کد نوشته: 126399
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۶ام آذر ۱۳۹۵
  • ۰
  • گروه موسیقی «آوای موج» برای اولین بار، بعد از سال‌ها، با خوانندهٔ محبوب جنوب کشور «محمود جهان»، در زادگاه پدریش بوشهر، پانزدهم آذرماه به روی صحنه رفت. این در حالیست که از آخرین کنسرت «محمود جهان» در بوشهر، بیست سال می‌گذرد.
    +سرپرست گروه «آوای موج» خبر از لغو دومین شب از اجراهای این گروه موسیقی به مناسبت همزمانی با شب شهادت امام حسن عسکری(ع) داد

    گزارش متنی و تصویری «موسیقی ایرانیان» از نخستین شب کنسرت «آوای موج»
  •  کنسرت گروه موسیقی «آوای موج»

    کنسرت گروه موسیقی «آوای موج»

    گروه موسیقی «آوای موج» برای اولین بار، بعد از سال‌ها، با خوانندهٔ محبوب جنوب کشور «محمود جهان»، در زادگاه پدریش بوشهر، پانزدهم آذرماه به روی صحنه رفت. این در حالیست که از آخرین کنسرت «محمود جهان» در بوشهر، بیست سال می‌گذرد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این اولین باری بود که آوای موج پس از هشت‌سال در دیار خود به شورآفرینی می پرداخت. سالن لب ریز از جمعیت، انتظار اجرای گروه پرآوازه خود را می‌کشید. و حضور محمود جهان پس از ۲۰ در بوشهر شیرینی این کنسرت را لذت بخش تر کرده بود. خواننده‌ای که روزی اهالی این سرزمین از کشورمان خاطرات فراوانی با صدای وی داشتند و هنوز هم دارند. استقبال بی‌نظیر مردم بوشهر از گروه آوای موج و محمود جهان گواه این بود که موسیقی را با جان‌دل می‌فهمند و دوست دارند.

    کنسرت با تاخیری نیم‌ساعته آن هم به‌دلیل استقبال کم نظیر هواداران مواجه شد، سپس مهدی جلالی مجری برنامه به‌روی سن آمد و توضیح مختصری در مورد گروه موسیقی آوای موج ارائه کرد و پس از تشکر از مسوولین و برگزارکنندگان این کنسرت گروه را به روی صحنه دعوت کرد.

    در قسمت نخست برنامه، ابتدا قطعه بی کلام «پاپلنگو» به معنای اهل طرب و شادی، سپس قطعه «عروسی بوشهری» و سپس قطعه «دی والله» که قطعه‌ای طنز از زبان مادرشوهر به عروس آینده بود اجرا شد. سپس گروه قطعه چوبی بوشهری و کردی را که با تلفیق موسیقی بوشهری و کردی تنظیم شده بود، اجرا کرد. در این قطعه نوازنده چیره‌دست سورنا محسن کیهان نژاد، از دیار کردها گروه آوای موج را همراهی کرد و تلفیق بسیار پر هیجانی از همنوازی نی انبان و نی جفتی و سرا به نماش درآمد. پس از این قطعه، «نی‌مه» اجرا شد، زینت بخش این قسمت نمایش حرکات آیینی و زیبایی بود که هادی منوچهری مجری حرکات آیینی گروه آوای موج با اجرا استادانه خود به نمایش گذاشت.

    بخش اول کنسرت با اجرای نی‌مه به پایان رسید. با حضور مهدی جلالی، محمود جهان به روی سن آمد، شور بود و هیجان و دلتنگی، محمود جهان خیلی تلاش کرد تا دلتنگی بیست‌ساله خود را پنهان کند اما با گفتن جمله «سلام خدمت تمام همشهریهای خودم» اشک شوق و دلتنگی جهان راه را بر پنهان ساختن احساسش بست. او گریه کرد و خیلی ساده دلتنگی خود را به مخاطبانش نشان داد اما تنها او نبود که دلتنگ بود تمام افراد حاضر در سالن هم باعشق و شور وی را تشویق می‌کردند و با هیجان او را دعوت به شادی کردند. ایشان مختصری از زادگاه پدریش بوشهر گفتند و از خاطرات زندگی و تولد سه فرزندشان در بوشهر ارایه کردند و با این خاطرات حال و هوای سالن آماده سانس دوم این برنامه هنری شد.

     کنسرت گروه موسیقی «آوای موج»

    کنسرت گروه موسیقی «آوای موج»

    گروه در بخش دوم با اجرای قطعات خاطره‌انگیز این‌ خواننده صاحب‌نام سالن را به شورآفرینی واداشت. قطعاتی نظیر «سیاهه ناز داره، بهار اومد، او او او بردم، نترس نترس سرکلکی، یالله یالله (از اینجا آماج عباسی خواننده اصلی گروه هم محمود جهان را همراهی کرد و با دعوت وی قطعات بعدی به صورت دو صدایی اجرا شد) اشکله، جومه نارنجی سالن را به شور و نشاط واداشت.

    در آخرین قطعه هم گروه آوای موج با همراهی گروه بمپاسی (گروه کودکان کار) خیام‌خوانی را اجرا کرد که هادی منوچهری این قطعه را با شورآفرینی خودش به اوج رساند و تشویقهای پایان ناپذیر تماشاچیان حاکی از رضایت بی وصفشان از شب بوشهری سالن شهید آوینی بود.

    محمود جهان، آماج عباسی (خوانندگان)، محسن آقایی (سرپرست گروه)، حسین لاله رخ (مدیر هماهنگی)، بهروز فرح شیرازی (مدیر روابط عمومی)، قاسم فاله (آهنگساز) و احسان می‌رضیایی (مدیر اجرایی)، سیاوش مهیمنیان آزاد، علیرضا فرحی بزرگ، فرهاد گلگون، مهدی گلستان،، پدرام عطایی، مصطفی گلستان، ایمان فرخی (نوازندگان سازهای کوبه‌ای)، امین باسره (عود)، محسن آقایی (نی انبان)، ذولفقار غریبی (نی جفتی)، مسعود چاپی (نی انبان ونی جفتی)، محسن کیهان‌نژاد (سرنا)، هادی منوچهری، سودابه غضنفری (همخوان) وگروه کودکان بمباسی (نوازندگان سازهای کوبه‌ای)، این مجموعهٔ موسیقایی را تشکیل می‌دادند.

    شایان ذکر است که امروز صبح سرپرست گروه «آوای موج» خبر از لغو دومین شب از اجراهای این گروه موسیقی داد و گفته بود؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با ارسال نامه‌ای از این گروه خواسته است دومین شب از اجرای خود را به مناسبت همزمانی با شب شهادت امام حسن عسکری(ع) کنسل کند.

    در ادامه می توانید عکسهای سایت «موسیقی ایرانیان» از کنسرت گروه موسیقی «آوای موج» را دنبال کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=126399
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *