×
×

روایت امروزی از شاعر قرن هفتم در قالب یک آلبوم موسیقی

  • کد نوشته: 126042
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۲ام آذر ۱۳۹۵
  • ۰
  • hot-topic-logoآلبوم موسیقی «وَشتن – سعدی خوانی» تازه ترین اثر موسیقایی «پیمان سلطانی» در مقام آهنگساز دوشنبه پانزدهم آذر منتشر می شود.
    +زنده یاد حاج قربان سلیمانی به عنوان نوازنده در این اثر حضور دارد
    +علی اصغر شاهزیدی، محسن کرامتی، علی جهاندار، مظفر شفیعی و حمیدرضا نوربخش به عنوان خواننده در این اثر با سلطانی همکاری داشته اند

    روایت امروزی از شاعر قرن هفتم در قالب یک آلبوم موسیقی
  • photo_2016-12-03_22-35-30آلبوم موسیقی «وَشتن – سعدی خوانی» تازه ترین اثر موسیقایی «پیمان سلطانی» در مقام آهنگساز دوشنبه پانزدهم آذر منتشر می شود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، موسسه فرهنگی هنری «رهگذر هفت اقلیم» روز دوشنبه پانزدهم آذر ماه آلبوم موسیقی «وَشتن – سعدی خوانی» به آهنگسازی پیمان سلطانی و خوانندگی علی اصغر شاهزیدی، محسن کرامتی، علی جهاندار، مظفر شفیعی و حمیدرضا نوربخش را وارد بازار موسیقی می کند.

    در این اثر آیدین آغداشلو هنرمند نقاش ۳۰ غزل عاشقانه سعدی را دکلمه کرده است که علی اصغر شاهزیدی، محسن کرامتی، علی جهاندار، مظفر شفیعی و حمیدرضا نوربخش هر یک غزلی از سعدی را به همراه ارکستر خوانده اند. «وَشتَن» اثری سمفونیک با فرم سوئیت است که در ترکیبی از مُدهای ایرانی خلق شده است. این اثر برای ارکستر سمفونیک، سازهای ملی و آواز نوشته شده و توسط نوازندگان ارکستر فیلارمونیک ارمنستان اجرا و ضبط شده است.

    حاج قربان سلیمانی نوازنده دوتار، پیمان ناصح پور نوازنده دایره، آزاده امیری نوازنده تار، مهیار طریحی نوازنده سنتور، علیرضا دریایی نوازنده کمانچه، بابک غسالی نوازنده عود، حسین مرشدپور نوازنده تمبک و زنگ، محمد یاراحمدی نوازنده تمبک و ضرب زورخانه، علی جعفری پویان نوازنده ویولن، میثم مروستی نوازنده ویلن، سهراب برهمندی نوازنده ویولا، مجید اسماعیلی نوازنده ویلنسل هنرمندانی هستند که در این اثر موسیقایی به عنوان نوازنده حضور دارند.

    پیمان سلطانی در مورد اثرش توضیح داده است: «وَشتَن رقصی است که در آن، عاشق به پیشواز معشوق می رود. در وَشتَن عاشق از خراسان آغاز می کند به فارس و به آذربایجان می رود و دوباره باز می گردد و سالک، طریق را به مطلوب نهایی می رساند و صورت معشوق را طواف می کند.»

    https://musiceiranian.ir/?p=126042
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *