×
×

«دال» حرف اول دوستی است

  • کد نوشته: 113847
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۶ام تیر ۱۳۹۵
  • ۰
  • ترانه‌سرای گروه موسیقی «دال» درباره نامگذاری این گروه، گفت: هنگام نامگذاری، اسم «دال» را به نشانه حرف اول دوستی انتخاب کردیم تا همیشه یادمان باشد چیزی که سبب شد تا نغمه‌های اولیه ساخته شود، بر چه اساسی بوده است.

    «دال» حرف اول دوستی است
  • ۵۷۳۱۹۳۳۵ترانه‌سرای گروه موسیقی «دال» درباره نامگذاری این گروه، گفت: هنگام نامگذاری، اسم «دال» را به نشانه حرف اول دوستی انتخاب کردیم تا همیشه یادمان باشد چیزی که سبب شد تا نغمه‌های اولیه ساخته شود، بر چه اساسی بوده است.

    مراسم جشن امضای نخستین آلبوم رسمی گروه موسیقی «دال» با نام «گذر از اردیبهشت» که فضایی تلفیقی دارد و از نوای ویلنسل و پیانو تا ناله دودوک، در این آلبوم به گوش می‌رسد، برگزار شد.

    این مراسم با اجرای قطعه «گذر از اردیبهشت» آغاز و با قطعات «طعم شیرین خیال»، «آوازم را می‌رقصیدی» ادامه پیدا کرد. نکته جالب توجه در این مراسم، طنین هم‌نواییِ یک دستِ حاضران با صدای امین هدایتی گره خورده بود و نوازندگان همه از این حس و حال به وجد آمده بودند. آخرین قطعه یعنی «گنجشگک اشی­ مشی»، یکی از پرطرفدارترین قطعات این گروه بود که به اصرار مخاطبان اجرا شد.

    از آنجا که به اعتقاد هنرمندان گروه «دال»، این مراسم بهانه‌ای برای در کنار هم بودن بود، پس از آخرین قطعه از حاضران خواستند تا سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را نسبت به آلبوم «گذر از اردیبهشت» با آن‌ها در میان بگذارند. با این کار، فضایی از گفت‌وگو شکل گرفت و این‌بار سوالات، نه از سوی خبرنگاران که از سوی مردم مطرح شد.

    شایان شکرآبی – پیانیست گروه – در پاسخ درباره روند شکل‌گیری قطعات این آلبوم، بیان کرد: نخست یک ملودی اولیه از سوی من مطرح می‌شد و تک تک بچه‌ها نظرات خود را نسبت به آن می‌گفتند و این ملودی در دلِ تمرینات به مرور پرورش می‌یافت. ترانه‌سرای گروه (غزل مهدوی) نیز در جلسات تمرین حضور داشت و با توجه به زمینه موسیقی و ملودی ترانه‌ها را می‌نوشت، بنابراین قطعات آلبوم و خروجی نهایی حاصل یک کار گروهی و با همفکری تمام اعضای گروه هستند.

    او در ادامه، درباره زمینه فکری و شکل و فرم آلبوم «گذر از اردیبهشت» گفت: از ابتدا یک کانسپت ذهنی نسبت به فرم و انسجام محتوای آلبوم در ذهن همه اعضا وجود داشت. در واقع حسِ شورِ زندگی که سعی داشتیم در تمام قطعات وجود داشته باشد و به شنونده القا شود.

    سپس یکی از حاضران علت نامگذاری این گروه را پرسید و غزل مهدوی – ترانه‌سرای گروه – در پاسخ به این پرسش گفت: دال حرف اول کلمه دوستی است، تمام بچه های گروه که امروز کنار هم هستیم سال‌هاست که با هم دوستی کرده‌ایم، ساز زده‌ایم و کار کرده‌ایم  و این آلبوم شاید نتیجه همین رفاقت‌ها باشد. همین موضوع دلیلی شد تا هنگام نامگذاری اسم، «دال» را به نشانه حرف اول دوستی انتخاب کردیم تا همیشه یادمان باشد چیزی که سبب شد تا نغمه‌های اولیه ساخته شود بر چه اساسی بوده است.

    امین هدایتی به‌عنوان خواننده، شایان شکرآبی پیانیست، آهنگساز و همخوان، غزل مهدوی شاعر و ترانه‌سرا، میلاد سعدی و یزدان بهمنی، نوازنده سازهای کوبه‌ای، سالار غفار بجویی، داریوش آذر، مهدی کلانتری، آرش کامور، مهرداد عالمی و آرین کشیشی به‌عنوان نوازنده در این آلبوم حضور دارند.

    به گزارش ایسنا، مراسم جشن امضای نخستین آلبوم رسمی گروه موسیقی «دال» عصر ۲۵ تیرماه در شهر کتاب فرشته برگزار شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=113847
       
    برچسب ها دال

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *