×
×

۱۲ کافه ی تهران با شناسنامه ها ی موسیقایی

  • کد نوشته: 118365
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۳ام شهریور ۱۳۹۵
  • ۰
  • گروه موسیقی «ذاستا» متشکل از هنرمندان، موزیسین ها و نوازندگان مطرح موسیقی کشورمان، به تازگی، آغاز به ضبط تازه ترین آلبوم موسیقی بی کلام خود با عنوان «کافه هاى تهران» کرده است.

    ۱۲ کافه ی تهران با شناسنامه ها ی موسیقایی
  • IMG_20160824_133317گروه موسیقی «ذاستا» متشکل از هنرمندان، موزیسین ها و نوازندگان مطرح موسیقی کشورمان، به تازگی، آغاز به ضبط تازه ترین آلبوم موسیقی بی کلام خود با عنوان «کافه هاى تهران» کرده است.

    به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آنسامبل «ذاستا» با آهنگسازی «فردین خلعتبری» و سرپرستی «بهنام ابوالقاسم» که از گروه های فعال در عرصه موسیقیست و اجراهای زنده و آلبوم های در خور توجهی را در کارنامه ی هنری و موسیقایی خود دارد، در صفحه های رسمی اینستاگرام و تلگرام خود در خصوص این مجموعه ی موسیقایی که ضبط قطعات آن به صورت زنده و در چند کافه ی تهران صورت گرفته است، خبر داد: «این پروژه در واقع تولید یک آلبوم موسیقى بدون کلام است که در آن ١٢ قطعه موسیقى براى کافه هاى تهران نوشته میشود و هر یک از این قطعات موسیقى که بنا به فضاى موجود کافه ها ساخته میشود، به نام همان کافه در آلبوم نهایى قرار میگیرد . لازم به ذکر است که ضبط همه قطعات آلبوم کافه هاى تهران در همان کافه که قطعه به نامش ساخته شده انجام میشود و به صورت ضبط زنده در آلبوم قرار میگیرد. تولید این اثر موسیقیایى از تاریخ یکم شهریور ماه جارى آغاز شده و اولین قطعه با آهنگسازى فردین خلعتبرى و نوازندگى آنسامبل ذاستا در «کافه موون» تهران انجام شد. در این برنامه دو نوازنده مهمان – میثم مروستى نوازنده ویولا و بهتاش ابوالقاسم نوازنده پرکاشن – ذاستا را همراهى کردند و تمامى قطعات بصورت زنده و همزمان با حضور افرادى که بصورت روزمره در کافه هستند ضبط شد. تلاش داریم تا قبل از فرا رسیدن ماه محرم ۴ قطعه دیگر در ۴ کافه را انجام دهیم و ٧ قطعه بعدى را پس از محرم ادامه دهیم.»

    برنامه ضبط هاى آینده به صورت زیر انجام خواهد گرفت: «قطعه دوم: «کافه کوچه» واقع در خیابان فتحى شقاقى خیابان بیستون و در روز پنجشنبه ١١ شهریور، قطعه سوم: «کافه ٧٨» واقع در خیابان کریمخان زند خیابان آبان جنوبى و در روز چهارشنبه ١٧ شهریور، قطعه چهارم: «کافه رى را»، واقع در خیابان حافظ ابتداى خیابان نوفل لوشاتو نبش کوچه اول در روز دوشنبه ۵ مهر و قطعه پنجم: «کافه رومنس» واقع در خیابان فردوسى پایین تر از میدان فردوسى در روز یکشنبه ١١ مهر. همچنین در صدد هستیم انتشار آلبوم بى کلام «کافه هاى تهران» را حداکثر تا اردیبهشت ١٣٩۶ به انجام رسانیم.»

    شایان ذکر است که بهنام ابوالقاسم (سرپرست آنسامبل و نوازنده پیانو)، فردین خلعتبری (آهنگساز)، رضا موسوی (مدیر و کارگردان هنری)، پدرام فریوسفی (ویولون)، آتنا اشتیاقی (کنتر باس)، شقایق صادقیان (فلوت) و سایوری شفیعی (کلارینت) در این ضبط موسیقی به نوازندگی و هنرنمایی پرداخته اند.  اجرا در همه ی کافه ها، در تاریخ های ذکر شده از ساعت ۲۰ آغاز می شود. همچنین ورود براى عموم علاقمندان آزاد است.

    در ادامه می توانید تصاویری از اولین اجرای این گروه را (عکاس: مجید تبریزى) مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=118365
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *