×
×

اول آذرماه سال جاری

  • کد نوشته: 125009
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۶ام آبان ۱۳۹۵
  • ۰
  • کلاس های «اصول ارکستراسیون و آهنگسازی» استاد «احمد پژمان»، به همت مؤسسهء فرهنگی – هنری «نگاه سبز هنرآوران»، اوایل آذر ماه ۱۳۹۵ برگزار می شود.
    +جزئیات و اطلاعات نحوه حضور علاقه مندان

    اول آذرماه سال جاری
  • احمد پژمان

    احمد پژمان

    کلاس های «اصول ارکستراسیون و آهنگسازی» استاد «احمد پژمان»، به همت مؤسسهء فرهنگی – هنری «نگاه سبز هنرآوران»، اوایل آذر ماه ۱۳۹۵ برگزار می شود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این سلسله کلاس ها از کارگاه آموزش ارکستراسیون و آهنگسازی استاد پژمان که طی چند تاریخ، در مؤسسه ی «نگاه سبز هنر آوران»، برگزار شده است، اول آذر ماه سال جاری نیز در این مرکز هنری دایر می شود.

    داواطلبان و علاقه مندان جهت شرکت در این کارگاه می توانند به آدرس خیابان ولیعصر، بالاتر از فاطمی،خیابان بو علی سینای شرقی، پلاک ۲۶ واحد۲ مراجعه و یا با تلفن های ۸-۸۸۹۸۹۹۳۵ مؤسسه ی «نگاه سبز هنرآوران» تماس حاصل نمایند.

    «احمد پژمان»، سال ۱۳۱۴ در شهر لار استان فارس متولد شد. اشتیاق وافر به موسیقی وی را با اساتیدی چون حشمت سنجری و حسین ناصحی پیوند داد. ویولون را نزد حشمت سنجری و تئوری موسیقی را نزد حسین ناصحی آموخت. پژمان قبل از پایان تحصیلات متوسطه نواختن ویولون را به خوبی فرا گرفته بود و زمانی که حشمت سنجری و هایمو تویبر رهبری ارکستر سمفونیک تهران را عهده دار بودند، به عضویت این ارکستر درآمد. پژمان پیش از تحصیل موسیقی، رشتهء زبان و ادبیات انگلیسی را در دانش سرای عالی گذراند. وی در سال ۱۳۴۳ (۱۹۶۴) پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی در ایران با اخذ بورسیه راهی اتریش و آکادمی‌ موسیقی وین گردید تا در آنجا در رشتهء آهنگسازی به تحصیل بپردازد. اساتید او در این دوران، توماس کریستین داوید، آلفرد اوهل و هانس یلینک بودند. برخی از آثار استاد پژمان در آن دوره، چنان مورد توجه قرار گرفت که توسط ارکستر سمفونیک رادیو و تلویزیون دولتی وین اجرا گردید.

    https://musiceiranian.ir/?p=125009
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *