×
×

مدیرعامل خانه موسیقی پاسخ داد

  • کد نوشته: 125635
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۸ام آذر ۱۳۹۵
  • ۰
  • مدیرعامل خانه موسیقی اعتقاد دارد که جنس مطالبات صنف موسیقی از وزیر ارشاد، مواردی مانند ایجاد امنیت شغلی جوانان تحصیل‌کرده در رشته موسیقی و کمبود سالن کنسرت است. حمیدرضا نوربخش – مدیرعامل خانه موسیقی –  در پاسخ به این پرسش که به‌عنوان مدیرعامل یک نهاد صنفی چه مطالباتی از وزیر ارشاد دارید؟ اظهار کرد: انبوهی […]

    مدیرعامل خانه موسیقی پاسخ داد
  • ۵۷۳۸۶۱۳۳مدیرعامل خانه موسیقی اعتقاد دارد که جنس مطالبات صنف موسیقی از وزیر ارشاد، مواردی مانند ایجاد امنیت شغلی جوانان تحصیل‌کرده در رشته موسیقی و کمبود سالن کنسرت است.

    حمیدرضا نوربخش – مدیرعامل خانه موسیقی –  در پاسخ به این پرسش که به‌عنوان مدیرعامل یک نهاد صنفی چه مطالباتی از وزیر ارشاد دارید؟ اظهار کرد: انبوهی از جوانان بااستعداد و تحصیل‌کرده در رشته موسیقی هستند که هر روز به تعدادشان افزوده می‌شود؛ اما آینده و امنیت شغلی ندارند. از طرفی، رسیدگی به مشکلاتی که در حوزه آموزش موسیقی وجود دارد، بسیار بااهمیت است، زیرا آینده موسیقی در دانشگاه‌ها، هنرستان‌ها، آکادمی‌ها و آموزشگاه‌های موسیقی است.

    او با بیان این‌که در کشور با کمبود سالن کنسرت مواجه هستیم، ادامه داد: در همین شهر تهران به‌جز تالار وحدت، سالن کنسرت نداریم. سالن مرکز همایش‌های برج میلاد و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران مناسب کنسرت نیستند. ما یک تالار وحدت با ظرفیت ۸۰۰ نفر برای جمعیت ۱۲ میلیون نفری تهران داریم که کاربری‌های دیگری به‌جز موسیقی دارد و این فاجعه است. دولت باید به‌شکل جدی در این زمینه به فکر باشد.

    مدیرعامل خانه موسیقی با طرح این پرسش که چرا باید تا این اندازه رشته موسیقی در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شود؟ گفت: کسانی که در رشته موسیقی تحصیل می‌کنند قرار است کجا جذب شوند؟ ما به امنیت شغلی نیاز داریم. فعالیت‌های موسیقی باید امنیت داشته باشد.

    نوربخش اظهار کرد: وزارت ارشاد طبق قانون مسؤول نظارت بر فعالیت‌های هنری است. بنابراین جامعه هنری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرف است و برای صدور مجوز به آنجا می‌رود؛ اما در جای دیگر آن را زیر پا می‌گذارند. افراد سرمایه‌شان را در این راه صرف می‌کنند، چه کسی پاسخگوی این خسارت‌هاست؟ همان‌طور که رئیس‌جمهور با جدیت گفت که باید همه را به حرکت بر مدار قانون دعوت کنیم، ما نیز از وزیر درخواست داریم، قانون را اجرا کند و پشت مجوزها بایستد، تا دیگر شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

    مدیرعامل خانه موسیقی با بیان این‌که نسبت به اظهارات وزیر ارشاد درباره موسیقی خوشبین است، گفت: امیدوارم به‌زودی دیداری با ایشان داشته باشیم و مطالبات خود را بگوییم. اگر عزم ایشان در این‌باره جدی باشد می‌توانند روی جامعه موسیقی نیز حساب کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=125635
       
    برچسب ها حمیدرضا نوربخش

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *