×
×

انتشارات نغمه حصار

  • کد نوشته: 11757
  • شادروان موسوي
  • سه شنبه, ۲۴ام خرداد ۱۳۹۰
  • ۰
  • تکنوازی: بهنام معصومی توضیحات: آلبوم موسیقی “تنیده” به آهنگسازی بهنام معصومی توسط انتشارات نغمه حصار منتشر شد. به گزارش خبرنگار مهر، آلبوم موسیقی “تنیده ” نخستین آلبوم مستقل بهنام معصومی است و شامل ۸ قطعه موسیقی ایرانی می شود. این آلبوم موسیقی با قطعه “پریس” آغاز می شود و با قطعات “فزون” ، “بارابار”،”هم سان”، “رامش”،”سرشاد”، […]

  • تکنوازی: بهنام معصومی

    توضیحات: آلبوم موسیقی “تنیده” به آهنگسازی بهنام معصومی توسط انتشارات نغمه حصار منتشر شد. به گزارش خبرنگار مهر، آلبوم موسیقی “تنیده ” نخستین آلبوم مستقل بهنام معصومی است و شامل ۸ قطعه موسیقی ایرانی می شود.

    این آلبوم موسیقی با قطعه “پریس” آغاز می شود و با قطعات “فزون” ، “بارابار”،”هم سان”، “رامش”،”سرشاد”، “تنیده” ادامه پیدا می کند و با قطعه ضرب آهنگ به پایان می رسد.

    بهنام معصومی در بخشی از بروشور معرفی این آلبوم چنین آورده است : علم موسیقی از روزگاران باستان یکی از اصول حکمت ریاضی بوده و مباحث مختلفی از قبیل ادراک صوت ، تالیف و ترکیب نغمه ها و تاثیر آن بر انسان ، قوانین مربوط به لحن -ایقاع – ارتباط کلام با موسیقی ، ابعاد و فواصل بین نغمه ها و مطالبی از این قبیل را شامل می شده است که یکی از مسائل اساسی در این علم ایقاع می باشد . با توجه به سوابق و مستندات تاریخ ضرب آهنگ موسیقی ایران در گذشته با متریک کنونی متفاوت بوده و براساس سیستم ایقاعی تنظیم می گردیده است به عبارتی ایقاع الگوی زمانبندی موسیقی در دوران قدیم می باشد.

    کوچکترین واحد اندازه گیری زمان در سیستم ایقاعی نقره نامیده می شود و با کنار هم قرار دادن ارکان ایقاعی تشکیلاتی به نام دور ایقاعی ( ادوار ) ایجاد می شود . قابل ذکر است این تعاریف در موسیقی کنونی ایران که بر پایه اصول متریک می باشد برابری می کند و تنها تفادت های ناچیزی در آن دیده می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=11757
       
    برچسب ها بهنام معصومی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *